.

.

zondag 28 maart 2010

'n Gewoon etentje op zondag...

het was zo ontzettend gezellig gisteren, maar dat kan ook niet anders. Ad en Mardien zijn gewoon gezellige mensen om te eten te hebben. We hebben gekletst en plannen gemaakt..maar daar schrijf ik nog wel over...
Het eten was perfect, en we hebben onze vingers afgelikt bij wijze van spreken. De wijn en het bier ( voor Tonny en Ad) vloeiden rijkelijk en het was ruim na 10 uur dat ze afscheid namen. Voor herhaling vatbaar....zeker weten....

Vanavond komen Magda en Berry eten. Ze krijgen het volgende menu:


Voorgerecht
Gevulde portobello's met kwartel ei : klaar maken net voor we gaan eten
4 personen:
olijfolie
gemengde sla
4 portobello
4 kerstomaatjes in schijfjes (blokjes)
½ rode paprika in blokjes
1 teentje knoflook geperst
4 kwarteleitjes
4 reepjes pancetta, uitgebakken
peper, zout, tijm, oregano en basilicum
mespunt suiker
 
 
Steel van de portobello verwijderen. Portobello’s schoonborstelen en met olijfolie bestrijken.
± 4 min. in de pan of onder de grill aan beide kanten roosteren. Op smaak brengen met peper en zout.
2 eetl. olijfolie verhitten. Bak daarin knoflook, paprikablokjes en tomaatblokjes met de suiker in ± 5 min. tot een dikke saus. Op smaak brengen met peper, zout en kruiden.
 
Kwarteleitjes bakken, pancetta bakken.
 
Leg de portobello op een bedje sla, vul met de saus. Leg er ’n eitje en een reepje pancetta op. Garneer met basilicum


Hoofdgerecht: klaarmaken na het voorgerecht, wel pan water aan de kook houden
Gebakken visfilet
Tagliatelle
Gewokte groen asperges

Nagerecht: kiwi shake: van te voren klaarmaken en in de koelkast zetten


6 kiwi’s
2 dl vers sinasappelsap
2 dl. zoete witte wijn of 1 dl. witte port
3 eetl. witte basterdsuiker
 
Pureer de kiwi’s met het sinasappelsap en de suiker tot een gladde puree.
Voeg de witte wijn toe en laat goed koud worden in de koelkast.

Schenk in ’n portglas.


maar nu ga ik eerst naar mijn moeder...het uur minder kulde me al met mijn medicijnen...ik laat het aan Tonny over om alle klokken goed te zetten...

Allemaal een fijne dag en mijn klaartje: het gezellige etentje én de KiKa beren die gisteren aankwamen


7 opmerkingen:

  1. Mooi zijn ze, he? Die Kika-beren. Ik heb er zelf ook eentje, heel zacht ook.
    Fijn dat het gister zo gezellig was, en voor vanavond weer een lekkker menuutje klaarstaan! Ook veel gezelligheid toegewenst.

    groet Wiek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WWWaaawww , wat een lekkere menu zeg ! Moest even opzoeken wat portobello was , bij ons noemen we dat waarschijnlijk Oesterzwam ! Dit staat genoteerd voor een volgend menu.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ollie:Een Portobello is geen oesterzwam. Een portobello is zo'n grote Italiaanse paddestoel (vandaar de naam). Hij smaakt echt heel anders en is van een hele andere substantie. Als je voor dit gerecht een oesterzwam zou gebruiken, zou de smaak heel wat verschillen (minder zijn bedoel ik)!
    @Frieke: Lekker recept, maar... ik heb nog nooit kwarteleitjes gegeten! Is de smaak daarvan echt heel anders dan van een gewoon (vers) scharreleitje?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een knaloranje kika-beer, zo heerlijk zacht. Je menu klinkt heerlijk. Was je niet gesloopt aan et eind van de avond?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn hoor, zo'n leuk en lekker weekend! Ik heb gekeken voor de bruine KIKA beer , helaas uitverkocht. Maar dat komt vast goed! Fijne maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kijk, daar hou ik van! Recepten!! Dat gaan we dus nog een keertje uitproberen!! Het was gezellig hè??

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lijkt me zo heerlijk als je goed kan koken.
    ik kan het redelijk, maar weinig spectaculair.
    is het een hobby of heeft/had het ook met je beroep te maken?
    ot: je kan tot en met woensdag nog stemmen :)

    BeantwoordenVerwijderen