.

.

zaterdag 13 maart 2010

Ik voel me rijk ...

Ik heb jullie gisteren wel met een heel "toen" logje opgescheept. Dat zal ik maar onder het kopje "spraakproblemen" plaatsen. Vandaag zal het een heel stuk beter gaan. Na mijn middagdutje op de bank en mijn bank hangen in de avond, heb ik vannacht zalig geslapen. En werd ik min of meer uitgerust wakker om vijf uur. Ik heb het nog weten te rekken tot half acht, maar toen was het genoeg geweest: ik ben opgestaan.
Eventjes of topic: het lijkt wel of mijn draakje dit ook allemaal merkt, want hij werkt vlekkeloos.



Inmiddels zijn de blauwe druifjes van Mieke mooi uitgekomen. Hiernaast volgt de beloofde foto. Op de achtergrond zie je een gedeelte van de kaarsjes die ik brand. Ik zal een foto van de andere kant er even bij zetten. Dan zien jullie dat ik het echt meen, als ik zeg dat ik een kaarsje brand voor jullie.



De tulpen van de plaatjes enzo groep zijn helaas nu uitgebloeid. Ze kunnen misschien nog wel een dag, er vallen nog geen blaadjes, maar eigenlijk is het op. Tja wat wil je met verwarming aan droge lucht en vorst buiten. Dat houdt geen ene tulp uit.

Onze kippen zijn al een hele tijd van de leg. Dachten eerst dat het koude weer daar debet aan was, en dat zal zeker enige invloed hebben gehad, nu denken toch dat ze te oud zijn. Dus ik wil nieuwe kippen. De oude mogen van mij gewoon blijven rondscharrelen. Dat doen ze heel erg goed. Maar ik heb Tonny nog niet zover. Eens kijken wat ik vandaag kan doen. Ik hoef geen dure soort, een gewone huis tuin en keuken kip is voor mij meer dan zat

Je kunt aan de vogels merken dat het voorjaar begonnen is. Ze kwinkeleren dat het een lieve lust is. Niet eventjes, maar een hele tijd. Wij hebben heel veel vogels in onze tuin. Ondanks de katten, die krijgen ze toch niet te pakken. Al proberen ze dat wel ... sluip, sluip,sluip, spring! Mis!!!
Dat komt door de bomen in onze tuin, en de bomen langs onze tuin. En natuurlijk door het kippenvoer. Maar wij voeren ook de vogels bij. En buiten dikke duiven en grote zwarte kauwen zijn er tal van andere kleinere vogeltjes te zien. Roodborstjes, winterkoninkjes, pimpelmeesjes, groenlings, en natuurlijk mussen: de kust en te keur.

Gisteren heb ik ook mezelf maar eens gewaagd aan een we-300. Ik heb mijn andere Weblog gezet: "Een kopje thee ...?" Het we-300 woord voor deze maand is ' Zorg" ik heb het op mijn eigen manier opgevat. En kreeg van Hanneke een heel leuk compliment.

Zo stiekem zijn alweer een half uur verder. Ik hoor allerlei gerommel boven: ik denk dat Tonny wakker is. Of anders kleppert er een deur, maar dat geloof ik niet. Allemaal een heel fijn weekend en mijn klaartje: de druifjes van Mieke, en het compliment van Hanneke.

1 opmerking:

  1. Het is zo heerlijk om een beetje buiten te wonen, dat mis ik hier op die flat! Hans niet, die heeft daar totaal geen last van. Dus ....ja je kent mannen met een stijve kop. Ik wil zoo graag een buitenverblijf, chaletje of zo, je kunt ze al redelijk goedkoop krijgen, nou ja, kopen dan. Maar...hij wil niet ..zegt hij telkens. Hij vergelijkt het nog altijd met naar de camping gaan. Dus geniet ik maar mee met jouw kippies en vogels en bomen...okee? Fijn dat het effe lekker gaat meiske, ik gun het je zo!

    BeantwoordenVerwijderen