.

.

vrijdag 17 juli 2009

het goede doel

2 naproxen gehad en een kilo erbij.... maar waarschijnlijk stabiliseert zich dat..
en zo niet.. dan moet ik wat anders verzinnen want ik wil wel in mijn kleding straks..

En Tonny moet maar niet meer verzinnen of in iedere geval hardop zeggen dat hij de volgende dag een stoepje gaat leggen of zo iets.. buiten werken in ieder geval.. want je kunt er bijna de klok op gelijk zetten dat het dan regent..

Gisteren heb ik het best nog druk gehad... Evelien en Jaimey kwamen langs.... Jaimey gaat steeds meer brabbelen en praten...En hij heeft zelf verzonnen dat hij Evelien "Mamma Eef" noemt.. ook naast gewoon mamma hoor.. Even later kwam Janneke ook en we zijn naar het plein gegaan voor wat spullen voor de bruiloft.. nou we hebben ze hoor.. en 100 euro armer.... wat make up, een doos bellenblaas en meer van dat klein gedoe... kassa......en nu ben ik even blut...
Want ook bij de Aldi heb ik wat uitgegeven... dat doe ik allemaal met plezier hoor.. beter dat ik mijn dochters zo kan helpen dan dat het allemaal bij mij op de plank ligt.. wat jullie....alleen zou het prettig zijn als het nu het einde van de maand is.. ik had me bij de vorige maand toch 500 euro verrekend... dat was mijn laatste autotermijn dat er nog af moest.. jullie weten wel.. die Yaris die nu al meer dan een jaar bij Evelien logeert die ik gelijk na mijn ongeluk moest kopen wilde ik kunnen werken.....tja en dat kan dan niet zonder financiering hè.. maar de laatste termijn is nu verstreken...en dat scheelt in mijn geld op te bank wat ik kan besteden..

Geld is toch een raar iets.. je geeft het aan een ander in ruil voor iets wat jij wilt hebben.. een dienst of een ding...iets tastbaars of iets minder tastbaars.. je kunt het ook aan goede doelen geven.. dan is het niet echt tastbaar maar ook niet echt minder tastbaar.. en soms is het zelfs... nouja soms... wazig wat er met jouw geld gedaan wordt... vraag je ernaar dan is het antwoord bijna altijd "onderzoek" .. er wordt wat af ge-onderzocht...

Waarom dit stukje over geld en goede doelen... het loopt namelijk hier weer storm.. elke week is er wel een collecte voor die of gene.. en echt op mijn vraag wat er met het opgehaalde geld gebeurd, weten 4 van de 5 collectanten geen bevredigend antwoord.... "Ja we geven het echt wel af hoor...." is vaak de eerste reactie... het moest er nog bijkomen dat ze dat niet deden.. "En dan wordt het op een rekening gestort....." eh ja... de mijne in elk geval niet.. "en dan wordt er.....onderzoek gedaan..." en bij het verlossende gedachte onderzoek gedaan is de kous af..teleurgesteld zijn ze wel als ik dan besluit niets te doneren... ik kan het immers zo niet aftrekken... ik moet een bewijs voor de belastingdienst hebben dat ik daadwerkelijk mijn steentje heb bijgedragen aan "goede doelen" dat ik niet zo egoïstisch ben om het allemaal lekker zelf te houden...Houden???? hoe komt het dan dat mijn portemonnee vaker leeg dan vol is..
Het is alleen ontzettend jammer dat ik nooit die ene collectant tref die het allemaal wel weet....

Allemaal een fijne dag...

Mijn klaartje is weer een mooie.. mijn azalea binnen die ik alsmaar trouw heb water gegeven, heeft weer knoppen.....

1 opmerking:

  1. Sja hier is het ook weer raak met de collectes. Wij zijn donateur van het Rode Kruis, Artsen zonder grenzen, Kika kinder kankerfonds, Hart voor kinderen, Wereldnatuurfonds, Unicef en het Leger des Heils, dat gaat via je bank en heb je dus een betalingsbewijs. Verder weet ik van deze instellingen wat ze doen, er is genoeg over bekend. Leuk is dat hé, die kleine kinderen. Ik kan er wel van genieten. Ja de regen is gekomen ik vind het lekker, even afkoelen. Het is hier nu droog en af en toe zon. Zo zie je maar als je je planten goed behandeld geven ze je bloemen terug, maar waarom niet bij mij, ik geef ze ook water? Ach planten mogen me niet, dat weet ik allang.
    Ik draag een taillevormer voor mijn rug, met baleinen, scheelt je een maat, misschien iets om in gedachten te houden als je onverhoopt toch zwaarder wordt? Knufffff": Trudie

    BeantwoordenVerwijderen