.

.

vrijdag 7 oktober 2011

Kinderen

Nee, het is zeker geen gewone vrijdag. Vandaag is het immers 7 oktober. 32 jaar geleden was het zondag, en koud. En werd onze Janneke geboren. Johanna Elisabeth Veronica Maria. Om half 10 in de avond. 9 pond en 53 cm. Een wolk van een baby. Ik voel nog hoe ze geboren werd, hoe ze op mijn buik en in mijn armen werd gelegd. Wat een kostbaar bezit! En ik weet ook nog dat we de plechtige belofte maakte goed voor haar te zorgen. Haar alle kansen te geven. En alle onvoorwaardelijke liefde.

Niemand heeft kunnen voorzien dat dit maar 31 jaar heeft mogen duren. En dat is maar goed ook, bedenk ik me.

Het wil nu niet zeggen dat we vandaag een trieste dag hebben. Nee hoor. We delen onze leuke herinneringen met elkaar en lachen om dwaze grappen en gezegdes. En straks mag ik op de twee jongens van Evelien passen. Waar oma's goed in zijn hè..

Afgelopen maandag was ik bij de neuroloog. Omdat ik zo slecht slaap en zoveel last van krampen heb, heeft hij me tijdelijk rivotril voor geschreven. Ik ben er behoorlijk duffig van.

Ondanks dat heb ik afgelopen woensdag mijn moeder naar en van het ziekenhuis getaxied. Ze kreeg een darmonderzoek. De week ervoor had ze al een maagonderzoek gehad en twee eenheden bloed. Maar er is nog niet bekend hoe het komt dat haar lichaam hb afbreekt of hoe ze bloed verliest.
In ieder geval is hb gehalte veel te laag. Het gevolg is een ontzettende vermoeidheid. Volgende week krijgt ze weer een uitslag. Maar dan ben ik er niet. Ik ga namelijk maandag op vakantie.

We gaan een midweek naar Egmond aan Zee. Alleen Tonny en ik. Gewoon even bij tanken. En misschien gaan we daarna nog een keer.... als het bevalt .. hahaha....

En als Bruin het kan trekken. Want we merken heel goed de verminderde koopkracht. Gewoon in de dagelijkse boodschappen al. Ik ril al bij de gedachte aan de jaarafrekeningen van water en energie. Want hoewel we elk jaar minder gebruiken, gaat het voorschot steeds verder omhoog. Ondanks dat ik een prijsafspraak heb gemaakt. Maar ik snap het allemaal niet precies meer. Zeker nu niet.....

Morgen komen mijn zus en haar man eten. Nee, ik schrijf niet op wat ik ga klaar maken, want ze leest mijn weblog ook. Maar het is wel heel lekker. Zoiets als soep vooraf en geschenken toe maar dan anders. En niets van maggi, alles van mijzelf..zelfs de dressings en marinade... Het is een drie gangen menu, eenvoudig en lekker. Morgen of zo meer...misschien wel met foto's.

En als we terug zijn van vakantie komen mijn andere zus en haar man eten. Daar heb ik ook al een heel leuk idee voor.Maar dat komt terzijnertijd wel.

Eerst vakantie..uitwaaien....samen genieten....samen zijn.....
want dat is al weer veel te lang geleden.

En natuurlijk een stapel boeken mee op mijn mp3. Ik lees fantasy momenteel. De erfgoed trilogie van Christopher Paolini . Ik heb vorige week de laatste boeken van Lee Child uitgeluisterd: de Jack Reacher serie. Geweldige boeken. Aanrader. Maar dat zijn de boeken van de erfgoedtrilogie ook... als je van fantasy, draken, tovenaars en dergelijke houdt.


Natuurlijk heb ik een klaartje: Ik pas op mijn 2 kleinzonen. Ik heb net van Jaimey verloren met memory en hij is al naar bed. Dean krijgt zo nog een fles. En dan leg ik hem ook in zijn bedje. Maar hij ligt nu zo lief te slapen. Ik wacht wel tot hij zich meldt. Wat is dat toch een groot goed: kinderen!
















9 opmerkingen:

  1. Wat moet dat een nare dag voor je zijn. Of is het juist een speciale dag, omdat je 31 jaar lang hebt kunnen genieten van een kanjer. Ga jij maar lekker genieten van een vakantie, want die heb je meer dan verdiend.

    groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn je weer te lezen met grote en kleine woorden, met verdriet en blijdschap, zorgen en verheugen.
    Een heel fijne vakantie en blijf genieten van al het goede

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De dag dat je dochter geboren is, een speciale dag een moeilijke dag want je kan het niet meer met haar vieren.

    Fijn dat jullie even met zijn tweeen erop uit gaan,heel belangrijk even samen zijn met zijn tweeen.

    Heerlijk je twee kleinzonen bij je te hebben en voor ze te zorgen en net wat je zegt het is een groot goed kinderen.

    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dikke knuffel vanuit ijsland... het is hier zo prachtig, ik voel de aanwezigheid van al degenen die veel te vroeg gestorven zijn... geniet van jouw vakantie en koester je mooie herinneringen aan janneke...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, heerlijk, ga maar lekker even samen weg. En ja: kinderen zijn een groot goed wat we maar al te snel 'for granted' nemen.......!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met Janneke, ook al is ze gestorven, ze is ook geboren. Fijn dat jullie er tussenuit gaan, uitwaaien, energie opdoen, babies en peuters vreten energie, ik weet dat als oma ook. Geniet er van, ook van je familie, samen eten, samen delen. Beterschap voor je moeder...xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met het leven van Janneke. Want, al is ze er niet meer, ze heeft jullie bijna 32 veel mooie momenten en herinneringen gegeven. Het houdt ook maar niet op verder wel? Al die gezondheidstoestanden bij jou en nu weer bij je moeder. Sterkte.
    Dat eten wat je gaat maken, klinkt veelbelovend. Smakelijk alvast.
    Ik ben dol op de boeken met Jack Reacher in de hoofdrol. Heb ze allemaal gelezen. Die fantasyserie, die ga ik onthouden.
    Ik wens jullie heel veel plezier samen in Egmond aan Zee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha lieverd, wat heerlijk dat je zo van de kleinkinderen aan het genieten bent!! Ik hoop dat jullie een fijne week aan zee hebben gehad en dat Janneke in jullie gedachten mee blijft gaan, waar ook naar toe!! *kus*

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd met je hemelse dochter

    xxxxx
    Repel

    BeantwoordenVerwijderen