.

.

dinsdag 19 mei 2009

trouwkaart

De zon schijnt en ik heb de achterdeur al open staan…ondanks mijn voornemen om uit te slapen is het er niet van gekomen….ik moest gewoon mijn bed uit om half 9…dat is beter dan half 8 ja…maar ik hoopte eens door te kunnen slapen. Misschien val ik dan overdag niet in slaap…

Ik had jullie de scan van de trouwkaart van Janneke en Timmie beloofd.. nou hier is ze…buiten- en binnenkant.








Gisteren werd ik in de ochtend al gebeld door de gemeente. Een aardige vrouwenstem met een heel verhaal. Haar naam heb ik verloren.. Ze stuurt me nu een formulier op, dat moet ik invullen, dan volgt er een gesprekje en vervolgens de beslissing.. naar wat ik begrepen heb, kan het heel snel gaan. Dus ik wacht nu op de postbode……..

De tandarts vond mij zo aardig dat ik terug mag komen.. 2 beginnende gaatjes, valt me nog erg mee moet ik zeggen… nee, ik heb er geen last van en ja ik vind het niet leuk..maar wat moet, moet…..

Weet je wat ik nu zou willen.. een shaggie….gewoon om alles door een wolk te zien..lijkt me geen goed idee..helaas heb ik geen shag in huis en ik ga niet naar de winkel daarvoor.. daarnaast rook ik al nou meer dan 20 jaar niet meer geloof ik…in ieder geval heel heel lang….

Tonny heeft mijn fototoestel mee.. hij wil wat foto's maken van zijn werk.. jammer genoeg want de braam staat nu zo mooi in bloei…dat zal morgen ook wel zo zijn, maar nu speel er een licht schaduw spel tussen de ranken en bladeren….

OOOOO.. zie ik Cerys Matthews , een zangeres , op de BBC..die heeft de meest fouten kousen aan die je je nu kunt voorstellen… onder een zwart rokje, zwarte blouse draagt ze zwarte tijgerprint kousen.. nee dat kan echt niet…

Ik heb vandaag toch strijken op mijn te doen lijst staan, en die vragenlijst van de gemeente invullen als die straks komt… verder 1 leerling vanavond en ik wil mijn boek uitluisteren Dubbelspoor van Jac Toes en dan natuurlijk ook de vervolgen…de Afrekening, en Verraad…ik heb ze al op mijn luisterboekje staan..

Beschrijving
Jac Toes verraste vriend en vijand in 1993 met Dubbelspoor, een misdaadroman die zich afspeelt in de schimmige wereld van ex-krakers en uitgebluste actievoerders. De roman werd genomineerd voor de Gouden Strop. Deze eer viel ook zijn tweede thriller te beurt, De Afrekening (1994) waarin tot het uiterst getergde misdaadbestrijders bij politie en justitie het recht in eigen hand nemen, met alle dramatische gevolgen van dien. In 1996 volgde Verraad, dat de noodlottige ontwikkelingen verhaalt als de cocaïnemaffia tot in het hart van de internationale drugsbestrijdingsdiensten weet te infiltreren. Vaste hoofdpersonen in deze 3 misdaadromans - nu bijeengebracht in een omnibus - zijn de levensgenieter/advocaat Fred Benter en zijn cynische partner Donald de Wacht, beroepspessimist en journalist bij een regionaal dagblad. Dit duo staat garant voor flitsende actie, subtiele humor en zinderende spanning, kortom voor vele uren thrillerplezier.

NBD|Biblion recensie:
Drie detectiveromans met in de hoofdrollen Fred Benter, advocaat, en De Wacht, journalist bij een regionaal dagblad. In 'Dubbelspoor' (a.i. 95-29-277-2) proberen zij de moorden op heel verschillende personen te ontrafelen, wat hen terugvoert naar hun activiteiten in de kraakbeweging. In de tweede verhaal (a.i. 94-27-168-2) ontsnapt een zeer gevaarlijk misdadiger uit de gevangenis. Kort na zijn ontsnapping wordt hij dood gevonden. In 'Verraad' (a.i. 96-24-249-3) worden Benter en De Wacht betrokken bij de moord op een Boliviaanse prostituee. De vriendin van Benter, hoofdagent bij de Arnhemse politie, die met het onderzoek is belast, krijgt opdracht met het onderzoek te stoppen; Benter en De Wacht besluiten poolshoogte te gaan nemen in Bolivia. Drie spannende, goed geschreven misdaadromans die alle in en rond Arnhem spelen. 'Dubbelspoor' en 'De afrekening' werden genomineerd voor de Gouden Strop; voor 'Fotofinish' ontving Toes de Gouden Strop 1998. Met een lijst van gebruikte afkortingen, normale druk.

(Biblion recensie, Redactie.)


Ik ben nu bijna klaar met deel 1 en het is een heel spannend boek…als je begint met luisteren, kan je bijna niet ophouden…dus ik heb al een paar keer gehad dat ik stukken moest terug spoelen omdat ik boven mijn boek in slaap viel. Ik zie nu dat het bij Bol.com alleen nog als tweedehandsexemplaar te koop is vanaf 7 euro…

Vandaag heb ik ook nog drainage om 3 en natuurlijk mijn huisarts om half 5… de sportschool laat ik vallen.. dat red ik vanmiddag niet. Niet zo heel erg want ik heb kou op mijn rug gepakt denk ik.. in ieder geval: ik ben me toch stijf…..niet te filmen…..

Ik ga maar eens beginnen met een kop thee

Een fijne dag allen..

mijn klaartje: een mooie kaart van Gisella..dankjewel meisje…

grts

4 opmerkingen:

  1. Aparte kaart zeg! Ik hoop dat het in orde komt met de gemeente en je binnenkort hulp hebt. Dus nog een keertje tandarts, ja leuk is anders, maar wat moet dat moet. Lijkt me zeker een spannend boek!
    succes met drainage en dokter en dat sigaretje, sja ik kan me er iets bij voorstellen hoewel ik nooit meer zal roken. Maar als ik mensen zo heerlijk zie zitten met hun peukie, denk ik ook ....toch wel lekker relaxed!Knuf:Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. moest je gewoon ff een kaartje sturen om je ff op te beuren.

    Tja ik ben zelf na 2 jaar stoppen weer begonnen en oo wat baal ik daar van :( maar ja nu ff niet stoppen maar ga zo wie zo weer eens stoppen zeker weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een aparte kaart wel mooi hoor, wat fijn dat de gemeente zo vlug reageerd en meestal gaat het vlot is mijn ervaring, meidje lekker toch een potje janken het kan zo heerlijk opluchten joh, en ondanks dat ik ook alweer 15 jaar niet rookt en op een terrasje zit krijg ik soms het verlangen om er ook één te willen opsteken gelukkig gaat dat weer snel over,had je nog foto's van je nieuwe tuin eigenlijk!!

    Knuf, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je bent me er één! 20 jaar gestopt en dan verlangen naar een shaggie, vanwege een wolkje:-)

    wat zou je denken van een wierookstokje, daar komen ook errugg veel wolkjes uit en als je ervan houdt, word je er net zo high van, als hij te lang brandt:-)

    ik weet niet precies wat drainage is, maar ik zie dat er een categorie drainage is, dan ga ik daar maar eens even kijken.

    ik hoop dat je goed slaapt vannacht, want die gebroken dag-nachtritme is echt fnuikend.
    Eigenlijk verpest het zowel de dag als de nacht en kun je je niet meer opladen.

    Ik heb wel een tip, maar niet iedereen vind hem fijn: dormeasan, druppels of tabletjes,

    dat heb ik een tijdlang gebruikt om sneller in te slapen en vervolgens ook door te slapen. Hij werkt als een soort toverkruid, en dan bedoel ik succes gegarandeerd, een nadeel is, dat als je niet oppast met de dosering, dat je dan ook overdag nog slaperig blijft en niet echt goed helder wordt.

    maar is homeopathisch en voor zover ik weet volkomen onschuldig.

    BeantwoordenVerwijderen