.

.

donderdag 23 juli 2009

en nu echt

Alles doet me zeer, maar vooral mijn borst en mijn littekens..het lijkt wel of hij, die borst dan, zoetjes uit elkaar barst.. als er niet snel verandering in zit, lees morgen, dan zit ik zo op de SEH..en dan kan mijn drainagetherapeut nog zo hard zeggen dat de borst al mooi zachter aanvoelt.. ik heb de pijn, zij niet..

Ik voel me toch al krakkemikkig vandaag.. gisteren geen rustdagje... veel aanloop en binnen gehop..wel gezellig maar niet goed voor mijn energie... vanochtend kon ik mijn bed haast niet uit... maar ik had afgesproken om met mijn moeder naar het Kruitvat te gaan om lippenstift te kopen... Evelien was ook mee.. we zijn goed geslaagd en meer ook: ik had de indruk dat ze het zelf ook best wel leuk vond....dat is wat hoor.. ze heeft zich al bijna 20 jaar wat extra verzorging betreft verwaarloosd....sinds het ziekbed en de dood van mijn vader... dus lippenstift is een goede eerste stap.. misschien wel de enige, ze is 78, dus het hele scala van make-up en huidverzorging krijgen we haar toch niet aangepraat.....

Vandaag eten we kip siam.. lekker gemakkelijk... morgen zien we wel weer...Ik was gisteren in ee nieuw boek begonnen.. het verhaal van God.. maar dat heb ik weer weggelegd.. dat is me toch iets te zwaar momenteel... komt wel weer als ik echt weer mijn aandacht erbij kan houden.... Dus nu lees ik een niemendalletje van Ruth Rendell met commissaris Wexford..ik het 13 van Pieter Aspe uit...lekker om te lezen, spanning genoeg, knap plot..

'Beschrijving
In 13 hebben Hannelore Martens en Pieter Van In het plan opgevat om in het huwelijksbootje te stappen. Hun beider ja-woord moet de bezegeling worden van hun reeds zeven jaar durende liefde. Een rustige voorbereiding van het huwelijksfeest is hen echter niet gegund.

Wanneer in een Brugs hotel Wim Raes vermoord wordt aangetroffen, begeeft Van In zich naar zijn woning om de echtgenote op de hoogte te brengen. Als Raes even later alive and kicking het huis komt binnengestapt, staat Van In voor een probleem. Maar enkele dagen later wordt ook het levenloze lichaam van de echte Raes gevonden, met op zijn borst de Visa-kaart van een andere man, die Van In naar een mogelijk volgend slachtoffer leidt.

Aan de vooravond van zijn huwelijk wordt Van In geconfronteerd met zijn vroegere liefdes. Hij dreigt kopje-onder te gaan in een bad van grondeloze haat.
Recensie(s)


Crimezone.nl:

Wie naar aanleiding van het aangekondigde huwelijk van Van In en zijn Hanne had gedacht dat het nu wat rustiger zou worden rond het bekende stel, komt hoe kan het anders- bedrogen uit. Wie naast huis en haard ook werk en collega´s deelt, kan zich aan de nodige perikelen verwachten. Het speurdersteam rond de Brugse commissaris wordt geconfronteerd met een reeks mysterieuze moorden. Telkens wordt bij het lijk een link gevonden naar het volgende slachtoffer. Slechts langzaam komt Van In erachter dat het cijfer 13 een steeds weerkomend gegeven is. Maar tegen die tijd voelt hij de hete adem van de moordenaar wel heel dicht in zijn nek blazen. Een niet alledaagse zaak voor onze speurder, vooral omdat hijzelf onder vuur komt te liggen en op die manier ook eens kennis maakt met het gezichtspunt van het opgejaagde slachtoffer. Verder het onderhand gekende recept, met de vertrouwde ingrediënten en de geijkte bereidingsduur. Gesmaakte huiselijke kost, ter afwisseling van uitheemse keuken. Niet iets wat je graag alle dagen eet, maar zo een keer of 2 op een jaar heb je er wel zin in.

Beoordeling: 3 sterren

(Bron: Crimezone.nl)


Ik heb nog zat uitgestelde dingen te doen vandaag: strijken, de brief naar de accountant voor de belastingen..:), mijn mappen reorganiseren op mijn computer met de tags, de luisterboeken verder branden voor Léon.. maar als ik zo dit lijstje zie denk ik nnnneeeeeeeeeeeeeeeeeee....mijn hoofd wil niet meer, mijn handen niet, dus ik ga en lekker huispak aantrekken en me op de bank neerleggen.. naast de poes..en gewoon wat tv zien....

fijne dag allemaal

en mijn klaartje... Ik kreeg van Evelien te horen dat ze blij was dat ik als mama er weer was.. ja al 2 dagen geleden maar vanochtend drong het pas echt tot me door..

1 opmerking:

  1. Groot gelijk hoor, als de tank leeg is ...is hij leeg, dus lekker met een boek of tv op de bank. Hoop dat de pijn in je borst wat afzakt, iets duidelijk maken aan artsen enzovoorts lijkt tegenwoordig steeds moeilijker. Ik heb de laatste tijd het idee dat er een geest heerst in de medische zorg van...zoek het lekker uit. Ik wou dat ik mijn arts van 30 jaar terug weer had, helaas die is met pensioen. Hou je haaks en kalm tegelijk meiske, knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen