.

.

woensdag 3 november 2010

donker Berlicum

Gisteravond werden we ineens opgeschrikt door donkerte...geen sprietje licht, geen enkele telefoon werkte, ook de mobiele niet. En weet je dat zo donker, zoveel donker, je het ergste doen geloven.
Gelukkig kwam onze Janneke even vanuit een even donker stuk land naar ons gereden. En zij wist te vertellen wat er gebeurd was: er was bij het kanaal een damwand door een hoogspanningskabel gegaan.

Uit:
Omroep Brabant

BERLICUM - De stroomstoring in Berlicum is voorbij. Sinds dinsdagnacht om twee uur heeft iedereen weer stroom. Alle woningen zijn in eerste instantie aangesloten op een noodstroomvoorziening. Netbeheerder Enexis heeft de hele nacht gewerkt aan een omleiding om iedereen aan te sluiten op een reguliere stroomvoorziening.

Berlicum, Middelrode, Kaathoven, industrieterrein De Brand, Rosmalen en Vinkel werden dinsdagmiddag getroffen door de stroomstoring. Op het hoogtepunt ging het om 7700 huishoudens. De elektriciteit viel uit doordat bij werkzaamheden aan de nieuwe Zuid-Willemsvaart bij Rosmalen grote stroomkabels van 10.000 volt werden vernield tijdens het plaatsen van damwanden. De gemeente heeft de inwoners opgeroepen om voorlopig zuinig te doen met de stroom.

Geen straatverlichting
Dinsdagavond zorgden een grote noodstroomvoorziening en meerdere aggregaten ervoor dat er stroom was in Berlicum. Ook verzorgingshuis Vivent Berlerode werd zo voorzien van elektriciteit. De brandweer had bovendien een noodpost ingericht en de politie surveilleerde dinsdagnacht.

Wachten
In Berlicum moesten de 2400 huishoudens tot laat in de avond wachten op de noodstroomvoorziening. Op Twitter verschenen er talloze tweets over de stroomstoring.

Compensatie
Vier uur of langer zonder stroom betekent recht op een compensatieregeling. De woordvoerder van Enexis wilde niet vooruitlopen op de vraag bij wie de claim terechtkomt..

Ach, die compensatie regeling, waarvoor, waarom... voor ons particulieren is dat toch niet nodig. Het was weer een tijd om met elkaar kennis te maken, onder een gaslamp of bij het louterende licht van een(of mee) kaarsen(voor een spelletje mens-erger-je niet).....

En hoe het met mij gaat.. net zo als de stroom...de hele tijd goed, tot er een kink in de kabel komt... en die treft eerst het een, dan het andere, en zo steeds verder...ik ben benieuwd waar bij mij een noodaggregaat zal werken..

Ik val bijna een kilo per dag nu af...maar dat voelt niet echt goed...toch is mijn eetpatroon en eetlust prima..
Verder blijf ik lichte verhoging houden en zweet ik me het ongeluk... net of ik constant heel in gespannen arbeid doe...( hahaha.. ik en ingespannen arbeid.....grapje)

En verder mag ik niet klagen... gelukkig komt mogen de huisarts even langs.. ook voor Tonny...
Hij zei vanochtend tegen mij: het lijkt of het steeds slechter met je gaat...en dat zei hij met zo'n snik en zo'n verlatenheid in zijn stem dat ik die hele rot klote kanker naar de hel wil trappen..

En mijn klaartje... ik heb een hele grote bos bloemen gekregen van de plaatjes enzo groep... mensen: ik kan niet meer zeggen dan dankjewel!!
Maar ook de kaart uit Noodholland, doet me glimlachen...dankjewel UG.

ik ga maar weer eens even liggen...misschien verdwijnt mijn lichaam dan wel zo voor mij..

al is het maar voor even





4 opmerkingen:

  1. Ik word wel een beetje verdrietig van je verhaal meid! meer weet ik er ook niet over te zeggen...
    Je klinkt ook erg berustend. Ik denk aan je...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieverd wilde dat ik even naar je toekon jullie even een hele dikke knuffel geven zodat die rotkanker heel snel de deur uit ging bij jullie...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan het me zo goed voorstellen meidje, dat machteloze waar ook je maatje tegenop loopt. Het is zwaar klote voor jou en ook voor je gezin. Je weet dat wij hier aan jullie denken hé? Vergeet dat nooit! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Frieke,

    Dat doet vaak nog het meest pijn, de pijn zien van degene die om je geven.
    Ik wens je sterkte, ook voor morgen.

    Liefs,
    Guardiana

    BeantwoordenVerwijderen