.

.

woensdag 19 maart 2008

MRI, 6 maart 2008


Gisteren heb ik een MRI gehad. De eerste van de twee uitzaaiingonderzoeken. Deze richt zich op de uitzaaiingen in de melkklieren. Met behulp van een contrastvloeistof om de klieren zichtbaar te maken, maken ze laagjes foto's.

Dat gebeurt in een lange buis en gaat gepaard met vreselijk lawaai. De meegebrachte cd van Herman van Veen is alleen maar te horen tussen de geluidsklappen door: als de machine even adem haalt. Maar dat is dan ook meteen je houvast.

Je moet immers een 20-25 minuten doodstil liggen zonder ook maar iets te bewegen. Aan de hand van de cd kan ik ongeveer bedenken hoelang ik de jeuk , de kramp, de slapende armen, de pijn in mijn nek en het ongemak nog moet verdragen.

En dan is het ineens voorbij.

De foto's zijn gelukt dus ik mag naar huis. Morgen om 4 uur krijg ik van dokter van Bebber de uitslag.

Natuurlijk zorgen de radiologische verpleegkundigen dat je zo comfortabel mogelijk kan liggen. Maar alle comfort verdwijnt als je stil moet liggen…..daar helpt niets tegen.

Om de naald in te brengen voor de contrastvloeistof werd ook weer geprikt. En ook nu weer was er geen bloedvat te vinden in mijn elleboog. Dus een dokter erbij geroepen om op mijn hand een aansluiting te maken. En dat lukte gelukkig.

Nu heb ik dus in beide ellebogen en op beide handen tekenen van bloedprikken… lees blauwe plekken en bloeduitstortingen.. maar dat verdwijnt wel vanzelf. Dit in tegenstelling tot de kanker in mijn borst.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten