.

.

zondag 20 september 2009

Balkum Kermis

Hoera ik ben de 8000 bezoekers gepasseerd....wat een aantal zeg.. nou ik hoop echt dat ik al is het maar 1 persoon met mijn verhaal kan bereiken.. kan laten zien dat hoe zwaar alles soms is, er altijd wel ergens een lichtpunt is.. je moet het alleen willen zien.....

Ik kom net van mijn moeder vandaan en dan merk ik dat ik toch heel veel moeite heb om mijn verhaal over de verzekeringen en dergelijke aan mijn zussen te vertellen.. ik krijg het niet duidelijk over mijn lippen.. het blijft bij steekwoorden... ik kan het niet anders naar boven halen... nou dat is dus tekenend voor mijn algehele denkvermogen...het zit gewoon op de schop...

Ondertussen ben ik aan het wassen en heb wat opgeruimd....betalingen gedaan ook... ach het gewone werk.. Tonny is schieten en komt pas laat in de middag ( en uur of 6) thuis...ik weet niet wat ik verder ga doen.. een film kan ik niet volgen...dus ik ga denk ik maar gewoon wat lezen, of zo.. en sokken aantrekken want ik begin wel koude voeten nu te krijgen...

Gisteren heb ik een hele leuke paarse trui gekocht.... nee ik heb hem niet aan want vanochtend had ik het te heet.. en nu heb ik een vest aangetrokken...

Het is kermis hier.. en omdat het droog is, is het ook erg druk... ook hier in de straat zie ik mensen die ik nog nooit gezien heb....en bij mijn moeder in de straat staat het vol auto's.. dat was gisteren en eergisteren ook al zo want de opbouw van de kermis was woensdag al bezig....Nee, ik ga er niet over heen.. er is niets aan alleen... misschien maandag of dinsdag.. als Evelien met Jaimey komt....

We hebben gisteren een stuk van de voortuin schoongemaakt, het onkruid tiert welig.... daar ga ik van de week mee verder... de potten met hortensia's zijn leeggehaald, de planten ingekuild en in de potten staan nu bolchrysanten...2 witte, 1 paarse, 1 paarse met gele harten. Bij de achterdeur staan de twee potten met gele chrysanten.. maar die staan er al meer dan een jaar en doen het elk jaar weer tegen alle verwachtingen in...

Dat onkruid trekken heb ik wel gemerkt in mijn handen hoor... olifantspootjes en het duurde best lang voordat het weer wat normaal was... maar ik moet toch wat denk ik dan...

@Trudie.. dat deed ik ook altijd meid.. koken en gelijk opruimen.. maar helaas is daar door omstandigheden de klad in gekomen.. ik ben allang blij dat ik de wc's enigszins bij kan houden...

Ik ga nu echt sokken aantrekken .. en wat eten...vanavond worden het bieflappen van de grill met een salade...misschien met wat rösti erbij....

Mijn klaartje van vandaag... de kleurige vrolijkheid van mensen die naar de kermis lopen of er weer vanaf komen... kinderen met trossen ballonnen, mannen en vrouwen met boeketten bloemen en pakjes oliebollen en paling.....dit doet me glimlachen....zelfs de tred is anders... bijna huppelend soms....


1 opmerking:

  1. Toch fijn om te zien, al die fleurigheid, ondanks alles! Wie weet meid, loop je er volgend jaar ook lekker over de kermis en kun je je niet meer voorstellen hoe ellendig je je nu af en toe voelt. Laten we daar maar naar kijken, ja toch? Het is altijd moeilijk om je zaakjes aan anderen te verklaren, als ze ingewikkeld zijn. Bovendien hebben mensen niet zoveel begrip voor andermans problemen, dat merk je steeds meer om je heen. Het is zo jammer, gelukkig zijn er ook altijd mensen WEL geinteresseerd, dat geeft weer moed.Fijne zondag meiske! Groetjes: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen