.

.

zaterdag 27 juni 2009

Hortensia's en meer

Ik weet het eigenlijk goed.. de nacht na de drainage heb ik een olifantsarm en hand en voelt het zwaar en lomp aan... zeker nu met die benauwdheid..het logische gevolg... om 3 uur lag ik nog te draaien, om 4 uur ook...enzovoort.. uiteindelijk ben ik maar gewoon opgestaan om half 9..

Onze Magda heeft gisteren een plotselinge kijkoperatie gehad..ze is nu nog in het ziekenhuis maar hoopt vandaag naar huis te kunnen.. er is toch een groot abces in de eierstokken gevonden.. zo zie ja maar.. echo's en foto's laten niet alles zien..ik heb haar net gesproken en ze voelt zich al een stukje beterder.. gelukkig maar... een zieke jongste zus is het laatste wat ik wil..

In de brievenbus vond ik een zonnige kaart van het IB netwerk..dankjewel lieve mensen allemaal.. ik ben zeker van plan van Janneke's bruiloft te genieten en ik ga ervoor hoor.. wees maar niet bang.. jullie allemaal fijne laatste loodjes en dan een welverdiende vakantie.. tot volgend jaar....

Gisteren hebben we mijn bloemen idee maar meteen uitgewerkt.. Tonny en Jip en Janneke en ik hebben Intratuin onveilig gemaakt en zijn met kleurige hortensia's terug gekomen.. dat werden de bloemen.. temeer omdat we zeker weten dat die 1 augustus in bloei staan.. en dan kan je van rozen niet altijd zeggen.. maandag gaan we ook naar Cranenbroek voor wat overpotten..dat kijkt meteen wat gezelliger als alle planten in een zelfde soort pot staan...









Alles bij elkaar was het wel prijzig.. er zaten nog meer planten bij maar die hebben Janneke en Evelien meegenomen... en het wordt nog prijziger... mijn wilde voortuin gaat op de schop en ik zet het vol met bloeiend zomergoed... bloeiend eind juli zeker...dat kijkt meteen heel fleurig.. ach je dochter trouwt maar één keer van huis uit hè.. en de vaste planten kan ik overhouden..

Evelien is net weer weg..ik heb een fles rosé koud gezet en Tonny gaat zo meteen de voortuin uit scheppen.....pfffffffff en het is al zo benauwd.. mmmmmmmmm....het gaat niet door... te benauwd...morgenochtend dan

Maar goed als dit klaar is hoeven we alleen nog voor Tonny schoenen en kleren.. Nicky moet ook nog kleren...dus we maken er een familie uitje van binnenkort...

Als de voortuin klaar is, mag ik achter ook even aan de slag.. ik zeg wel ik... maar dat is eigenlijk Tonny ..want de daggasten komen om 12 uur hier verzamelen..als het mooi weer is laat ik ze buiten en in de achterste kamer van clair..

Ik ga verder met mijn boek.. bijna heb ik het uit.. was de batterij leeg.. tja dat heb je met luisterboeken...



Mijn klaartje van vandaag... de rode hortensia, met dat donkere blad, rechts op de voorgrond...die heb ik van Tonny gekregen ... en is niet voor de bruiloft.....en ik zag zomaar een dieppaarse hortensia staan bloeien tussen alle grasklokjes in..die soms onverwachte kleine dingen...dat zijn mijn klaartjes.. mijn geluksmomenten.... mijn tovermomenten... onverwacht omdat je allang vergeten ben te kijken....echt te kijken en te zien..

fijne dag allen

3 opmerkingen:

  1. Ja het gaat opschieten hé, nog maar een paar weken! Schitterende bloemen zeg. Ik ben een beetje jaloers, ik zou zo dolgraag mijn dochter als bruid zien, t'zit er niet in helaas. Goed dat ze ontdekt hebben wat er mis is bij je zus, hoop dat ze spoedig opknapt! Ik olifant met je mee, wel anders maar toch...sterkte ermee meiske. Ik hoef in elk geval dit weer niet, ik kan er niet tegen, maar goed. Het weer kun je niks aan doen hé? Fijne avond, morgen is Deb jarig dus weer een warm en druk dagje! Knuf: trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige bloemen!!!
    Onze tuin blijft voorlopig nog een bouwwerf. Stapje voor stapje gaat het vooruit...maar binnen twee weken zou een grote steenhoop op de container moeten liggen, en kunnen we aan de afbraak van ons oude houtkot beginnen. Er hangt dus belofte in de lucht ;)
    En van je zusje: inderdaad heel naar. Gelukkig hebben ze snel gevonden wat er aan de hand is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend, die bloeiende hortensia's. Ik heb er zelf ook 3 in potten staan (1 grote lila en 2 roze kleintjes), als ze uitgebloeid zijn willen wij (hier dus ook Lèon) ze ingraven, zodat ze meer de ruimte hebben om verder te groeien.

    Gisteren ben ik naar een wandeltocht geweest die georganiseerd werd door Durea schoenfabriek en waarvan de opbrengst naar Pink Ribbon gaat.
    Zelf wilde ik eerst ook meelopen ,maar het waren afstanden van 15 en 25 km met stukken door de Drunense Duinen. Mijn zus heeft meegelopen met haar vriendinnen.
    Ik heb haar ingehaald, zoals ze dat noemen. Daarna was er nog een gezellig samen zijn met muziek en bandjes die speelden. De opbrengst
    van de wandeltocht was, schrik niet, € 16.000,=. Daar krijg je toch even een brok van in je keel.

    Ik ben er vandoor, moet nog allerlei hapjes maken voor de verjaardag van Lèon die we vanmiddag vieren. Ik hoop dat het droog blijft, kunnen we lekker in de tuin feesten.

    groetjes en fijne zondag!
    Coralie

    BeantwoordenVerwijderen