.

.

zaterdag 19 december 2009

-14 en "help ons, vrouwen"

Het is zaterdagochtend. Min 14 geeft de buitenthermometer aan en mijn moeder wordt vandaag verhuisd. Iedereen is opgetrommeld, en ik zit thuis want ik pas op Jaimey. Hij vraagt momenteel erg veel aandacht. Maar dat kan ook aan mij liggen: ik heb knalllende koppijn. Niet vanwege Jaimey of te verhuizing maar gewoon omdat ik dacht die vieze moddersneeuw op mijn vloer weg te poetsen. Dan moet ik voorover en dat is precies een verkeerde move..Ik voel de spanning die op mijn nek ligt...en alles is nu even te veel...
Zo ik heb de televisie maar aan gezet.. op Dora...misschien helpt het even...

Toen Tonny vanochtend de aanhanger van het slot af wilde halen, brak zijn sleutel in het slot af. Dus hij heeft de boel open moeten slijpen...ook de verbindingskabel tussen aanhanger en auto was stijf bevroren en het heeft wat moeite gekost voordat de aanhanger aangekoppeld zat. Maar uiteindelijk konden ze toch op weg. Ik ben benieuwd hoelang ze bezig zijn. Waarschijnlijk de hele dag ben ik bang....
En dan is ze alleen maar over... daarna moet alles bij mijn moeder weer uitgepakt worden. Daar heeft ze ook hulp bij nodig... en volgende week verhuist ook onze Magda....

Gisteren kwam Annelies nog even langs om wat spullen af te geven. Maar ik mis nog een paar dingen zoals mijn breukenset van Mortensen en de adapter van het keyboard. Ook had ze het kerstpakket van Scala bij zich. Een fles hazelnootlikeur, hazelnootcakemix en hazelnootchocolade. Een leuke vondst, maar ik lust geen hazelnoten..dus onze Evelien is er blij mee...verder kwam ze een grote kleurige familieparaplu brengen als kerstcadeautje van haar zelf. "Kleurrijk, kansrijk, Nieuwenrooy" is het immers..

Tonny had een kerstpakket met allemaal levensmiddelen...

Gisteren kreeg ik deze oproep van Janneke. Ik zet hem hier even neer en we hopen dat jullie allemaal mee willen doen.

Hey,
Zoals jullie weten gaat het helaas niet altijd van een leien dakje qua zwanger worden. En dan heeft de regering ook nog een “verzonnen” dat er regels aan hulp moeten zitten. Een maximum aantal behandelingen. En dat terwijl er wetenschappelijk aangetoond is dat de meeste zwangerschappen pas ná de drie vergoedde behandelingen tot stand komt. Een behandeling kost gemiddeld €4500,- inclusief medicijnen. Je snapt dat er dagen zat zijn dat menigeen dit niet zomaar op de bank heeft staan..
Dus wil ik jullie vragen, teken de petitie, help mee aan de actie om Den Haag te laten beseffen. Het kost je niets, behalve een minuutje van je tijd. Doe het gewoon, voor de vrouwen waarbij het niet zomaar lukt…

http://www.axci.nl/axci/index.php?ln=ned&show=reacties&id=1088


Dankjewel! Ook van de kindjes die geboren kunnen worden dankzij poging 4 of 5 of 6.



Ik heb verder eigenlijk niets zinnigs te melden.. alleen mijn klaartje nog.. en of dat zinnig is...Tonny heeft mijn ontbrekende 4de waxinelichtjeshouder gevonden....
Nu is de set weer compleet.

fijne dag allen
grts

3 opmerkingen:

  1. Wil je Janneke ontzettend veel sterkte en succes wensen? Ook bij ons ging het niet van een leien dakje, al heeft de derde IVF-poging ons een pracht van een tweeling opgeleverd, inmiddels alweer 6 1/2 jaar. 7 Jaar geleden waren we nu aan het wennen aan het idee van "2 voor de prijs van 1" ;-). En ja, ook ik teken de petitie, want al hadden we zelf de streep getrokken bij 3 (want voor IVF geldt dat wel, na de derde poging wordt het slagings-percentage ècht kleiner), het is belachelijk dat als je echt eche echt heel graag kinderen wilt, dat je dan geen papa of mama mag worden van een eigen uk, omdat dat zo ontzettend veel geld kost......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oef oppassen met koppijn, dat is meestal niet echt fijn. Hoop voor jou en Jaimey dat het snel afzakt. Het is niet echt een lekkere dag om te verhuizen, ik zou er niet aan moeten denken eerlijk gezegd. Gelukkig sneeuwt het niet, zo heeft elk nadeel zijn voordeel.Kerstpakket ja wij kregen er ook een. Alles in zwart en wit, gelukkig wel bruikbaar, thee koffie, enzovoorts, plus een set ontbijtbordjes met bijpassende mokjes. Ik heb de petitie getekend ik vind dat als het mogelijk is, elke vrouw recht heeft op een zwangerschap en het is mogelijk. Altijd dat geld, er wordt al genoeg over de balk gegooid aan nonsensdingen. Wist je dat in engeland een ivf helemaal niet wordt vergoed? Mijn neef en zijn vrouw willen dolgraag een kind, zij is al geopereerd aan een eileider, maar een ivf, nee hoor en ze zijn nog zo jong. Als je dan leest dat zo'n trul als P.Paay er over denkt om nog een kind te nemen , ze is 60, uit Italie waar ze dat wel doen voor veel geld, dan denk ik wel eens de wereld is gek geworden. Meidje sterkte met je hoofdpijn hoor, knuf:Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mam, dankje voor het plaatsen van het oproepje.

    BeantwoordenVerwijderen