.

.

vrijdag 25 april 2008

Verbeeteninstituut

Gisteren ben ik bij het Verbeeteninstituut in Tilburg geweest. Bij dokter Oei. Die had het heel druk met een heleboel telefoontjes, ook tijdens ons gesprek, zodat we eerst heel lang moesten wachten, ruim een half uur later begonnnen, en steeds onderbroken werden. Nee, dat is geen prettig gevoel. Niet dat hij niet aardig was, of kundig.. nee daarover zeg ik niets.. maar de sociale vaardigeheden met respect voor zijn klant, wat ik toch uiteindelijk ben, ontbreken. Ik had mijn "gutz" moeten volgen toen ik hoorde dat ik bij een dokter Oei zat.. Maar er werd mij verzekerd dat hij niet dezelfde was als toen in het Carolus.. nou dat is hij niet maar hij heeft wel dezelfde neigingen..
Dat allemaal daar gelaten: er werd gisteren ook gelijk een CT scan gemaakt. Om de plaats van de bestralingen te bepalen. Ik heb nu een soort landkaart op mijn borst getekend. En wat tatoe punten. Ach dat kan er allemaal wel bij hoor.. de blauwe indicatie inkt van de ereste operatie is ook nog steeds aanwezig.....
Ook nu weer een mamacareverpleegkundige: Hanneke Knibbeler. Nee, geen familie van dokter Knibbeler, mijn oncoloog in het Carolus. Een aardige vrouw die heel veel te vertellen had.
Alles bij elkaar waren we om half 6 pas weer thuis.. en geen file gehad.. dus kan je nagaan hoelang we op de instituut zijn geweest. Helemaal gaar was ik. En ik lag vroeg in bed.

Vandaag fysio drainage.. ik heb nu een ingetapte arm. als het kan moet ik dit tot maandag laten zitten.. dan krijg ik dinsdag een nieuwe:)
Vandaag ook kapper: ik heb nu een kort koppie.
En Anneke en Greet op bezoek.. dat was keigezellig. Weer echt ouwerwets gelachen en gekletst. Jammer dat het zo snel voorbij gaat zo'n bezoekje.. maar er komen er ongetwijfeld meer..
Mardien kwam ook nog even op de thee. Leuk. We lopen tegen hetzelfde aan bij ma: sensatiezucht. Misschien mag je het zo niet zeggen, maar ze wil graag alles weten om door te kunnen vertellen aan jan en allemaal. Deze mensen reageren heel begaan, maar zij niet echt. Ze is wel begaan, maar van een moeder verwacht je toch meer.. ach ze bedoe;t het allemaal niet zo klwaad, ze is gewoon zo.. allen dat doet soms best zeer. Gelukkig heb ik dan Mardien en Magda om op terug te vallen als het moet... en zoveel anderen.. ik ben een gelukkig mens!!

4 opmerkingen:

  1. Lieve Frieke, wat een gedoe allemaal hé, kan me voorstellen dat je gaar was. In elk geval is er weer een stapje op het traject gezet. Vervelend zo'n arts die aldoor gebeld wordt. Hij had tenminste aan kunnen geven even niet gestoord te willen worden. Fijn dat je gezellig bezoek hebt gehad, ff lachen ondanks alles houdt de moed er toch in. Wat je moeder betreft, ik begrijp dat jij het naar vindt en meer steun zou willen hebben. Ik denk dat het bij haar ook veel angst is, misschien verliest ze haar kind, kanker wordt nog altijd gezien als een ziekte waar je dood aan gaat. Gelukkig heb je wel mensen om je heen waar je je ei bij kwijt kunt.Elke dag is het eerste wat ik doe even kijken op jouw blog wat er voor nieuws is. Meisje hou vol, al is het moeilijk, je moet wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frieke,
    Kben een tijdje offline geweest en nu even je dagboek doorgelezen.
    Wat een gedoe allemaal toch he?
    Jammer dat jij een van die 20% was die zoveel pijn moest hebben aan je arm.
    Khoop dat dat ondertussen beter is meis. Je hebt nog een hele weg te gaan, maar ik geloof er rotsvast in dat het allemaal goed komt. Je bent zo'n vechter en zo'n positieve vrouw, dat moet gewoon goedkomen.
    Van mij een hele dikke knuffel en ik lees nu weer regelmatig bij.
    Liefs klaar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Trudie en Klaar...
    het doet zo goed een reactie te lezen hier... dan zie ik dat mensen met mij meeleven in plaats van alleen maar dat weten en voelen... dat is ook goed, en fijn, maar ik ben maar mens hè.. en zien doet weten ook bij mij..
    Ik ben reauze blij met een reactie hier, en ook met een kaart in de bus.. kun je nagaan wat voor een hebberd ik ben LOL..
    Dank jullie wel voor jullie lieve ondersteuning. Tot gauw maar weer:)
    grts
    frieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Frieke,
    Ik lees dat jij 'ervaring' hebt met het jeroenbosch ziekenhuis afd. Carolus? Heb jij voor mij nuttige informatie over het functioneren van de oncologen daar(en mamacare deskundige). Ik zit in de zelfde situatie als jij aan het begin van het traject en ben me aan het orienteren qua behandeling.
    Als het lukt, heel graag. En voor jou veel beterschap en sterkte.
    Groeten Jacqueline ; jjans@plex.nl

    BeantwoordenVerwijderen