.

.

zaterdag 12 december 2009

gewoon bijzonder

Zo, het is er toch van gekomen! Ik heb een nieuw koffiepadapparaat besteld. Ja, jullie lezen het goed: besteld. Na lang dubben en zoeken hebben Tonny en ik besloten om toch maar voor een padapparaat te gaan. Aan mij de taak om er één uit te zoeken. Het is uiteindelijk de Philips Senseo Quadrante geworden. In de kleur zwart.

Ik had er één bij de Blokker ziet staan, voor een reclameprijs van € 99. Ik zei nog tegen Tonny "Kom, we gaan hem halen." "Ja," zei hij, " ik kom zo mee." Tijdens het wachten surfte ik nog wat op het Internet. En daar kwam ik precies het zelfde apparaat tegen voor € 80, zonder verzendkosten. Dezelfde dag geleverd, dus de volgende dag in huis. Een verschil van € 19 op hetzelfde apparaat vind ik nogal veel. Logisch dat ik hem toch maar via Internet heb besteld, en nu zit ik op de post te wachten die het pakketje komt afleveren. Maar daar weet ik geen tijdstip van. Dat kan dus tot vanmiddag laat zijn. Ach, ik kan tot acht uur vanavond boodschappen doen. En Tonny kan goed alleen.

Ik was me toch misselijk gisteravond en ook nu ben ik nog niet helemaal in orde. Mijn maag zit erg hoog. Dus ik heb maar een kopje kamillethee. En zelfs dat maakt misselijk ... waar het vandaan komt, dat weet ik niet. Misschien toch nog van die tweede Mexicaan: een uitgestelde werking. Of, en daar neig ik meer toe, de combinatie van de drie medicijnen gisterenavond. Want ik kreeg het pas daarna, die misselijkheid tot bijna overgeven toe. Ben ik blij met een sterke maag! In ieder geval, ik zal het vanavond nog wel zien.

Het leek wel of ik gistermiddag "jour" had. Ik had zowel mijn moeder als onze Magda en Berry op de glühwein. Alle drie waren ze "uit hun huis gezet" omdat de kijkers kwamen. Ik hoop echt dat nu lukt voor onze Magda want deze mensen kwam al voor de tweede keer. Voor mijn moeder was het de eerste keer en binnen een week nadat het huis op Funda stond. En daarvoor had ik onze Evelien op de koffie. Allemaal heel gezellig!

De kerstkaarten druppelen langzaam binnen, ik moet ook aan beginnen, maar ik kan zo slecht adres schrijven. Misschien dat ik alles op etiketten zet. Dat is ook wel een heel werk, maar ik heb toch de tijd aan mezelf. Nu alleen nog de moed vinden om aan te gaan beginnen.

Nou, mijn nieuwe koffiepadapparaat is er nog niet, dat wordt dan nog een kopje uit het oude apparaat. Smaakt ook goed!

Voordat ik met dit logstukje begon, had ik een klaartje ... weten jullie dat ik hem vergeten ben. Nee, ik weet het echt niet meer. Dan maar een andere..O, nee.. wacht eens, ik weet het weer. Hoe kon ik dat nu vergeten.. daar wordt iedereen wel blij van… die €19 euro verdiend…door even te surfen.. ik kan heel veel leuke dingen dien met 19 euro, wat jullie….?

Allemaal een fijn weekend. Laat je niet gek maken door de koopziekte… de winkels zijn over 2 weken maar 3 dagen dicht, al zou je door de inkopende massa iets anders bedenken. Een voedselschaarste of zoiets, winter zodat je de deur niet meer uit kan…..en doe als je blieft een beetje rustig aan met het eten. Gewoon bijzonder is ook lekker. Dat weet ik wel zeker!

grts




en ja hoor.. of de duivel ermee speelt, zeggen ze wel eens... net dit logje afgesloten, gaat de bel... tingelingelingelingelingelingeling... ja ik heb en trekbel:).... staat de pakketdienst van de post voor de deur met ons nieuwe apparaat... inmiddels uitgepakt, aangesloten, gebruiksklaargemaakt en koffie gezet... prima bakkie!.. en niks "denhaag, denhaag...."

10 opmerkingen:

  1. Hee wat leuk om eens bij jou te lezen. Dank voor je reactie op mijn blog, zodoende kwam ik weer hier terecht. Je schrijft leuk en herkenbaar: ook dat stukje over dat ouderen steeds meer verdienen terwijl ze inderdaad steeds minder nodig hebben (hypotheek afgelost, kinderen groot) en ook leuk wat je schrijft over koken: ik ga eens even verder lezen hier en ik zie ook nog een ander blog over recepten Leuk, leuk! Hartelijke groet en een fijn rustig weekend (en inderdaad niet meedoen aan de koopgekte: iets minder is iets meer tevredenheid), Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat liedje van de steen trouwens! Ik had onlangs een stukje geschreven over een steentje (2 stukjes uiteindelijk,) en toen refereerde ook iemand aan dit gedicht. Als song kende ik het nog niet, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gefeliciteerd met je quadrantje!
    Ik had hem ook al in de winkel gezien, het is een beauty. Alleen al vanwege zijn looks zou ik hem willen hebben. Hij mag dan een ereplaatsje krijgen ergens op een kast.

    Maar eruit drinken...nee, ik ben er een beetje van teruggekomen sinds we tijdens onze caravanvakantie tien dagen senseo hebben moeten drinken. Toen was de charme er wel van af. Het is toch te weinig koffie, een beetje zoals ook nescafe (oploskoffie) te weinig koffie is.

    Maar ik ben ook wel een beetje een mafkont op koffiegebied hoor, want jarenlang heb ik gesmacht naar zo'n senseootje...omdat een espresso apparaat belachelijk duur is...maar nu smacht ik gewoon weer naar espressoding die ook de boontjes maalt...hmmm...nog een jaar of tien en dan plaats ik een blogje met als titel: Daar is ie dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben zelf nog altijd niet mee met de senseo- en koffiepadjes... doe mij maar gewone koffie, ouderwets hé! en trouwens, sinds mijn chemo, verdraag ik bijna geen koffie meer... drink nu een mengeling van koffie en chicorei, ietsje lichter voor de maag, en zelfs dat lukt nog niet altijd...
    maar voor jou is het lekker genieten natuurlijk! en een heel leuk klaartje als je er 19€ op kunt besparen, nu maar weer effe dromen wat je daarmee nog kan doen?! iets lekkers voor bij de koffie!?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Assyma.. daar keken wij eerst ook naar, maar ik vond hem echt te duur. Vandaar...
    @Tricky..ik drink ook maar 1 of soms 2 kopjes koffie op een dag. Dark Roast van Kannis en Gunnink. Die van Douwe Egberts ben ik ook niet zon fan van...
    @Roelien.. welkom

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben al een hele tijd een koffiepadapparaat hihi hopelijk vind je de koffie lekker want je moet er ff aan wennen.

    Wij hebben meestal dark roast van Gala en als die er niet meer zijn Kannis en Gunnink want net wat je zegt DE is niet de koffie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mam, met een exel-sheet-adressen bestand word het werk laten doen van etiketten maken..
    Dan hoef je aleen maar te plakken. Of je besteld online een kerstkaart en exporteert daarnaartoe je excel-bestand, hoef je helemaal niets te doen!
    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een geweldig mooi koffie-apparaat heb je gekocht. Ik wist niet dat er nieuwe modellen zijn.
    De padkoffie smaakt uitstekend, mijn senseootje gaat zelfs mee op vakantie, want er gaat niets boven een lekker bakkie.

    Wat een drukte inderdaad in de winkels. Gisteren ben ik met de trein (kaartje van Kruitvat) naar Maastricht geweest. Het begon al in Den Bosch,
    een enorme mensenmassa die allemaal naar de kerstmarkt in Valkenburg of Maastricht gingen. We hadden de mazzel dat we zowel de heen als terugreis op het trapje in de trein konden zitten. Er werden allerlei grappen gemaakt en de sfeer was gezellig. Maar in Maastricht aangekomen, moest iedereen natuurlijk plassen, iets eten en koffie drinken. Nou de caféetjes hadden niet gerekend op zo'n massa volk. Overal was het gigantisch druk, uiteindelijk hebben we om half 6 de trein maar terug naar huis genomen en zijn lekker bij Van Puffelen spare-ribs gaan eten.
    Wel heb ik nieuwe laarzen gekocht, waar ik hopelijk niet op uitglij, dus laat de winter maar komen!

    fijne zondag,
    Coralie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi ding Frieke, dat heb je handig bekeken. Werkt ie een beetje makkelijk. En kunnen de gewone pads er in?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Plato.. ja hoor gewone koffiepads...en hij werkt heel gemakkelijk, geen geknoei, groot waterreservoir..

    grts

    BeantwoordenVerwijderen