.

.

donderdag 24 december 2009

overdenking

24 december.. de dag dat mijn opa, de vader van mijn moeder, stierf.. zo blijf ik deze dag altijd herinneren... een prachtman was dat.. lief, rechtschapen en aardig....ik heb altijd het idee dat hij nog steeds bij mij is, dat hij nog steeds over mij waakt...

Iets wat ik afgelopen jaren wel nodig heb gehad... begon het met een auto ongeluk op 20 december 2007, het eindigde met een fiets "ongeluk" op 23 december 2009. En daartussen de kanker. Nee die krijgt van mij geen hoofdletter. Die ongenode gast heeft meer kapot gemaakt dan ieder kan beseffen. En hij heeft me mijn vrijheid gekost, mijn onafhankelijkheid....om nog maar te zwijgen over mijn werk en mijn praktijk...al is aan dat laatste ook mijn whiplash debet die ik over heb gehouden van het ongeluk...

Onze Magda belde net met de boodschap dat het nu wel genoeg is "de strippenkaart is vol" en dat geloof ik ook. Mardien geeft hetzelfde aan, maar ook Jannes en Vlien en natuurlijk Tonny. Hoe het nu is?.. ik ben zo ontzettend misselijk .. maar ik bijt me er doorheen...ik slik pijnstillers en hoop er het beste van..

Ondertussen zijn zowel mijn moeder als Magda verhuisd. Morgen hebben we koffie bij mijn moeder. Zoals gewoonlijk op een zondag. Evelien en Nicky kwamen net langs om alle spullen op te halen voor hun gekokkerel op 2de kerstdag.Gezellig..

Mogen gaan we met Janneke en Timmie bakplaten...en vanavond hebben we gewoon kip siam of zoiets...


Voor jullie heb ik nog een kerstgroet in de vorm van muziek..het gaat over een winterkoninkje....



mag ik jullie allemaal een Zalig Kerstfeest wensen

grts

5 opmerkingen:

  1. Ik heb het gelezen dat je bent gevallen met de fiets.donders vervelend voor je.
    Frieke heel veel sterkte en zakken vol moed stuur ik je met deze reactie.Maak er toch maar een rustig genietend kerstfeest van meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is ook genoeg, helaas is de werkelijkheid vaak anders. Als je denkt nu heb ik alles wel gehad, komt er nog iets bij. Meiske ik wens je beterschap en toch een fijne kerst met je familie! Die heb je nog. Knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De een krijgt alles op zijn bordje en de andere heel weinig, en is het bij jullie nu genoeg geweest het is te veel geweest allemaal.
    Hopelijk hebben jullie een beter 2010 en kan je 2009 achter je laten.

    Ik wens jouw en Tonny een fijn kerstfeest, we hebben een witte kerst dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms krijgt een mens teveel voor zijn kiezen. Die verrotte kanker heeft veel van je afgepakt, heel veel. Maar hij heeft niet je moed, niet je karakter en niet je vechtlust gekregen.

    Dat 2010 maar heel veel mooie dingen op je pad moge leggen. je hebt in ieder geval een beschermengel...

    BeantwoordenVerwijderen