.

.

zaterdag 11 oktober 2008

ratatouille à la clair in wraps

De naam zegt het al ratatouille.. een schotel van alles wat..
Ik heb gebruikt:

Ingrediënten:
1 courgette uit eigen tuin
1 aubergine
1/2 bakje champignons
1 grote ui
1 teentje knoflook
wat tomaten uit eigen tuin
2 appels uit de tuin van mijn zus
3 kleine paprika's uit eigen tuin
zout, peper, ketoembar (of verse koriander)
schapenkaas
ccnimex wokrolls

Voorbereiden:
Snijd de courgette evenals de aubergine in blokjes.. ik heb de courgette geschild en de zaden er uitgeschept met een lepel, de aubergine heb ik zo in blokjes gesneden.
Schil en snipper de ui en de knoflook.
Schil de appels en snijd ze in blokjes.
Was de tomaatjes en snijd ze in vieren.
Was de paprika, ontdoe ze van de zaadlijsten en snijd ze julienne.

TIP:
Alle geschilde en gesnipperde ingrediënten gooi ik in een apart schaaltje. Als ik ze ga gebruiken, hoef ik ze zo maar te pakken en om te kiepen.

Bereiding:
Zet een grote pan op het vuur en laat hem warm worden, doe er dan wat olie in.
Als de olie heet is, voeg eerst de ui en knoflook toe. Bak tot de ui glazig is. Voeg dan courgette en aubergine toe, vervolgens de champignons, de tomaten en de paprika's. Roer alles goed door elkaar en laat het even doorsudderen. Voeg na ongeveer 3 minuten de appels toe.
Maak de schotel af met zout, peper en ketoembar. Zet de schotel op een zacht vuur weg, een minuut of 3-5, tot de groentes beetgaar zijn. Wel blijven omscheppen zo nu en dan.

PAS OP:
als je te ver doorkookt, krijg je een of andere ondefiniëerbare prut... het smaakt wel, maar het oog wil ook wat hè.. dus zorg ervoor dat je op tijd de vlam onder de pan weghaalt.

Besprenkel de wokrollen met wat water en warm ze 20 seconden voor in de magnetron. Zo worden ze wat zacht en kun je ze hanteren zonder dat ze breken. Bekleed ze met schapenkaas. Leg op elke wraprol wat van de ratatouille en vouw ze dicht of rol ze op. Leg de rolletjes in een oven schaal, rasp wat schapenkaas over de rolletjes en laat ze in de oven (120 graden)gratineren.

Serveren:
Warm de borden voor. Dit kan in de oven maar ook snel onder de hete kraan. Leg op elk bord één of twee wraps. Geef er een frisse yoghurtsaus bij. Schenk een wat fruitige wijn. Bijvoorbeeld een chardonnay..

eet smakelijk


Geen opmerkingen:

Een reactie posten