.

.

zaterdag 30 januari 2010

zon wel niet wel niet wel.....

Wilde ik lekker in de zon gaan liggen, kruipt hij steeds weg. En zodra ik van de bank opsta, schijnt hij weer in volle hevigheid door onze ramen. Maar mij krijgt hij niet meer. Ik hou het voor gezien. En ga ik maar een logje schrijven.

Die fles wijn van gisteren was wishful thinking: ik kreeg met geen mogelijkheid de fles open. En Tonny was niet thuis. Ik had geen zin om naar de buren te lopen. Dus ik zit nu aan de wijn. Dat kan ook wel na drie uur op een zaterdag. Ik hoef in ieder geval nergens meer heen. Niet dat ik nu ergens heen geweest ben, Tonny heeft alleen de boodschappen gedaan. Fijn!
Vannacht hebben wonder boven wonder goed geslapen. Ik werd niet gekweld door kiespijn. En dat is een hele opluchting. De pijn in mijn kies komt alleen nog als ik er mee kauw.
Ook de kwelling van "wat als ..." heeft mij niet uit de slaap gehouden. Ik kan het gelukkig naast me neerleggen. En ik wil ook wel meegaan in Repels gedachten: als het ergs was, waren ze wel doorgegaan. Maar ook niet helemaal, want ik weet dat het verklaren van een CT-scan best wel wat tijd vergt. Dat heeft mijn oncoloog een keer uitgelegd. Ik hoor het donderdag wel ...

Ik heb sinds gisteren de update van mijn Draakje geïnstalleerd en ben vandaag bezig geweest om hem weer aan de praat te krijgen. Dat heeft te maken met het laden van de spraakbestanden. Voor ik door had dat ze achter de gebruikersnaam van mij een cijfer hadden gezet en dat de oude gebruikersnaam niet meer gebruikt kon worden, was ik een paar uur verder. Dit simpele feit geeft weer aan dat ik nog lang niet mijn oude zelf ben. Hetzelfde merkte ik met het installeren van PaintShopPro X3. Zelfs met de hulp van Gisella ging het nog niet vlekkeloos. Maar ik ben er toch gekomen. Of ik dit programma ga gebruiken, weet ik nog niet. Ik werk heel prettig met 10, daar heb ik ook genoeg aan.
Gisteren heb ik ook de Microsoft Office 2010 geïnstalleerd gehad. Hij ziet er gelikt uit, erg mooi, overzichtelijker dan 2007, maar het was een bèta versie in het Engels. Ik wacht liever nog even tot hij in het Nederlands uit is. Dus ik heb een systeemherstel gedaan om alles weer naar het oude te brengen.

Toen ik vanochtend wakker werd, zag ik een hele witte wereld. Er lag flink wat sneeuw. Op dit moment is het grootste gedeelte weg gedooid. In ieder geval wel op de straten en op de stoep. Tenminste als daar de sneeuw is weg geschept. Voor ons huis is dat nog niet het geval. Het zal wel moeten, eigenlijk, maar Tonny heeft niet zoveel zin in. Ik neem dat niet kwalijk, het is niet het leukste werk. Ik zal morgen wel kijken ...

De dag niet meer zo lang, dus allemaal fijne namiddag en avond. Natuurlijk heb ik ook een klaartje: ik kreeg van Tonny een paars emmertje met drie rode tulpen nog in knop. Ze staan in de zon! Zij wel ...

10 opmerkingen:

  1. Zon, sneeuw. Ik denk dan: mochten jouw problemen nou eens als sneeuw voor de zon verdwijnen!
    Dat gun ik je zo.

    Liefs Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je goed hebt geslapen.
    En je hebt groot gelijk dat je lekker aan de wijn bent gegaan. Die uitslag krijg je toch niet eerder dan donderdag (of dinsdag), dus neem er gerust nog eentje (of meer). Proost!

    Bij ons is het ook weer wit. We zijn nu in Friesland en hopen dat we morgen weer fatsoenlijk terug kunnen naar Noord-Holland.

    Liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zonnetje scheen wel even lekker vandaag en dat geeft een mooi gezicht in de witte wereld alleen jammer dat het nu weer sneeuwt pfff mag nu wel eens stoppen hoor,maar ik wilde winter en heb winter hahahaha.

    Meis wens je een fijne zondag, geniet van je wijntje en hopelijk heb je snel de uitslag zodat je nog lekkerder kan slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier was ook volop zon vandaaag, maar het was er -24 bij! Ik heb een hele mand hout leeggestookt! Je ziet het wel op mijn logje.Ik hoop dat de uitslag snel komt en dat ie goed is, liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat je kies zich ook vandaag gedeisd houdt!
    Fijne zondag gewenst....hier ook vanuit een wite wereld...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook wit hier en ik krijg psp 13 er ook niet op. Ik vind het een knoeperd van een programma, zo zwaar! En omdat ik denk dat ik het misschien toch niet gebruik, net las 11 en 12 gooi ik die eraf. Jij ook een hele fijne zondag gewenst, dikke knuf.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihihi, was je maar 3 tulpjes, hè?? Dan stond je nu in de zon! :-)
    Kop op, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Frieke, ik las al enkele dagen je blogje niet meer. Wat schrik ik van je berichtjes...ik kan me best voorstellen dat je niet goed slaapt. Ik wou je al iets sturen, maar je stuurde jouw adres toen door naar het mail-adres van m'n werk, dus daar kan ik hier nu niet bij...:(
    Misschien een leuke tip voor als je moeilijk een fles wijn openkrijgt: in de Wereldwinkel hebben ze heerlijke wijn in een doos van 3 liter MET een kraantje: héél handig!
    Hele lieve knuffel!
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind je toch wel heeeeel knap met computers! Ik waag me niet aan allerlei installaties en dat van die gebruikersnaam, daar was ik nou noooooit opgekomen.
    Sterkte met je kies, met de wijn, met de computer (wat reageer je verschrikkelijk snel op blogjes...) en met je gezondheid. Hoop dat de uitslag snel komt en gunstig mag zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hieperdepiep hoera!!!!!!! Deze week maar snel vergeten! knufferdeknuf!!!

    BeantwoordenVerwijderen