.

.

donderdag 31 december 2015

Het was me een jaartje wel... 2015

Op deze bijna laatste loodjes van dit jaar toch nog even een logje. Naast alle gewone dingen, zijn we hard bezig met opruimen. Dus ook met dingen lozen. Ik heb op 1 november mijn praktijk voor remedial teaching 'clair' na 24 jaar gesloten.

Het volgende had ik al op FB gezet:

Ik ben misselijk, draaierig en doodmoe. Na 24 jaar clair heb ik mijn spullen grotendeels weggedaan. Ik dacht dat ik het zo kon, maar het doet me duidelijk meer dan ik verwachtte. Gelukkig krijgen de materialen een tweede leven. Voor mij is het de afsluiting van een heel groot hoofdstuk.

Met veel hulp van hubby heb ik de twee praktijkruimtes opgeruimd, heringedeeld, en gebruiksklaar gemaakt. Naast sjouwen met beschikbare meubels, heeft hij ook een nieuwe tafel gemaakt. Een ronde. Nu enkel nog voldoende stoelen zien te scoren. Maar ik heb goede hoop op mijn zus die nieuwe eetkamerstoelen wil aanschaffen (hint, hint).
 
Dit jaar was het al voor de 4de keer dat we onze Janneke missen op alle dagen die zijn geweest. Ik zie en voel haar geboorte en haar dood nog elke keer als ik aan haar denk, als ik een foto zie, als ik de witte roos zie bloeien.

Evelien en ik zijn begonnen om in onze omgeving workshops te geven op het gebied van handwerken. De oude praktijkruimtes van clair zijn daar voor geschikt gemaakt. Ook hebben we een facebook-groep daarvoor geopend: Handwerken in BaMi eo  Veel mensen hebben zich daarvoor al aangemeld en we zien het nieuwe jaar voor goede moed tegemoet.

En om Tonny's draaiwerk te promoten hebben we voor hem ook een plekje ingeruimd. Ook op het www bij DaWanda:  TMT houtdraaiwerk  
Hij maakt echt mooie dingen. Ga er gerust eens kijken. En wil je wat anders: stuur me dan een mailtje dan kijken we of het mogelijk is.

Je leest het al: plannen genoeg. Ook ben ik nog steeds bezig met mijn boek. Dat is echt een jarenplan aan het worden momenteel. Ik kan de rust even niet vinden, al heb ik het verhaal kant en klaar in mijn hoofd.

Hetzelfde geldt voor schrijven in een logje..... ik kan er de rust niet voor vinden. Zelf nu zit ik te puzzelen en denken wat ik nog allemaal moet doen voor vandaag. Ik wil nog wat wafels bakken, een eiersalade maken, en gevulde eieren. En wat chocoladekoekjes......Nouja, als het niet lukt dan toch maar niet.

Hoewel ik dit jaar voor het eerst sinds jaren geen kerstkaarten heb gestuurd, heb ik wel aan jullie allemaal gedacht bij het opsteken van al mijn kaarsjes. En ook op deze valreep van het oudejaar wil ik iedereen een gelukkig en vooral gezond 2016 wensen.  Een jaar vol sterretjes, een jaar vol liefde.....een jaar vol klaartjes!


1 opmerking:

  1. Frieke , ook voor jou en de jouwen een heel goed nieuw jaar. Succes met alle nieuwe ondernemingen! Zo jammer dat ik geen handwerkende dochter heb, wel een hardwerkende....ik ben dol op handwerken en ben nu een groot haakwerk aan het maken. Liefs! XXX

    BeantwoordenVerwijderen