.

.

zaterdag 9 mei 2009

wanneer is het over??

Eigenlijk heb ik niets nieuws te melden of het moet zijn dat de margrieten al een paar keer zijn omgewaaid en dat ik mee ben wezen boodschappen doen met Tonny in zijn nieuwe auto.. hij rijdt best lekker, maar ik moet de stoel nog goed zetten voor mij.. en dat is een heel gedoe met 2 worst handen.. alles is een heel gedoe met die handen en vannacht heb ik nauwelijks weer kunnen slapen van de pijn. ik ga toch maandag maar even langs de huisarts.. of hij wat kan doen, weet ik niet.. misschien weet hij wel een oplossing voor mijn lethargie waarin ik op dit moment in verkeer….dat doet echt niet alleen het weer.. ik zie een kamer en keuken waarin ik hoognodig wat moet opruimen.. maar het komt er niet van..ik zie het, ik constateer en ik blijf zitten…de dag erop hetzelfde, en de dag daarop weer… en dan ga ik me schuldig voelen…maar ik kan bijna niets doen omdat ik pijn aan mijn handen heb..ik zit in een cirkel die volgens mij nu neerwaarts spiraalt…straks heb ik die depressie tabletten nog echt nodig waarvoor ze zijn bedoeld…

Vanochtend had ik even mijn handkous aan.. geen enkel resultaat en ik heb hem na een paar uur weer uitgedaan omdat hij zeer begon te doen.. mijn hand dan.. de armkous krijg ik niet meer aan.. en nadat ik hem vorige week met veel moeite had aangetrokken, bleek ik 's avonds een heel paarse arm te hebben. net zo paars als mijn vingers worden.. dat ik hem niet aankrijg, ligt aan mijn linker hand..

Ik wilde maar dat het over was allemaal, dat ik eindelijk gewoon verder kan gaan met mijn leven.. ik heb er zo genoeg van..dat is niet uitteleggen….en hoe langer ik weg ben van mijn regelmaat, hoe moeilijker ik het vind om weer aan de slag te gaan…

Zelfs koken is een crime, laat staan dat ik nieuwe dingen uit ga proberen…dus vandaag eet ik maar weer eens lamsgehakt met rode linzen.. snel klaar en smakelijk…..
Wellicht is het morgen allemaal iets beter.. ik mag het in ieder geval hopen…..

Frieke

3 opmerkingen:

  1. Wanneer is het over, meidje ik hoop voor jou binnen niet al te lange tijd. Heel goed dat je naar de dokter gaat, al kan hij misschien niet meteen iets oplossen, je kunt hem vertellen hoe je je voelt. Kun je niet hulp vragen voor thuiszorg? Al is het maar 1 of 2 maal per week voor de nodige klussen die je zelf niet kunt? Als er weer een beginnetje is en je huishouden marcheert weer een beetje, kan dat zo opluchten. Schuldig, sja het is natuurlijk onzin, want je kunt er nu even niets aan doen, maar zo zijn wij vrouwen. Het is eigenlijk van de gekke, mannen zijn ziek blijven thuis en doen niks, vrouwen zijn ziek, blijven thuis maar moeten alsnog hun huishouden doen. Vertel in elk geval van die dreigende depressie meiske, ik wens het je niet toe om dat er ook bij te krijgen. Probeer in elk geval er over te praten met Ton en de meiden, zij hebben ook hun zorg enzo, maar ze moeten weten wat je voelt hoor, dat je hen nu echt nodig hebt en wat hulp erbij. Groot houden helpt niet, daar doe je jezelf enkel schade mee. Dikke knuf en ik hoop zo dat je eruit komt meiske: Trudie
    PS: Dinsdag ga ik weer even naar het Maria kapelletje, ik beloof het je, wie weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik brand hier een kaarsje dat je vlug weer het 'licht' mag zien...
    dikke knuffel meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe dan ook en hoe je je vandaag ook voelt, wil ik je een fijne moederdag wensen. De zon schijnt je bent moeder en halve oma, dus alle reden! Knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen