.

.

vrijdag 18 september 2009

tweedagenblog

Hoe je het ook wendt of keert het is weer vrijdag... en weer naar de fysio geweest en weer een pfffffffffffffff dag... net wat ik al eerder zei: de dagen rijgen zich aan één .....
Gisteren ben ik er niet toe gekomen om mijn weblog bij te schrijven.. het gesprek van de ochtend had heel veel energie geëist.. maar volgens mij is het een goed gesprek geweest...ik was reuze blij met de aanwezigheid van Janneke


Zoals jullie zien is het blogje gisteren niet afgekomen.. vraag me niet waarom.. ik weet het niet.. wel weet ik dat ik een hele middag op de bank heb liggen slapen.... onvoorstelbaar maar waar....
Over het gesprek weet ik niet veel meer te vertellen.. alleen dat er achteraf gesproken werd over een mogelijke afkoopsom... maar ik heb besloten daar niet in mee te gaan.. ergens heb ik het gevoel dat Scala mij gaat ontslaan.. humanitair: nee, zakelijk gezien: logisch.. ik ben een 0.7 formatieplaats zonder dat ik werk.. als ik 2 jaar ziek ben, mag ik ontslagen worden.....zover is het nog niet.. in april pas volgens mijn loonstrook...maar het is zo april vrees ik..en dan ben ik met een afkoopsom nu slechts een jaar geholpen gezien de inkomsten derving die ik heb...maar goed.. dat verhaal houden jullie tegen die tijd van mij te goed..

Ik heb net geprobeerd zelf wat schoonmaakwerk te doen.. een beetje aaiwerk gaat wel, maar zodra ik moet boenen gaat het mis.. dat lukt echt niet met die handen en polsen...afgelopen donderdag had ik geen hulp.. ik heb zelf gezegd dat ze weg kon blijven.. haar vriend moest een operatie aan zijn vinger ondergaan en met dat in haar gedachte .. ach ze levert nu al slecht werk.. da zie ik omdat ik nu zelf een paar dingen schoon wilde hebben.. en dat is niet van één weekje.. de tegels achter het fornuis bijvoorbeeld.. omdat ze gemêleerd zij zie je de vet spetters niet, maar ze zitten er wel.. en nu zelfs in een dikke laag.. ik heb er maar wat spul nu opgespoten in de hoop dat ik het straks weg kan halen... ook mijn pannenrekken druipen van vet.. ik heb ze maar in de vaatwasser gezet... tenminste ééntje... kijken wat het wordt.. want zelf de spijlen schoonmaken dat gaat net niet....
En dan heb ik het alleen nog maar over de keuken in een gebiedje rond het gasstel.. ik zag ook dat de laden allemaal boven op aa de binnenkant vies zijn, binnen de grepen plakt het en de tegels aan de andere kant zitten vol spetters... Ik ben van plan daar vandaag maar iets aan te gaan doen.. en als ik elke keer wat doe, kan ik de hulp opzeggen.. dan maak ik me er ook niet meer zo druk om.....misschien vraag ik wel een andere hulp... volgens mij heeft die van mijn moeder nog een halve dag over in de 2 weken.... dat zou net mooi zijn voor het zware poets werk...het zichtwerk kan ik zelf wel...en heb ik ook weer iets te doen...doe ik een klein beetje dan zal het energetisch ook wel gaan...hoop ik.....

Vandaag wil ik ook even met de voegenveger buiten langs de tegels in de voortuin.. kijken of dat lukt....dus op mijn lijstje staat: de keuken en de voortuin...ik zal maar eens beginnen met een kopje koffie.. de thee en de boterham zitten er al in.. mijn kilo's zitten er weer aan, maar ik heb besloten er niets meer om te geven...ik eet en drink zoals de diëtiste heeft aan gegeven, snoep nauwelijks...en toch helpt het nu allemaal niet....integendeel zelfs....het zal wel in het "nauwelijks" zitten....





het is weer weekend nu... ik ben benieuwd hoe het uitpakt..

fijne dag verder
en mijn klaartje: een beetje zon laat zich zien in 2 dunne banen op mijn houten vloer... Mau wentelt zich er in.....

grts

1 opmerking:

  1. Onzeker allemaal hé, laat je niet lijmen hoor. Ik maak tegels als ik heb gekookt meteen schoon, is zo gebeurd, heb ik me al aangeleerd sinds ik huisvrouw ben. Tegels gootsteen,kookplaat en aanrecht, scheelt een boel hoor. Toch vervelend als je hulp geen hulp is. Dan schiet je er weinig mee op en ergernis maakt je ook niet blij. Kun je haar er niet op wijzen dan, dat is toch normaal.
    Meidje, doe wat je kunt, dat is al wat. Sterkte ermee en toch een fijn weekend, wie weet wat er nog gebeurt! Knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen