.

.

zaterdag 13 juni 2009

labiel??

Gisteren heb ik niets geschreven omdat ik alles wat ik kwijt wilde al in de update heb gezet.. maar vandaag een nieuwe dag en nieuwe kansen....

Zoals gemeld mocht ik dus weer naar de neuroloog. Gelijk gisteren al dus dat is lekker snel.. maar ik had dan ook een dubbele spoed achter mijn naam staan...(een stempel en een keer geschreven LOL..).. Ik ben bij Garssen begonnen om te zeggen wat me vorige keer zo irriteerde... hij vond het niet erg maar ook niet leuk.. dat was duidelijk.. dus hij gooide het in eerste instantie op mij, dat ik moeilijk te onderzoeken ben, dat ik atypische reactie vertoon, dat ik labiel overkom...maar toch zei hij ook dat het ook wel eens aan hem kon liggen... dus ik heb gezegd okee, zand erover.. schone lei...dat gold dan wel voor de relatie, die was duidelijk beter nu, maar niet voor de diagnose... hij bleef erbij dat ik labiel ben..ondanks mijn haar, bril en make-up...ik voel me ook helemaal niet labiel...natuurlijk heb ik mijn goede en slechte dagen, momenten, minuten.. maar dat heeft niets met de stabiliteit van mijn geest te maken..
Ik denk dat ik hem toch eens moet vragen wat hij onder labiel verstaat.. of dat hetzelfde is dan wat ik denk..ja dat is handig..ik heb soms ook bij woorden een net ander gevoel dan een ander kan hebben..
In ieder geval.. het gesprek/ consult was kort verder.. hij wil een MRI van mijn hoofd om dingen te kunnen uitsluiten.. prima... dus ik wacht nu op een oproep voor de MRI....

Janneke was net even hier.. met haar heb ik ook gesproken over Garssen en zijn bevindingen.. en zij geeft aan dat ik wel veranderd ben, daar hebben zij en Evelien het al over gehad, al vaak. Op mijn vraag hoe dan, gaf ze antwoord dat ik niet meer die sterke vrouw was die zij kenden, dat ik niet meer de moeder ben waar ze met alles en nog wat naar toe kunnen...niet dat ze me dat kwalijk nemen.. ze snappen het... en ja ik voel dat ook.. mijn sterke persoonlijkheid is op vakantie, mijn oplossend vermogen ook, mijn empathisch vermogen net zo goed, mijn drang om overal het beste uit te halen ligt er naast te zonnen.. kortom.. ik weet dat ik nu slechts een flauw aftreksel van mezelf ben..maar dat gaat vast weer veranderen...excuses daarvoor maak ik niet...het is nu eenmaal zo..ik vergeet dingen, mijn visus is wisselend, ik voel me gewoon algeheel rot....

Daarom heb ik een besluit genomen.. vanaf vandaag ben ik gestopt met alle medicijnen.. verstandig? volgens Janneke niet.. maar ik denk van wel.. ik wil klaarheid.. ik heb nu even geen trastuzumab, dat is dus 6 weken lang niet, minimaal... wie weet wat dit brengt.. oja.. met 2 van de drie kan ik zo ophouden.. de andere moet ik afbouwen.. maar ik nam al de minimale dosis dus het zal wel los lopen..ik zal er volgende week wel eens met de dokter over bellen....

Ik heb hoofdpijn.. nu al.. ondanks mijn bril...ik heb zo veel moeite om scherp te zien.. dat heeft niets met multifocaal te maken.. het ene moment zie ik scherp en helder, het volgende moment is dat weg...en dan is het weer helder...dat had ik ook met mijn andere bril trouwens....ach het wordt onderzocht..

En vraag je me nu of ik in de put zit.. nou nee, niet echt.. ik ben alleen alles zo lamlendig moe..ik wil gewoon recht toe recht aan...ik wil weer kunnen lezen...en dat gaat nog steeds niet..

Iedereen bedankt voor de complimenten, tips en alles..Tonny vindt mijn haar maar zozo trouwens.. dus nu was ik het maar niet elke dag maar om de dag..dan kam ik het warrig met mijn handen...gaat ook prima...het is allemaal wat platter...

@Nonny.. nee ik weet niet welk nummer ik heb..dat hoor ik wel denk ik.. ik ben blij met elk snippertje huishoudelijke hulp die ik kan krijgen.. het is overigens 3 uur en 45 minuten dat ik krijg... dus iets meer dan ik in eerste instantie dacht..

@Trudie, dankjewel voor je kaart eergisteren hij is erg mooi..oeps dit is een dementie moment geloof ik..weet je dat ik dat niet eens bij de neuroloog heb gemeld, dat mijn vader alzheimer had, ja eigenlijk Pick (De ziekte van Pick kan omschreven worden als: 'Een progressieve dementie die begint in het midden van het leven (meestal tussen 50 - 60 jaar) gekarakteriseerd door langzame veranderingen in het karakter en sociale desoriëntatie met als gevolg dat het verstand, geheugen en taalgebruik afneemt.')

Maar goed.. ik ga op naar een bakje koffie.. o weten jullie het voordeel van geen pillen slikken of medicijnen krijgen is... ik kan weer een glaasje wijn pakken.. en dat ga ik vanavond ook doen... oop de verjaardag van Timmie...proost!





2 opmerkingen:

  1. goh, da's allemaal weer niet niks hé! en 'labiel', ja, daar mag ie dan wel eens een concretere omschrijving van geven, want dat kan veel betekenen...
    geniet in elk geval van je glaasje wijn!!! laat het maar smaken, maar met mate hoor (hmhm, hoor mij!)
    sterkte meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk dat je wel degelijk bent veranderd hoeft niemand je vertellen, dat weet je zelf ook wel. Dat deze ziekte een enorme impact op je leven maar ook op je psyche heeft, lijkt me niet moeilijk te snappen. Zeker door een neuroloog niet. Ik begrijp ook niet dat hij deze link niet legt. Het begon met je ongeval waar je waarschijnlijk behalve je nek ook een trauma aan over hebt gehouden en meteen daarna werd er kanker ontdekt. Het is niet gek dat dat je even een ander mens maakt en misschien wel voorgoed. Labiel , wat labiel, hoe labiel. Je hebt wisselende stemmingen ja, best wel veel. Maar labiel is zo'n groot begrip.Frieke je zult altijd een leven voor en na hebben vanaf dat dit geintje begon, je kunt niet dezelfde worden, misschien bijna maar toch anders. Ik ben benieuwd hoe het gaat zonder, je doet het toch niet uit eigenwijsheid hoop ik? Om een punt te maken? Dat zou dom zijn. Als je het doet om te weten waar je staat kan dat misschien best wel eens goed zijn.
    Knuf!!!!! Trudie

    BeantwoordenVerwijderen