.

.

woensdag 19 maart 2008

De afspraak om kwart over 9 op maandag 25 februari 2008

De hele vorige week heb ik bij de dag geleefd. We hebben een ontzettend leuke teamavond gehad in Breda met de dinershow Lucky Lips. Het was zo gezellig. Ton en ik zijn nog even wat spullen bij Ikea gaan halen, mijn vaatwasser is gekomen, nagebeld over de bank die niet was geleverd en meer van dat gedoe wat een huishouden doet draaien.

 

Maar dan komt toch die maandag en zitten Tonny en ik in de wachtkamer te wacht op de dokter. Als we naar de onderzoekskamer worden geroepen, halen we toch wel even diep adem. Dan stapt een ons onbekende arts de kamer binnen. Hij straalt een rust en een zekerheid uit. Maar hij heeft een vervelende boodschap: borstkanker in mijn rechterborst. Een tumor van 1,9 cm.




 

Ik schrik, maar meer nog van Tonny. Eigenlijk had ik al zoiets verwacht. Tonny is van de kaart. Ondertussen praat dokter van Bebber door over dat hij het anders nooit zo vertelt, meestal kent hij de mensen wel, weet hij hoe dit slechte nieuws te brengen, wij komen via de huisarts en hij heeft ons nog nooit gezien.. Toch wordt hij degene die mij straks opereert. Maar voor we zover zijn moeten er nog wat onderzoeken gedaan worden. Om enkele andere dingen vast te stellen.

Hij stelt voor dat wij gaan praten met de mammacareverpleegkundige Ria Geerts. Zij kan ons alles uitleggen, we kunnen haar vragen stellen, zij regelt de noodzakelijke onderzoeken.

Een beetje stil gaan Ton en ik weer in de wachtkamer zitten, maar eigenlijk meteen al worden we opgehaald door een aardige kordate vrouw. We gaan naar een wat prettiger kamer om samen te praten. Alleen gaat echt alles langs me heen . Ria merkt dat en we maken een afspraak voor de volgende dag. Dan weet zij ook meer over data van vervolgonderzoeken en de operatie. Want dat die er zo snel mogelijk gaat komen, dat is een feit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten