.

.

zaterdag 9 januari 2010

Een Draak van/en een poes

Het is alweer zaterdag. Het waait wel, maar niet zo hard als voorspeld, en er ligt niet meer sneeuw dan gisteren. Maar ik hoef er niet uit. Dus ik blijf lekker binnen.

Ik heb er gisteren heel Microsoft Office 2007 opnieuw op moeten zetten. Hij had ondanks mijn gepruts en herstellen nog de woordenboeken niet geladen. En ik heb echt de spellingscontrole nodig. Niet omdat ik niet kan spellen, maar omdat ik zo vaak letters omdraai met tikken, en die vallen gewoon niet op bij een eigen controle. Als ik met het Draakje werk, komen er nauwelijks spelfouten voor. Maar deze maakt weer andere fouten. Voornamelijk door mijn gesproken tekst niet juist weer te geven. Dit is echter een kwestie van oefenen oefenen oefenen oefenen ... en op een nieuw besturingssysteem moet ik weer helemaal van voor af aan beginnen. Oh ja, voor de mensen die het niet weten mijn Draakje is Dragon Naturally Speaking, een programma dat gesproken tekst om zet ingeschreven tekst op de computer. Je kunt er ook opdrachten meegeven. Eigenlijk kun je je hele computer ermee besturen. Maar zo handig ben ik nog niet. Daar moet je alle commando's goed voor kennen, en helaas ... mijn hersens en geheugen werken niet mee. Ik ben wel blij met zijn hoofdfunctie.

Mau heeft een nieuwe spelletje: zij rent helemaal tot achter in de tuin tot in het houthok. Dan komt ze met een rotgang over het schoongemaakte paadje, klatsboem door het kattenluik, schuivend door de snelheid over de bijkeukenvloer en dan rennend over de vloer, op de tafel, vloer en stoel, weer op de de vloer, dan over de bank en een stoel op de vensterbank. Ze kletst net niet tegen het raam aan. Dit doet ze een paar keer ook in omgekeerde volgorde en vervolgens zakt ze vermoeid in haar mandje. De hele verdere dag zie haar bijna niet meer. Ze slaapt!
Het heeft me een heel Herejee gekost om de tekst dat zo ver goed te krijgen. Ik stop ermee, ik ga een kopje koffie pakken.
Allemaal een hele fijne dag, pas op met de voorspelde temperatuur, kleed je goed aan en doe geen domme dingen.

Mijn klaartje: het is me toch gelukt om mijn computer weer draaiende te krijgen na een verandering van besturingssysteem. Het heeft me wel wat moeite gekost, maar ik kan het wel!

6 opmerkingen:

  1. Tuurlijk kan je het wel, misschien gaat het niet zo rap als eerst , maar het gaat! Leuk die rennende poes, soms lig je in een deuk met die dieren! Hier is het best berekoud met die straffe wind, zo dicht bij de kust. We moesten er gisteravond uit, Mitch werd alweer 8! Het viel me zwaar tegen, hoewel het maar -4 was. Alles was hier bevroren, kinderen schaatsen op de straat. Ik liep op eieren naar de auto, Hans attent als altijd pakte mijn arm en oeps, ging zelf bijna onderuit! Dan maar alleen lopen. Nee lekker vriesweer is het beslist niet, smerig koud wel! Fijne dag meidje, knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En hoe vind je win7? Ik zou niet meer terug willen naar Vista maar ja ik draai het alweer een paar maanden he.

    Leuk he de poezebeest zulke dolle buien kunnne hebben :):) hier hebben ze dat ook regematig alleen de twee oudjes niet meer hahaha.

    Het is koud maar wel lekker nog op dit moment, vanmorgen alles in huis gehaald en daarna lekker me huisje schoongemaakt en nu zit ik schaatsen te kijken.

    Wens jullie beide een heel fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. marian (kaatjecanada)9 januari 2010 om 16:03

    Even zo maar ... ik was mij outlook aan het 'opschonen' en kwam nog een oud berichtje van je tegen en je website: vandaar dat ik hier even kwam neuzen.
    Mijn neus is ook nog even buiten geweest vandaag maar niet lang: "bar winterweer" wordt dit genoemd. (terwijl ik wel iets gewend ben van Canada).
    Een heel goed en gezond 2010 voor jou en degenen die je lief zijn.

    *groetjes*, Marian (kaatjecanada)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou het waait hard genoeg hoor, tenminste nu, ik denk dat de wind zich juist aan het opwinden is, dus we kunnen onze lol nog op
    mijn zoon is vanochtend gaan zwemmen, ik hoop dat hij er geen fikse verkoudheid aan overhoudt, hoewel het vanochtend wat rustiger weer was.


    Die Mau ooohhh ik ben gewoon stikjaloers,
    ik kon altijd zo verschrikkelijk om die beesten lachen, vooral deze fratsen die je hier beschrijft, daar spreekt zoveel levenslust uit, heel aanstekelijk
    geef er maar een dikke knuffel van mij, of is het geen knuffelpoes?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha, ik zie je kat rennen! Geweldig, hè... die maffe beesten? Dat zorgt voor wat onbezorgdheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hiep hiep hoera voor Frieke, goed joh, dat het je gelukt is! haha, en wat een maffe poes... had jij die energie maar hé!?

    BeantwoordenVerwijderen