.

.

donderdag 22 september 2011

Ik mis je, elke dag weer

Momenteel heb ik mijn spraakprogramma weer ingeschakeld. Dat gaat toch beter dan tikken. Op de een of andere manier heb ik mijn polsen aan beide handen weer goed beschadigd. Ik zou echt niet weten hoe en waaraan. Maar zo gaat het ook natuurlijk, en kan ik een aardig verhaaltje heen kletsen.

Van de week kreeg ik een brief van het UWV waarin stond dat ik recht heb op een eenmalige uitkering van  325 euro. Dat is mooi meegenomen, want ik kom elke maand wel iets tekort. Je kunt goed merken dat het leven duurder is geworden. Toen ik helemaal in het begin thuis kwam te zitten, hadden we meer te spenderen dan momenteel. Maar ik denk dat iedereen dat heeft.
Naar het gekrakeel over de miljoenennota en de begroting van de regering luister ik niet eens meer. Want wat er ook gezegd wordt, we verliezen aan koopkracht. En ik word misselijk op de manier waarop sommige politici zich menen te moeten profileren.

Het gaat prima met Evelien en Dean. Gisteren was ik even met mijn moeder op bezoek, en ze waren beneden. Dean was alweer aan het bijkomen en volgens Evelien heeft hij grote honger. Het is dan ook van de gekke dat een kind van acht pond op hetzelfde schema zit als een kind van vijf pond. Maar het consultatiebureau is het enige dat de voedingshoeveelheden kan aanpassen, zegt de kraamhulp. Mooi een lachertje natuurlijk, dat kunnen Evelien en Nicky ook.

Mijn leven is momenteel niet erg interessant. Ik loop nog steeds bij de fysio, drie keer in de week toch. Maar ik twijfel over het nut. Volgende maand staat weer een bezoek bij de revalidatie arts gepland en dan ga ik dat toch eens aankaarten. Volgende maand staat ook een bezoek aan de neuroloog op de kalender.

Ik kan niet zeggen 
hoeveel ik je nog mis
De lege gaten vullen zich langzaam met
alledaagse dingen
Maar de herinneringen
aan jou blijven
als niet aflatende stroom
in mijn hoofd
rondtollen


Mijn klaartje: Ik ontmoet op dit moment alleen maar aardige mensen, ik spreek ook alleen maar aardige mensen. Hoezo een egoïstische samenleving?





10 opmerkingen:

  1. Wie aardig is, aardig ontmoet....Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar dat is logisch hè, het is nog maar zo kort geleden dat je haar los moest laten.. Ik hoop dat je elke dat iemand mag ontmoeten die je dan weer even de kracht en moed kan geven om door te gaan.
    Wat fijn dat Dean geboren is... wat een troost voor jullie allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk echt dat er heel veel aardige mensen op de wereld wonen. Veel en veel meer dan onaardige. Alleen, aardige mensen halen meestal het nieuws niet.
    Wat een dubbele gevoelens moet je hebben. Rouw en nieuw leven. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tuurlijk mis je haar nog elke dag... en elke minuut, en elke seconde... goh, wat moet het idd dubbel voor je zijn, het rouwen en verdrietig zijn om janneke en het blij zijn met het nieuwe leven van dean...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kind verliezen is een stuk van jezelf verliezen, een amputatie. Dat zeggen mij de mensen in mijn leven die dit overkomen is, ik denk dat dat ook zo voelt.Je bent niet meer dezelfde als ervoor, er is altijd een ervoor. Het lijkt me ontzaggelijk zwaar meiske. Gelukkig zijn er altijd van die dingetjes waar je moed uit kunt putten. Een mooie bloem, een gesprekje met een aardig iemand, een lief kleinkindje. xxx dappere meid(die niet altijd dapper hoeft te zijn trouwens)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk dat Dean (én Evelien!) het zo goed doen nu! ik hoop dat je er ook een beetje van kunt genieten, meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Frieke,
    Wat een fantastisch nieuws na de verdrietige tijd! Jij bent vast een hele lieve oma.
    En Tonny natuurlijk een hele lieve opa.
    Ik wil gauw een keertje bij je langs komen. En dan maar hopen dat ik ook bij de aardige mensen behoor!
    Ik neem in ieder geval een pot bramenjam mee van jouw bramenstruik in onze tuin! Veel liefs, Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Enkel maar even zeggen dat ik aan je denk xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook ik denk vaak aan je en leef met jullie mee , wel fijn dat je alleen maar aardige mensen spreekt en om je heen hebt, hou dat vast Frieke. Fijn dat alles goed gaat met Evelien en Dean !
    Geniet van het oma zijn met volle teugen meisje!!
    En af en toe een traantje om Janneke , tuurlijk ook dat hoort bij je verwerking!

    Groetjes en liefs
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik blijf aan je dneken, al reageer ik niet elke dag....


    *knuf*

    BeantwoordenVerwijderen