.

.

zaterdag 19 januari 2013

Don't give up!!!!!

Wat doe je als mensen weer getroffen worden door die sluipmoordenaar Kanker? Of door een andere ernstige ziekte? Juist, je slaat een virtuele arm om ze heen en huil met ze mee. Meer kan je niet doen.



En zeker niet op hun weblog gloriëren met je eigen positieve controleresultaten. Nog wel niet officieel bevestigd, dat gebeurd pas volgende week, maar toch... Ik had een goed contact met de radiologisch laborante die de echo's uitvoerde.


Maar het neemt allemaal niet weg dat het altijd weer reuze spannend is.

Twee keer per jaar....vaste prik. Een keer bij de chirurg en één keer bij de oncoloog. Ach, je moet wat als je op de harde weg wilt komen.



Onze badkamer is nog steeds een bouwput. Ik ben echt benieuwd wanneer er wat gaat gebeuren. gelukkig zit de deur er nu in en is het plafond gemaakt. Nu kan ik de ruimte afsluiten en heeft de verwarming in de garderobe wat meer zin.



En uiteindelijk komt Luna toch meer en meer bij je. Luna is onze Britse Korthaar. Een herplaatstkater die mensen niet echt vertrouwt. (En mensen hem niet)...

Maar na de dood van Mau, komt hij voorzichtig binnen. Gaat zelfs bij je liggen, wil geaaid worden. Het gaat wat te ver om op schoot te springen. En om een kind je als kussen te laten gebruiken, wat bij Mau wel kon,  maar het begin is er... en dat voor een volwassen kat. Het maakt me blij!!




Oja, ik luister momenteel naar de Paul Veghter serie van Lieneke Dijkzeul. Geweldige boeken. In dubbele betekenis. Spannend tot op het bot, maar niet zo dat het horror is. Het blijft een detective/misdaad serie. En echt een aanrader voor de verloren uurtjes. Ik heb er maar 4 uit deze serie, helaas... Maar ze passen wonderwel in mijn gemoedstoestand van deze maand:











    

6 opmerkingen:

  1. Fijn dat de uitslag goed is meidje. Hoop dat je badkamer ook eens af komt, troep is zo vervelend! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik huil even met je mee..... We weten wel waar we het over hebben hè? Maar inderdaad: we geven NIET op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We gaan er allemaal voor! *dikke knuffel*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat jouw uitslag goed is. En gewoon gruwelijk niet tof dat andere. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je uitslag, Frieke / Clair.

    Momenteel ben ik zeer begaan met Ria (zie mijn welkomsttekst), die een keeltumor heeft. Ze is erg dapper maar heeft het zeer moeilijk temeer daar haar man ook ernstig ziek is. Ik bedoel maar, hoe erg wil je het hebben in het leven? Verschrikkelijk.
    Fijn dat het goed met je gaat. Dat is een mooi lichtpuntje.

    Hartelijke groeten

    Willem (Platoonline).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een hele sterke, deze don't give up! en ja, soms nodig he!
    wat jammer dat jullie Mau hebben moeten laten inslapen... (was even niet in blogjesland!) maar idd, nu is ie wel weer bij janneke, een hele kleine troost... ik vind het overigens wel bizar hoor, want het is niet de eerste keer dat ik hoor over een dier dat kanker krijgt en er aan overlijdt nadat het baasje er aan overleden is!
    wens je veel sterkte frieke en vooral 'don't give up', en nog veel luisterplezier!!!

    BeantwoordenVerwijderen