.

.

woensdag 2 september 2009

over verpakkingen

Kennen jullie dat.. die dubbele verpakkingen.. of zelfs soms driedubbel... waarom dat is, mag Joost weten.. ik heb daar nog nooit een plausibele verklaring voor gehoord...plastic om een doosje waar weer iets in zit dat in plastic verpakt is...en dit is dan nog een normaal voorbeeld... al die plastic die om reclamefolders zit...er was een tijd dat ze ingestoken waren in de huis aan huis bladen... maar dat mag blijkbaar niet meer.. te veel werk?.. alles gaat in plastic...
Normaal gesproken zou ik daar uiteindelijk mijn schouders over ophalen.. maar in mijn geval ligt het anders... ik krijg no way met mijn handen dat plastic kapot... ik moet er altijd een schaar bij halen... plus dat ik dan redelijke moeite moet doen om die schaar dan te gebruiken...lukt me dat na een paar keer niet, dan geef ik het maar gewoon op... en dan gebeurt steeds vaker, lijkt wel..de cellofaan om de komkommers, de tomaten... ik krijg ze met geen mogelijkheid open....

Iets anders wat me opvalt bij die verpakkingen is de hoeveelheid die verpakt is... neem nu bijvoorbeeld Sultana, of zoiets... er zitten er altijd 2 in een pakje... of soms zelfs mee.. die Continue van Liga de meergranen versie heeft 4 koekjes in één verpakking....ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik eet altijd het hele "pakje" leeg.. als ik ze uitdeel, deel ik ze per pakje uit... raar eigenlijk... dat doe je bij gewone koekjes toch ook niet?? maar goed ik sta er nu bij stil.. dat is al iets... ik denk dat de fabrikanten handig inspelen op de gedachten van hun consumenten....

@Ollie. ik moet echt even iets rechtzetten.... gisteren verjaarde ik niet maar mijn praktijk.. die heet clair. Ikzelf verjaarde 28 augustus, dus vorige week vrijdag

@Gisella ik wil eerst even kijken of en hoeveel leerlingen ik heb/krijg .. en zijn het er weer net zoveel als vorig jaar dan heb ik echt weer hulp nodig....afwachten dus.. en afwachten hoe mijn energie zich houdt....

@Trudie... meid dan stellen we toch een doel van 1 uur... gaan we gewoon samen mee beginnen... vanaf volgende week? elke dag 5 minuten? de week erop elke dag 10 minuten enzovoort... je kunt ook dag 1 5 minuten, dag 2 6 minuten enzovoort....jij in rotjeknor en ik hier....

maar niet vandaag.. ik voel me een beetje unheimisch... komt ook wel weer goed.. lijkt op een beginnende griep....het tikkelt hier en tikkelt daar, nee... ff niet lekker...

maar een klaartje heb ik nog wel...onze ster magnolia bloeit weer.. dat is een voorjaarsbloeier.... maar die niet alleen.. het lijkt wel of alle planten ene tweede ronde gaan doen... ook de duizendschonen, de rozen, de zomerchrysanten en al het andere bloeiende zomergoed.....het begint gewoon weer....

1 opmerking:

  1. Ja ik haat het die gesealde dingen. Ben zaterdag nog een nagel verloren, even een nieuwe lippenstift open maken. Die koekjes heb je ook helemaal gelijk in. Ik probeer zoveel mogenlijk te lopen. helaas lukt het niet elke dag, dan pak ik de hometrainer. Het is geen doel meer voor mij hoor, slechts een wens die ik had. Maar....soms gaat het hartstikke goed en dan ben ik daar ook weer blij mee. Grieperig meidje, ja dat heerst erg. Ik heb ook net 2 molletjes gepakt, de griepbacillen razen door onze familie. Sterkte hoor! Knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen