.

.

zaterdag 21 november 2009

Draakgebrabbel

Zo, dat deze nacht is ook weer voorbij. Volgens mij heb ik als een blok geslapen. En nog ben ik moe. Het is geen moe -moe maar een energieloos moe, en daar word je doodop van. Het is een vicieuze cirkel, waar ik uit moet zien te komen. Dat heeft niks met mijn geestesgesteldheid te maken. Tenminste dat denk ik toch, en wie weet beter dan ik. Natuurlijk speelt wel mee: de WIA, dat ongeval, de keuringen, de net niet de hypotheek van Evelien en Nicky, de verhuizing van mijn moeder, het opruimen van het huis van mijn moeder, en de nurksheid van Tonny. Want anders kan ik dat niet noemen. Ik herken dat: het is zijn eindejaars-blues. Deze gesteldheid komt elk jaar bij hem terug en duurt tot de carnaval. Heel vaak is hij dan ook ziek. Hij blijft dan gerust 6-8 weken thuis. Vorig jaar heb ik daar weinig van mee gekregen, omdat ikzelf zo ziek was, maar ik vermoed, dat het dit jaar anders uitgepakt. We zullen zien ...

Tot nu toe blijft mijn Internet het houden. En dat al van af donderdag of was het vrijdag? Nee, het was donderdag! denk ik dan toch. ... ja, jullie hebben allemaal gelijk: je voelt je behoorlijk afgesloten zonder Internet en telefoon.
Gelukkig dat de televisie het bleef doen.

Ik hoor leven boven, Tonny is wakker. Het ligt er even aan wanneer we de boodschappen gaan doen, of ik mee ga. Eigenlijk heb ik er geen zin in, maar ik kan dit zo bijzonder slecht tegenover Tonny maken. En dat was de voordeur bel, mijn inktpatronen werden gebracht. Deze had ik eergisteren via Internet besteld. Bij Supercartridge.... en niet eens zo gek duur. Inkt patronen zijn toch al zo duur. En ik heb deze maand behoorlijk veel uitgegeven. Nu is even de hand op de knip.

Ik dat dit Draakje moeite heeft met de letters M en N , en E en I... deze letters haalt hij bij "spel dat" constant door elkaar. Ik zal heel oefenprogramma op moeten af laten.

Op aanraden van mijn fysiotherapeut heb ik mijn tabletten weer een dagendoosjes gestopt.Het was huilen met de pet op... ik vergat steeds of ik ze nu wel of niet ingenomen had....
Ja, dat geheugen van mij wordt er ook niet beter op... ik zou dat eigenlijk moeten gaan trainen... anders eindig ik nog als een plantje...nou zeg maar Plant. Want ik kom alleen maar weer bij momenteel. Ondanks mijn pogingen gaat het de verkeerde kant op. Vooral die avonduren zijn funest. Maar ik kan de hele dag wel lopen eten... gewoon brood hoor. Zelfs kaal brood...

mmmmmm.. Tonny is nu beneden.. ik ga stoppen

fijne dag allen

en mijn klaartje: die goedkope intktcartridges...zoeken loont echt...

5 opmerkingen:

  1. Een kabbellogje...ik lees het in mijn pyjama met een kop koffie. Net alsof we bij elkaar op de koffie zitten en keuvelen. Ik hou van logland.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meissie meissie, ik word al moe als ik het lees. Vroeger ja, toen we nog niks mankeerden, dan maalde je er niet om. Ff dit , ff dat, vergeten deed je niks! Ik weet wel een beetje hoe het voelt al komt het bij mij ergens anders vandaan. Het is zo vreselijk wennen! Ik word er ook wel eens bang van als ik midden in de nacht wakker wordt en ik kan met geen mogelijkheid op een naam komen. Dan slaap ik niet meer! Het liefst zou ik er nog uitgaan om het op te zoeken. Maar dan kom ik in conflict met mezelf, omdat ik wil dat ik het me herinner. Tonny de najaars blues? Das lastig, voor jou maar ook voor hem. Vaak zeggen ze een dag tegelijk, maar soms moet je maar 1 uur tegelijk nemen, das dan al meer als zat! Knuffel! Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vervelend, die najaarsblues van Tonny.... Weet je dat St. Janskruid een geweldig (natuurlijk) middel is voor dit soort depressiviteit? Echt, mijn lief heeft dit jaren geslikt in de maanden met de R in de maand! Hielp geweldig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik woon in het Westen, in de buurt van Den Haag. En jij?

    Ik ben trouwens dol op bezoekjes op mijn log :-)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Top! Buiten de openbare kanalen geef ik je graag mijn naam en adres, ik zie je mail wel verschijnen! Nu moet ik dringens Sinterklaasinkopen gaan doen bij het treinenparadijs.nl ;-)

    BeantwoordenVerwijderen