.

.

vrijdag 10 oktober 2008

spaghetti carbonara

Omdat ik een tomaten allegie heb, maak ik meestal een spaghetti met enkel geraspte kaas... maar heel soms maak ik ook deze carbonara, vers.. want dan is ie het lekkerste

Het gerecht is niet moeilijk te maken. Zorg er alleen voor dat je spullen en ingrediënten op temperatuur zijn en klaar staan.

Ingrediënten: 2 personen
350 gram spaghetti
50 gram boter op kamertemperatuur
1 ei en 1 eidooier
1,25 deciliter kookroom
150 gram pancetta (spek, het gaat trouwens ook goed met parmaham)in reepjes
zout en peper
75 gram geraspte Parmezaanse kaas, liefst vers geraspt, dat is het lekkerste
nog meer geraspte kaas voor op tafel

Voorbereiding:
Zet het water (met wat zout) voor de spaghetti op. Zet schaal en diepe borden in een voorverwarmde oven (120 grC).
Doe de spekreepjes in een pan met dikke bodem, bak het spek licht krokant. Giet dan de kookroom erbij.
Roer de boter los, houd apart. Roer ei en eidooier los, doe er de geraspte kaas door.

Bereiding:
Kook de spaghetti beetgaar in ruim water.
Als de spaghetti is afgegoten, doe je de pasta in de voorverwarmde schaal.
Roer eerst de boter erdoor totdat deze gesmolten is (blijven omscheppen), dan de nog warme spekjes met room en tot slot het ei-kaasmengsel. Omscheppen totdat alle spaghetti bedekt is. Maak op smaak af met peper.

Serveren:
Schep daar de spaghetti in - voorverwarmde - diepe borden. Zet de extra geraspte kaas op tafel. Serveer er een gemengde salade bij.

eet smakelijk

1 opmerking:

  1. Jammie wat een lekkere recepten , ik denk dat ik ga copieen en paste lol, je verwent ons er maar mee en die pan lijkt mij ook wel wat , is die duur of valt het mee
    nog gefeliciteerd met Janneke Frieke

    Knuf Annie

    BeantwoordenVerwijderen