.

.

donderdag 7 mei 2009

"tippen"

Eerst dankjewel voor heel bemoedigende woorden en knuffels en klaartjes… dat doet me goed…al houdt het nu nog niet over..ik zie als een berg op tegen mijn taken dus ik heb me voorgenomen om vandaag te strijken.. en wel op de mensendieck manier: meelopen op de plaats (dus van been naar been je gewicht verplaatsen) met je strijkijzer. Dat haalt de spanning uit de schouders… altijd de moeite van het proberen waard.. dit is ook trouwens de mensendieck manier om te stof zuigen.. kijken in de richting waarin je zuigt en ook weer meelopen op de plaats…ik ga in ieder geval straks het eerste proberen.. jullie horen wel hoe het bevalt..

Mijn ogen zijn weer zo aan het wisselen dat lenzen in eigenlijk geen optie is… ze zijn zo droog ook…dus ik bril weer.. ach dat is ook goed hoor.. het valt de mensen in mijn omgeving niet eens meer op.
Gisteren schrok de fysiotherapeut van mijn dikke linkerhand.. daar zit meer vocht in dan afgelopen keer. De Herceptin kan daar de oorzaak van zijn, anders weet ik het niet. Ik tape de pols wel in maar bind hem niet af. Blijft een punt om in de gaten te houden. Nou ja ik kan het moeilijk niet merken.. elke beweging met die hand is lastig. En niet alleen door een ontsteking in het polsgewricht…..

En toen kwamen Evelien en Jaimey op bezoek. Gezellig hoor. Evelien had het even gehad met Jaimey, hij vraagt echt heel veel aandacht nu.. is de leeftijd.. voor mij is het allemaal wel leuk want ik zie hem een uurtje en dat is het dan..ach ook deze fase gaat over….ik heb nog wel een leuke foto van hem. Hij weet overigens precies wanneer hij gefotografeerd wordt…dan gaat hij er voor staan en trekt zijn fotogezicht.





Ton is helemaal blij met zijn auto. En ineens kan hij weer rijden .. de instap in hoger, dat zal net het verschil uitmaken….maar hij is nog niet naar zijn werk…..Volgens hem ben ik zo moe door het weer.. het zou zomaar eens kunnen, denk ik.

Maandag ga ik met mijn moeder mee. Ze mag voor controle van haar heup naar het ziekenhuis. Ik heb tegen haar gezegd dat ze gewoon moet vragen als ze iets wil, dan kunnen wij ja of nee zeggen. Dus nu zei ze.. Frieke, ik vraag het je nu… wil jij met mij mee maandag…. ik heb ja gezegd. Ze moet alleen zelf rijden.

Ik ga strijken……

fijne dag allen.. oja nu wel een klaartje…Jaimey ging naar de kippen kijken. De zwarte hennetjes en de haan schoten net als altijd angstig weg, maar de bruine hennetjes bleven zitten. En Jaimey liep van de ene kant van de kooi naar de andere kant steeds weer de zwarte hennetjes en haan opjagend (onbedoeld hoor) onder het luid roepen van "tippen"…..


4 opmerkingen:

  1. In het westvlaams zeggen we tegen zo'n kindjes ne pietjestek ( deugnietje). Mijn kleinzoon is ook ongeveer de zelfde leeftijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En...heb je staan strijken, of moet ik zeggen lopen? Ik vind het zowiezo een rotklus. Goed dat je mee gaat met je moeder, hoop dat alles goed met haar is. Zo'n knulletje kan je volkomen uitputten ja, ze barsten van de energie, konden we daar maar wat van lenen hé! Schatig die Tippen!!!
    Knuf:Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Frieke ;

    Het liedje staat op " het blunderboek" , knuffel .
    Ollie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. blee stirjken nee dat is voor mij ook geen werkje, maar ja moet af en toe toch gebeuren.

    Leuk he die deugnieten :) maar ja als ze de hele dag om je heen zijn kan je ze af en toe achter het behang plakken hihih

    Fijn dat het mannetje zo geniet van zijn auto en als de instap groter is dan is dat ook bevoordelijk voor zijn rug he

    Ik brei er weer een eind aan want pff als ik het niet na lees kreeg je een russiche stukje :)

    BeantwoordenVerwijderen