.

.

zaterdag 14 mei 2011

"God glimlachte toen jij geboren werd....."

Ik heb weer iets nieuws: andere pillen. Ik heb ze al een keer eerder gehad, maar toen haalde het niks uit. Ik werd er zo zombies van als wat. De naam van deze medicatie? Lyrica.... een drug speciaal tegen zenuwpijn. Maar ik heb nog niet erg veel profijt van.
Kan ook niet anders omdat ik gisteren pas begonnen ben met dit spul. Ook slik ik nu nog steeds Rivotril. Maar gisteren had ik zo te kwaad wat ik tussen de twee pillen door twee glazen alcohol hebt gedronken. Volgens mijn man heb ik als een blok geslapen. Dat kwam wel kloppen: ik werd om 4:00 wakker.

Ik heb weer iets nieuws: een boekenforum. Dit is een plaats waar je luisterboeken, e-boeken en strips kan downloaden. Ook voor kinderen. Het adres van de site is: www.ghost4u.nl   Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik weg ben bij Heaven4all, integendeel zelfs. Daar ligt toch ook mijn hart. Maar een site waar je alleen boeken kunt downloaden is natuurlijk wel een uitdaging. We zullen wel zien....

Als je  mijn huis binnenkomt langs achter, de goede Brabantse gewoonte, kan het niet anders dan dat je oog valt op de prachtige witte rozen die tegen Clair aan staan. Je kijkt er gewoon recht op. En dan zie je aan de rechterkant tegen de garage een uitgemergelde gele roos vol grote gele bloemen, terwijl links tegen de zijkant van het huis een geel-oranje klimroos haar uiterste best doet.
In de voortuin staan ook rozen... de gele tegen het hui staat er prachtig bij, mar de donker rode en de roze struikrozen blijven elk met 1 bloem wel achter.

En toen kwam de regen... niet zachtjes, maar van die keiharde striemende waterstralen.. die je warm in de douche soms wel lekker vindt, maar voor al die bloemen geen goed nieuws was. Voor de planten daar en tegen wel.  Ik heb de verregende en uitgebloeide rozen er uit geknipt. En binnen 2 dagen werd ik daarvoor beloond: ze staan allemaal weer in volle pracht.
Net zoals de aankomenwaaien margrieten en de potten met hanggoed....en ik heb de hortensia's al vol knoppen gezien, de bramen en frambozen staan in bloei,,,,wat een goedgeefsheid hè...je moet het alleen willen zien...

Toen ik afscheid nam van een leerling , ja alweer 2 jaar geleden, kreeg ik van haar een doos Inzicht Kaarten. Het is leuk om er af en toe een te trekken en daar op te "mediteren", de tekst bij je zelf zoeken, kijken wat je er mee kunt.., ach jullie weten het wel...
Nou deze week trok ik een kaart die voor mij een Klaartje is voor de hele maand:

In de hele wereld
is er niemand zoals jij!
God glimlachte
toen jij geboren werd

Elke keer als ik dit lees, hoeveel pijn ik ook heb, hoeveel zorgen ...komt er een dikke lach op mijn gezicht en ik accepteer...
Hier onder mijn beloofde 10tje.....nee, geen nieuwe, maar wel een actuele....


2 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend mooie spreuk is dat...! Die moet ik onthouden, zeg!!
    Wat betreft die borrel.... niet teveel doen, maar zo af en toe is goed slapen wel lekker natuurlijk!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een prachtige spreuk! Hoe troostrijk kan het zijn om in narigheid toch oog te hebben voor mooie dingen.Vaak zijn we daar dan blind voor. Denkend aan jou met veel liefs......XXX

    BeantwoordenVerwijderen