.

.

zaterdag 14 februari 2009

zonnige koude 14 februari

Eerst iedereen een fijne gelukkige valentijnsdag.. niets is leuker en opwinderder dan een geheime aanbidder, die achteraf manlief blijkt te zijn LOL... of gewoon een kaart, een cadeautje van iemand die je lief is.. ook het delen is opwindend.. dat is het altijd al, maar vandaag net een beetje meer.. dus mijn dochters krijgen straks iets, en mijn moeder, mijn zussen en natuurlijk ook mijn hubby..

Die trastuzumab kuren mag ik nog 11 keer.. eind september ben ik daar mee klaar... dus na de zomervakantie.. oei wat een eind weg lijkt dat met carnaval voor de deur.. en dan nog verder... het nieuwe schooljaar is dan al weer begonnen.... eind deze maand ben ik een jaar bezig, ben ik een jaar een risicopatiënt en ligt mijn leven al een jaar compleet overhoop, kan ik niet meer rekenen op mijn eigen lichaam, op mijn levenswaarden en positieve kijk.. kanker maakt meer kapot dan je lief is....om maar eens een zijstraat te gebruiken..

Gelukkig heb ik ook jullie om mij steeds weer op mijn voeten te zetten, mijn waarden aan te scherpen en kritische vragen en opmerkingen te plaatsen zodat ik wel verder moet... en dat is precies wat ik doe.. ik ga verder op alle fronten...
ook met afvallen al wil dat niet volgens een boekje...we gaan er voor.. en zeker omdat steeds weer een streefdoel in zicht komt....gewoon een zaak van veel streefdoelen stellen hahahaha

Slow cooking is de tegenhanger van snelle magnetron maaltijden, Trudie.. je mag weer aandacht besteden aan je eten en door op lagere temperatuur iets te laten garen komen de smaken veel meer tot hun recht.. dat is het zelfde als aardappels gekookt in de pan of gekookt in de magnetron... er zit echt een smaakverschil in, al zijn beide goed te eten..een pruttelpannetje is meer een sortiment stoofschotel.. tenminste in mijn boekje..LOL.. inmiddels heb ik mijn vleesthermometer en nog veel meer dingen die op onverklaarbare wijze in mijn winkelwagen sprongen en bleven liggen..kennen jullie dat?? zeker als je met dochter Janneke en man Tonny bent.. heel gezellig... maar vermoeiend.. weer alle gangen van de makro gehad... dat doe ik normaal gesproken nooit.. ik weet van te voren wat ik hebben wil en waar dat ligt.. een zaak van erin en eruit..en dan heb ik vaak ook nog een paar extra dingen te pakken... maar ben wel minder moe.. nu was ik uitgeput na die strooptocht..

Straks even naar het plein voor een paar boodschappen die ik "unbedingt" moet hebben.. broodbeleg bijvoorbeeld, kaas en wat verse groentes.. en ik wil 2 ragoutpotjes.. dus ook even een straat verder.. maar nu eerst weer even een pijnstiller.. en een kopje koffie.....de thee heb ik al 3 gehad..

grts

5 opmerkingen:

  1. Allereerst een fijne Valentijn, leuk dat je bedacht bent. Hans van mij doet er niet aan, dus wij doen er niet aan, lol! Oorzaak en gevolg in deze. Enkel mijn zus krijgt wat omdat het haar trouwdag is. Sja meidje, je moet wel doorgaan, er is geen andere weg, je kunt niet stoppen. Wat geweest is is geweest, dat is voorbij. Helaas hé, konden we de tijd maar eens terugdraaien. Je weer eens jong en gezond voelen. Wat je toen zo vanzelfsprekend vond en wat het niet is toch. Ik ken het verschil wel hoor , had als laatste in de familie een magnetron. Ik wilde enkel een leuk nederlands woord. Ben wel englishminded, maar een leuke nederlandse term is toch ook wel fijn. Ik slow en fast kook om en om, ligt aan de dag en hoe hij loopt. Ben ook net terug van winkelen, met 3 verjaardagen te gaan had ik aardig wat te kopen. Ook nog wat dingetjes voor de reis gekocht. Een fijne zaterdagavond, hoop dat het meevalt met pijn en jeuk, neem er een op, knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Trieke

    Bedankt voor je reactie op mijn blog, toen je vertelde van : dit is allemaal zo herkenbaar schrok ik me, ik dacht : oh nee weer een lotgenootje bij. Je hebt de bestralingen en chemo al achter de rug lees, maar wat is dat wat je nu aan het volgen bent, is dat herceptine of iets anders?
    Ik wens je een fijn valentijn toe en nog veel sterkte met je kuren
    groetjes Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kwam hier via Sabine terecht... heb al een stukje gelezen, maar kom nog eens verder op jouw blog kijken als ik meer tijd heb... groeten van een (ex)-lotgenote uit België.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Frieke,

    heb echt met je te doen, zo te horen ben je héél ziek geweest van de chemo en van die herceptin behandelingen. Ik had ook de pech, ik werd hondsziek van die chemo, heb zoveel soorten pillen gehad tegen braken en misselijkheid, niets hielp bij mij. Ben nu die hormoonkuur bezig , al 2 jaar van november, en ook daar reageer ik slecht op, heb ontzettende spierpijnen daarvan, ga daarvoor 3 keer naar de kinisiste, ik hou het anders niet uit van de pijn, en ik moet nog bijna 3 jaar doen. Heb gelukkig een héél goede kinisiste en psychologe waar ik alles aan kwijt kan, en hier op de blogjes kan ik ook veel kwijt.
    Ik kan goed geloven dat het je soms teveel word, heb dat gevoel ook, maar we moeten verder hé, ik leef met je mee, en hopenlijk kan ik je wat steunen
    groetjes Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hihi, ja hoor, ook bij mij belandt er steeds vanalles in dat winkelwagentje...
    en snif snif, ja, ik herken wat je zegt over die rotK, die zoveel wat je lief is kapot maakt, en maakt dat je nooit meer 'dezelfde' zal zijn als voorheen hé!
    fijn dat aan je gedacht werd met Valentijn, en dat je aan anderen denkt!

    BeantwoordenVerwijderen