.

.

woensdag 13 maart 2019

Al een week

Maandag de cardioloog, dr Grosfeld, aan mijn bed gekregen. Wat een aardige, sympatieke man is dat. Ik heb met hem gesproken over een zogeheten lange lijn. Dat is een soort port a cath. Hij snapt heel goed dat ik daar naar vraag gezien mijn moeilijke prikbaarheid voor bloed en/of infuus. Maar wil zo min mogelijk lichaamsvreemde dingen in mijn lichaam brengen in verband met die verkalkte aortakleppen. MaagDarmLever onderzoek moet maar na de TEE ( echo van het hart via de slokdarm). En na het cardiologen overleg.  Dat is beter, vindt dr. Grosfeld.
Verder vroeg hij of in angst had. Tja, eigenlijk niet...een beetje natuurlijk maar niet boventoon voerend. Ik maak me banger over bloedprikken. Dat wordt nu tot minimaal beperkt.

Vandaag had ik de TEE. Nuchter....Met een spray werd mijn keelholte verdoofd en hup, de cardioloog schoof de buis met camera naar binnen. Dat was echt niet leuk. Ik heb me geconcentreerd op mijn ademhaling. Gewoon om mijn gedachten van die buis af te leiden. Toen ik dacht: nu raak ik er aan gewend, schoof hij hem door naar mijn maag. Dat deed goed pijn. Gelukkig duurde dit ook maar een minuut of 5, en de buis werd uit mijn slokdarm getrokken. Alle bij elkaar duurde het 35 minuten. Maar het waren wel hele lange minuten.

Terug in mijn kamer werd ik geholpen met douchen en haren wassen. Wat een zaligheid. En na een uur kreeg ik mijn uitgestelde ontbijt. Daarna  ben ik als een blok in slaap gevallen.

Nee, ik heb geen uitslag. Wel weet ik dat er eerst dat overleg tussen de cardiologen moet plaatsvinden. En dan...



1 opmerking:

  1. Heb het onderzoek ook gehad in December...enkel niet naar de maag maar naar de gal en lever. Verdoving werkte niet , zo'n pijn gehad. Paar jaar ervoor wel naar de maag, ik heb daar een hernia bleek...moet maagbescherming slikken , slokdarm heeft littekens. IJslollie vragen voor je keel , dat helpt. Sterkte lieffie! XX

    BeantwoordenVerwijderen