.

.

donderdag 21 mei 2009

grondgevechten gestart

Het is maar wat je van een dag kan maken hè... nou van deze niet zoveel meer... het is nu 2 uur en ik ben net uit bed... niet dat ik de hele tijd geslapen heb. O nee, maar ik lag zo lekker in mijn holletje en geen zin om de wereld te zien....ach aan alle goede dingen komt een eind en toen Tonny ongerust naar boven kwam, ben ik toch maar, na enig aandringen van mezelf, opgestaan. Het valt mee....

Alle achterstallige medicijnen heb ik in een klap, of zeg liever slok, ingenomen.... ik zat nog binnen de veilige tijdmarges hoor.. ik ben alleen vergeten een boterham te pakken... maar dat doe ik zo wel..ik voel me nu te zweverig hahahaha

Oké.. wie een manier weet om van de grond op te staan zonder hulp middel: stap naar voren en laat ons in, in je geheim.....het is niet alleen een euvel dat ik heb, maar ook onze Magda, Mardien, mijn moeder, Trudie.. zeg maar mensen boven de 50.. al kan Tonny dat gewoon wel geloof ik.. ik zal het hem eens even vragen...ja hij kan het wel al heeft hij er meer moeite mee dan vroeger, geeft hij aan.. hij heeft me gelijk een demonstratie gegeven.. liggend op de buik, steunend op de ellebogen draait hij iets naar rechts, trekt zijn linkerbeen op, steunt dan op zijn knie en zet zijn rechter been op de voet neer...hopla, met behulp van handen duwt hij zich om hoog.. nou dat ga ik direct ook eens proberen.. als de kamer gezogen is.... wordt dus vervolgd....

Ik heb toch maar meteen een boterham gepakt toen ik naar Tonny liep.. dat voelt toch wel iets beter.....

Ondertussen stofzuigt Tonny nu heel lief de benedenverdieping.. wat ben ik daar blij mee..ik heb geprobeerd te stoffen, maar dat was meteen over... en jawel gelijk daarna heeft Tonny ook gedweild...ik ben uit schuldgevoel maar gaan strijken.. dat is nu af... bijna een uur later en ik voel dat dit werk is dat me heel veel energie kost.. dus die sit-ups en grondgevechten moeten maar even wachten nu...

Inmiddels heb ik ook de gevraagde foto's en nog meer... die komen er binnenkort wel op.. mijn potje is leeg....

allemaal een fijne Hemelvaartsdag

grts



oeps mijn klaartje zomaar vergeten...ik heb een braam bloeien op een plaats waar wij niets gepland hebben.. in de carport...dat doet me glimlachen

3 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat het potje snel weer wat vol loopt hoor. Ik ben ook aan het oefenen gegaan maar kom niet van de grond zonder steun, misschien vind ik morgen een manier, moest nu ff kappen. Fijne avond nog meiske, knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vervelend zeg, dat je zo moeilijk recht geraakt! hoop dat er iemand snel met een oplossing op de proppen komt!
    geniet van het zonnetje!
    tricky

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Frieke,
    Ik weet niet of je me nog kent, maar ik ben als tutor bij de tubegroep begonnen toen jij er net mee stopte.
    Ik lees regelmatig met je blogs mee en heb heel veel respect voor je. Ondanks dat je zo weinig energie hebt doe je toch nog heel erg veel. Petje af voor je.
    Ik heb ook moeite met opstaan van de grond. Dat gaat meestal eerst op handen en knieën en dan de voeten eronder en omhoog proberen te komen. Maar als je last van je polsen hebt zal dat ook wel moeilijk worden. Misschien een tip: kun je de grondoefeningen niet op bed doen? Dan kun je ook makkelijker opstaan. Maar dan moet je wel een redelijk hard bed hebben. Het is maar een idee hoor en misschien helemaal niet uitvoerbaar.
    Ik wens je nog heel veel sterkte en stuur gewoon elke dag een beetje energie naar je toe. Wie weet komt het wel aan.

    Lieve groeten
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen