.

.

dinsdag 19 maart 2019

Onderzoekendag

Vandaag eindelijk de langvoorbereide onderzoeken van darm en maag. Ik begon zondag al met enkel lichtverteerbaar eten. Geroosterd wit brood, ei, smeerkaas, thee en aanmaaklimonade. En voor warm eten rijst, kipfilet gegrild, en broccoli. Gelukkig mocht ik wel warme chocomelk.... gisteren mocht ik enkel vloeibaar eten... vla, yoghurt, heldere bouillon, thee, vlafip, aanmaaklimonade. En ik moest vanaf 18.00 uur een liter moviprep wegslikken en een liter water. Wat is dat smerig zoet spul. Gelukkig kon ik opmaken dat er 6 glazen in een liter gaan. Dus ik heb de eerste 3 glazen weggeklokt. Wat water erbij en erna. De volgende 3 glazen heb ik rustiger gedronken. Je het 4de glas, hoefde ik er nog maar 2....met deze wetenschap heb ik moe te letten gemaakt met die liter. Moviprep is een sterk laxeermiddel overigens. Je kunt dus wel raden wat ik de volgende uren deed. Uiteindelijk ben ik toch maar zeer onrustig gaan slapen.

De volgende dag, vandaag dus, kreeg ik weer een liter moviprep te verstouwen. Ik heb het op dezelfde manier benaderd.  Eindelijk was het half 3 en ik werd naar de onderzoekskamer gereden. Eerst het darmonderzoek. Echt geen pretje. Toen het maagonderzoek. Weer met een camera via mijn slokdarm. Niets dunnere slang, vergeet het maar. De dokter wist me naderhand nog wel even snel te melden dat alles goed was, zowel met darm als met maag. De 4 hapjes die ze uit de maag had genomen, waren voorzorgsmaatregelen.

Daarna ben ik naar de observatiekamer gereden. Waar ik prompt een paar keer een hartritmestoornis kreeg. Maar goed dat hebben we ook overleefd. En toen ....eten...eindelijk

Donderdag krijg ik een onderzoek van de kaakchirurg. Hij moet uitzoeken of er ontstekingen in mijn mond of kaak zitten. Want die bacteriën zijn niet goed voor mijn hart... vandaar.

Daarna is er weer cardiologen overleg. Dan worden alle onderzoeken besproken en wordt er een plan van aanpak gemaakt. Tijdstip? Onbekend...

Dus ik maak me niet druk en ben hier nog even...





1 opmerking:

  1. Dat is heel veel allemaal Frieke.....aan één kant wel goed dat ze zoveel tijd nemen en alles onderzoeken. Aan de andere kant is het best zwaar hé....Denk aan jou!

    BeantwoordenVerwijderen