.

.

zondag 14 juni 2009

blub-blub-blub

De regen guts met bakken uit de hemel en ik zit hier met mijn donkere bril. Het lege huis hiernaast is tot leven gekomen, gillende kinderen (dat weerkaatst zo lekker in lege ruimtes) en op en neer trap gern, gekletter van deuren, harde stemmen.. kortom.. leven... het verstoort de zondagochtend wel ietwat...en eerlijk gezegd hoop ik niet dat deze mensen met deze kinderen hier komen wonen... een beetje teveel lawaai.. al kan dat heel goed helemaal anders zijn en keren...

Er is Pop op het Plein in Berlicum... jammer dat het verregent want het is in de open lucht..rare uitdrukking eigenlijk.. net of je ook dichte lucht kan hebben....

Ik ben nog steeds pilloos en het gaat eigenlijk heel goed.. niet dat ik goed slaap, mar dat deed ik met die pillen ook niet... nee die zijn tegen de jeuk..het enige wat ik nu merk is da mijn lichaam gevoeliger lijkt te zijn, niet meer zo dof...afijn we zien wel.. wordt duidelijk vervolgd..

@Trudie.. nee hoor meid, geen statement.. gewoon om uit te sluiten dat mijn hoofdpijn en alles door die tabletten komt..en dat kun je het beste testen door ze weg te laten hè...

Het gegil hiernaast duurt nog steeds voort. Tja een leeg huis is gehorig..ik hoor precies waar ze zich bevinden... raar eigenlijk want dat is voor het eerst dat ik buren hoor...buiten al het geklus dan...dat die ouders niet gek worden....maar aan de andere kant.. ik zie Jaimey dat ook wel doen.....

Als ik straks terug kom van mijn moeder ga ik wat betalingen doen, wat strijken en wat vouwen.. en dan verder aan mijn luisterboeken lijst voor Leon...ik ben al bij de C dus het schiet op..hahaha.. ach buiten zitten gaat nu toch niet...

Had ik al verteld dat het huis aan de andere kant ook te koop is sinds eergisteren?..alleen voor de tuin zou ik het willen hebben, maar het huis zelf is zo raar aangebouwd... je moet door kamers om bij kamers te komen boven....425.000 euro vragen ze zag ik op de site van Mansveld en Spekking....ik ben er bang voor...of er moet iemand zijn die perse het oude huis van Peter Violet wil hebben.. Peter was een beroemdheid in ons dorp tijdens zijn leven...ik ben nu even kwijt waarom ook al weer.. maar ik was toen 12 of 13 jaar..

Ondertussen ben ik weer terug van mijn moeder en heb de gelukkige verhalen van Mardien over de zwangerschap van Marianne aangehoord, de rugpijn die ze heeft, de klas die ze volgend jaar krijgt...afijn... allemaal heel gelukkig..Magda en Berry waren er ook.. Marjolein komt vrijdag thuis uit Engeland. En over 2 maanden zit ze in Leiden. Daar gaat ze rechten studeren.. ze wil het kinderrecht in...en Gijs gaat komende maand naar Utrecht. Hij heeft een andere functie gekregen in zijn bedrijf en Maaike zijn vriendin gaat in Utrecht studeren...Ik heb ooit eens beloofd een stamboom neer te zetten.. wees maar niet bang.. die komt echt wel... Gijs en Marjolein zijn de kinderen van Magda en Berry... Magda en Mardien zijn mijn zussen en Marianne is de vrouw van neef Kees, de zoon van Mardien en Ad. Die hebben ook een dochter Gerdien.. zij is pas getrouwd met Bart....blijven over Dick (mijn broer) en Ria.. zij hebben 2 dochters Anneke en Els.. Anneke is hem gesmeerd toen ze 16 was..en sindsdien niet meer thuisgekomen..

Zo de betalingen zij gedaan, de was in de machine, de was in de droger en op de lijn..en de rest zal wel.. strijken doe ik wel als deze droger ook klaar is.. dan hoef ik maar 1 keer aan te leggen.. er liggen nu maar 2 overhemden en 1 truitje...
dus ik kan zo verder met de boekenlijst...

Ik moet trouwens wel even kwijt dat ik me helderder voel zonder die pillen.. de dufheid is weg... de moeheid helaas niet..en mijn wijntje gisteren is echt voor herhaling vatbaar... ik had/heb een Australische chardonnay .. de fles is niet leeg.. dus ik heb goed opgepast hè Tricky...kan ik straks gewoon mee verder gaan..

De rust hiernaast is weergekeerd... Tonny zit boven te knutselen aan zijn munitie...ik bedoel dus echte kogels met kruit dames....hij herlaadt zijn lege hulzen...

Ik heb een klaartje vandaag... hebben jullie gezien hoe mooi de regen putjes maakt in een plas, en bellen?.....het is een goede regen....

fijne zondag verder.....

1 opmerking:

  1. Ja je meot wennen aan nieuwe buren, wij hebben ook sinds kort een ander stel naast ons. Voorheen een man alleen die nooit thuis was. Gister was het een zwoele avond en zat de buurman met een kennis op het balkon te praten, mijn slaapkamer is daarnaast, dat is wennen ja. Onwillekeurig ga je liggen luisteren. Hier regent het ook nu, een sappig regentje wat al uren bezig is. Ik kan de plassen hier vandaan niet zien, maar ik weet wat je bedoelt ja. Wat een hoop geld voor een gewone eensgezinswoning. Het is al zo'n slechte tijd ook om te verkopen. In guldens is dat een klein miljoentje. Mij te duur hoor. Trouwens wij krijgen daar geen hypotheek voor als je met pensioen bent, lol!Ben benieuwd wat je nog meer merkt door het stoppen van de medicatie. Succes met je taken en een hele fijne zondag hoor! Knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen