.

.

maandag 29 september 2008

de herfst is begonnen

ik blijf maar zo misselijk...maar het komt er gelukkig niet uit.. de pijn in mijn oksel en borst is weer in volle hevigheid terug.. dat is minder.. direct maar de fysio bellen.. het zijn toch spierverkortingen denk ik door de oedeem..

gisteren alle voortgang in orde gemaakt bij de rt... heel werk en ik was best moe ervan.. straks toch nog even naar een ingevulde botslijst kijken...misschien haal ik er wat uit wat de ouders verder kan helpen.. hopelijk gaat mijn denken goed...maar dat denk ik wel..

vanochtend was ik een deel van mijn wenkbrouwen en wimpers, ook onder, kwijt.. ik heb het een beetje kunnen fatsoeneren, maar dat wordt, denk ik, volgende week bij tekenen..

afvallen doe ik even niet meer... gelukkig maar.. alleen verlies ik wel centimeters want mijn nieuwste broek is nu ook al weer te groot.. ik geef ze denk ik straks aan mijn moeder.. die past daar wel in.. het is een gewone pantalon, taupe kleurig, viscose..
maar nu nog niet... anders heb ik niets meer om aan te trekken dan truitjes.. en mutsjes en sjaaltjes... oja mijn leggings pas ik ook nog wel.. maar daar moet dan weer een rokje over en kousen onder.. het zijn driekwarten allemaal.. en dat is koud:)

vandaag eet ik geroerbakte spinazie, gisteren is het een spinaziesalade geworden met toscaanse dressing, met een paar krieltjes en valess met gesmolten mozzarellakaas, tomaten en uien.. tonny zal wel weer niet moeten.. nou hij moet dan maar voor zich zelf iets klaarmaken.. het is opvallend dat ik nu tomaten kan eten.. zou die chemo ook mijn allergie aan pakken??

gisteren had ik lekkere biefstukken op de grillplaat gebakken.. zo klaar.. en lekker rosé.. ik weet nu hoe dat moet: de olie niet op de plaat maar op het vlees, de plaat op de hoogste stand en dan snel aan beide kanten grillen... je kunt voelen aan de elasticiteit van je vlees hoever hij van binnen is.. en dat moet je even uitvogelen..

Trudie dankjewel voor je zoveelste kaart.. ik geniet er nog steeds van.. het blijven mijn klaartjes.. de krenten in de pap, de bloemetjes en de klavertjes..

Nog een klaartje voor vandaag.. ik zag een mooi groot spinnenweb.. buiten.. met spin.. de webdraden glinsterden van de regen... de herfts is echt begonnen.. op die regen zit ik niet te wachten.. maar zo'n web is wel heel erg mooi, sterk en meteen ook zo kwetsbaar...

grts

1 opmerking:

  1. Geen dank meiske, ik kan verder weinig meer doen hé. Kaartjes sturen en elke dag je blog lezen. Jammer dat je misselijk blijft, maar gelukkig dat je voedsel er wel in blijft. Ik herken veel van jouw eten als zijnde Sonja Bakker, lol, ik heb ook pas die valess met mozzarella gegeten met een spinazie omeletje. Vandaag tagliatella ,met geroerbakte bamigroentes en geruld rundvleesgehakt en bamikruiden. Verder roerbak ik eigenlijk alles tegenswoordig, ik vind het snel gaan, lekkerder ook. Ik hoop dat de fysio iets voor je kan doen. Ben net terug uit Breda, de baby ligt goed maar ze schijnt erg groot te zijn. Deb moet deze week een hele dag naar het ziekenhuis om 1 maal nuchter en daarna na elke maaltijd geprikt te worden op suiker. Ze maakt zich er erg druk om, hoewel ik probeer haar gerust te stellen. Ik had namelijk ook zwangerschapssuiker bij alledrie en het zit in de familie. Maar alles ging toch goed. Wel we zien wel, meiske hou je goed verder! Knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen