.

.

maandag 1 juni 2009

schoenen!

whaaaa.. ik loop momenteel op hakken van 8 cm... wat hoog.. ik had eerst een beetje moeite om de schoen aan te trekken, maar nu gaat het goed....foto's komen wel.. die heb ik net geprobeerd te maken van het aanhebben, maar die zijn niet goed... dus of Tonny moet zo willen, of ik maak ze als ik ze uit heb..Tonny wilde dus...



Gatsie, er blijft een pil steken.. even water erachter aan drinken.. nog meer water:)... ik neem ze namelijk alle 4 tegelijk in met water.. tja en dan wil het wel eens niet helemaal goed gaan.. maar het is al verholpen en de vertrouwde watten deken valt over me heen... dat is over een half uurtje weer weg, of ik moet ergens iets hebben wat het nodig maakt om langer te verhullen..nee.. het gaat net als die mannetjes in "Er was eens... het lichaam.." je kent het wel.. die franse tekenfilmpjes over alles en nog wat...Ik heb ze hier op DVD.. ook heb ik "Er was eens..Amerika" en "Er was eens .. de ruimte".. doet me denken .. de eerste serie heb ik aan Fieke beloofd...ze kende de serie niet.. wat een gemis hè..maar goed ondertussen is mijn watten deken een dekentje geworden.. dus geen gekke dingen..

Je zou het niet zeggen maar ik heb vannacht nauwelijks geslapen.. gewoon overal pijn maar vooral in arm, handen en polsen...uiteindelijk heb ik maar paracetamol genomen.. da hielp wel even.. ik moet echt achter Dormesan aan want dit breekt me straks weer op en val ik zomaar in slaap.. waarom ik 's nachts meer pijn heb dan overdag? Ik vermoed dat het met de zwaartekracht de maken heeft en het diepste punt van stroming in je lichaam.. maar ik ben geen echte expert, dus het kan net zo goed om een andere reden gaan...

Ik heb gisteren gewassen... vandaag enkel nog de machine met beddengoed.. als ik slim ben ga ik direct ook wat strijken...Ik lees momenteel "Verkocht" van Hans Hagen...ja ik weet het, het is een kinderboek.. maar zo spannend..Sommige kinderboeken zijn zo goed om door volwassenen eens gelezen te worden

Beschrijving
Yaqub wordt door zijn ouders verkocht aan een man die hun een gouden toekomst belooft. Ver van huis moet Yaqub op kamelen gaan racen. Als hij wedstrijden wint kan hij veel geld verdienen. Misschien worden ze wel rijk...
Maar het nieuwe leven is keihard. Yaqub leeft als een gevangene in een kamp. Elke dag moeten de kamelenjockeys urenlang trainen. Ze krijgen nauwelijks te eten. Wie niet gehoorzaamt wordt streng gestraft. De wedstrijden zijn zwaar en gevaarlijk, er gebeuren vaak ongelukken tijdens de races.Yaqub sluit vriendschap met Zareena. Samen dromen ze van teruggaan naar huis, maar hoe kunnen ze ontsnappen aan het helse leven in de woestijn?


Tijdens het strijken heb ik mijn luisterboekje bij me: het nuttige met het aangename verenigen heet dat.. strijken is nuttig... lezen is aangenaam....over het nut van strijken kan ik een hele boom opzetten, maar geloof me.. in de niet truien dagen is het nuttig om overhemden en blouses te strijken...

Eigenlijk wil ik ook nog even naar mijn moeder.. het is dan wel geen echte zondag, maar vandaag is alles dicht.. onee, de Makro is open las ik... so what.. ik heb nu echt geen geld meer... sinds mijn bijdrage aan Janneke's bruiloft, de forse rekeningen van de zorgverzekeraar, de plannen voor de carport, en mijn bril...is mijn potje leeg... oja en dan vergeet ik nog te noemen mijn kleding voor de bruiloft van Janneke en Timmie....dat was de laatste uitgeperste druppel alweer.. en de maand is nog jong, zeg maar pril, piepjong" en er zat vakantie geld bij... zo zien jullie maar.. opmaken is zo gebeurd...nouja over 25 dagen krijg ik weer een paar centen..

Ik stop ermee... mijn boekje lonkt...de zon schittert...en de strijk wacht...en zo moet het...

Mijn klaartje voor vandaag.. hoe kan het ook anders...die schoenen hè...ik ben zo blij dat ik ze aan kan (en op kan lopen)...

fijne zonnige maandag

grts

4 opmerkingen:

  1. Hoi Frieke,

    Prachtig zeg die schoenen, het staat heel charmant. Nu nog een foto van de rok, blouse en..... het feest kan beginnen!!!

    Fijn, dat je deze dagen ook lekker hebt kunnen genieten van het mooie weer, het doet je in ieder geval goed.

    groetjes en nog een gezellige 2de Pinksterdag,
    Coralie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende schoenen zeg! Ja dat geld hé, kan er wel potten vol van gebruiken, niet voor mezelf enkel hoor. Vervelend dat de ontstekingen weer op de loer liggen, maar met dit weer en toch wat leuke dingskes lijkt alles wat beter te dragen, of denk ik dat enkel maar. Zeker is strijken nuttig, ik haat het echter en koop zo veel mogelijk strijkvrij goed. Veel plezier nog vandaag met je boek enzo, dikke knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie schoenen Frieke
    oeps 8 centimeter ik geloof dat ik dat geen uur meer vol hou, ik noem het dan zitschoenen maar ze zijn echt prachtig, ik ben heel benieuwd naar het geheel, het geld vliegt je zakken uit maar we kunnen het nog steeds uitgeven toch, ik heb vorige week een electrische fiets gekocht bij de Aldi, en nieuw laminaat door het hele huis dus het vakantiegeld is zo goed als op maar we gaan dit jaar niet weg of misschien een weekje, wat ziet je voortuin er prachtig uit zeg, dat heb je ook nog eens uitgegeven lolll
    tot horens weer

    Knuf, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Wat knap! Ik denk dat mij dat niet lukt om zo hoog te gaan lopen...staat meteen ook heel feestelijk, hè...

    BeantwoordenVerwijderen