.

.

vrijdag 22 maart 2019

Groen licht, maar geen stap verder

Hoewel ik me wat wankel voelde, heb ik de kaakchirurg met vlag en wimpel overleefd. En ook van hem groen licht gekregen voor een TAVI. Transcatheter Aortic Valve Implantation (TAVI) is een behandelingstechniek waarbij de artsen de aortaklep 'percutaan' vervangen. Dat wil zeggen: via de liesslagader. De cardiothoracaal chirurg plaatst bij een TAVI een aortakunstklep van biologisch materiaal met behulp van een katheter. Dit gast gebeuren in het Catharina ziekenhuis in Einhoven. Het Catharina Ziekenhuis is één van de toonaangevende ziekenhuizen van de wereld op het gebied van TAVI. De cardiothoracaal chirurgen van het Catharina Hart- en vaatcentrum hebben veel ervaring in hartklepvervangingen met kunstkleppen en biologische kleppen, zowel van de zieke aortaklep, mitralisklep als de tricuspidalisklep.
Wanneer alleen is nog onbekend....Dus ik wacht en wacht....

Vandaag is ook de officiële ondertekening onder de koopakte van het huis in Spanje. Spannend hoor.

 
 Ik ben er nog niet achter hoe ik een betere positie van het huis en meer foto's kan laten zien...Maar dat komt wel. Ik heb immers niets anders te doen.

Net de cardioloog  gezien. Gesproken over een TAVI. Volgens hem doen ze maar 1 dag in de week die ingreep. En dan 2 of 3, dat ligt er een beetje aan. Het gevolg is dat er een planning over misschien 2  weken is. Het kan ook langer, of korter duren. Een gewone hartoperatie gaat veel sneller. Maar dat is iets wat ik niet aan kan.

2 opmerkingen:

  1. Weer een stap verder ik blijf je volgen in dit medisch circuit - of ik ooit tot in Tavi geraak? lieve groetjes en zoals altijd (HUG)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een spannende dingen , ik gun je zo die Spaanse zon straks en het manana....manana......zoals altijd...denk aan jou en de jouwen! XX

    BeantwoordenVerwijderen