.

.

vrijdag 13 februari 2009

vroeg op

Het is half 6 momenteel in de ochtend.. ik ben al vanaf half 4 uur wakker en uiteindelijk om half 5 maar opgestaan...je gaat zo liggen malen hè.. ik tenminste wel.. heftig, maar ik kan nu niet meer zeggen waarover...
Als ik beneden kom, zie ik dat Luna mijn plaats heeft ingenomen... in diepe slaap ligt ze op mijn stoel.. ik laat haar maar liggen voor nu.. straks als de wereld ontwaakt, is ze ook wakker...mmmmm.. ik heb het over haar en ze... maar Luna is eigenlijk een je-weet-wel kater....alleen ze komt helemaal niet over als een kater, veel meer als een poes..vandaar... bij Ramses spraken we nooit over zij.. dat was ook een je-weet-wel kater maar een echte kater in doen en kijk...

Ik heb over mijn hele lijf de kriebels... nu ben ik dan ook wel onder een erg hete douche geweest... dus ik kan deze kriebels goed verklaren... tenminste de meeste... maar ik heb zoals gisteren al miepte weer last van jeuk...

Gisteren trouwens een goed gesprek gehad met dr. Tichelaar, de arbo-arts. Dat is een heel aardige man.. ik heb hem alleen nog nooit in het echies gezien. Maar dat gaat misschien in juni gebeuren. Daar staat onze volgende afspraak. Ondertussen moet ik goed naar mijn lichaam luisteren en ook niet vergeten te ontspannen. Hij vroeg of ik wel eens uit eten ging, theater bezocht enzovoort... tja dat is dus al even geleden... net zoals een vakantie... ik denk dat Tonny en ik toch maar weer eens iets moeten plannen.. nog niet uit eten.. dat trek ik nog niet.. maar misschien een midweekje..... of een lang weekend.. dat laatste lijkt me beter in verband met mijn praktijk natuurlijk.. de plannen waren er voor eind januari, begin feruari, zo na de laatste geplande chemo..maar dat liep even anders...dus ook die plannen zijn tijdelijk blijven hangen.... Of ik volgend schooljaar kan beginnen is volgens Tichelaar nog niet zeker. Mijn trastuzumab kuur loopt immers door tot eind september en als ik daar zoveel last van blijf houden dan nu, zie ik het ook wat somberder in... tenminste....als ik van alle chemoverschijnselen af ben, kan ik misschien ...

Komende maanden moet ik wel rekening gaan houden met een inkomendaling... volgende maand zit ik een jaar in de ziektewet.. tja en dan wordt het 70% hè.... dat scheelt me een paar honderd euro.. een beetje baal ik daar wel van want mijn financiering van de Yaris loopt nog... die mag ik niet versneld aflossen van de financieringsmaatschappij, waarschijnlijk voor de renteinkomsten ervan, en kost me wel elke maand bijna 500 euro.. dit loopt gelukkig nog maar 5 maanden.. ik heb de kortst mogelijke looptijd op de financiering genomen niet wetende dat ik een maand later met kanker gediagnostiseerd zou worden. Ik heb zelf net een maand in die auto gereden...maar dat gaat goed komen.. gisteren heb ik er met Evelien over gesproken dat ik na mijn moeders verjaardag, eind maart, begin april mijn autootje wel terug wil... mits ik kan rijden. Dat is nu niet het geval. De pijn en het wisseld zicht zijn geen goede veilige voorwaarde...enne één keer flipperbal spelen vind ik meer dan genoeg.

De slow cooked beef was goed geslaagd... maar ik ga straks wel een vleesthermometer halen.. dan kan ik het net iets beter meten. Zolang er folie om je vlees zit, is voelen hoever de garing is geen echte optie... het recept komt op mijn receptenblog...even wachten tot ik de foto's kan uppen... daar heb ik mijn Acer voor nodig.. deze lap kan dat niet....het geluid is bij deze lap ook foetsie ineens.. ik moet hem eigenlijk helemal resetten... maar dat doe ik wel als ik mijn Acer goed terug heb...

Ik heb net een paar wentelteefjes gemaakt... lekker comfort food... ik zet het recept ook wel op mijn blog.. een heel snel klaar gerecht met brood en ei...

Vandaag staat er fysio op het programma en sportschool.. dat is die geskipte afspraak van dinsdag...als het enigszins gaat, willen Evelien en ik toch die 2 keer per week volhouden.. dat is nergens slecht voor :)

Langzaam hoor ik de straat, de wereld om mij heen wakker worden. Luna is inmiddels ook opgestapt, dus ik kan weer op mijn eigen stoel...de buurman wordt opgehaald.. tuuttuut.. dit doet me denken aan een liedje van Herman van Veen....staat op zijn LP - inmiddels ook cd - Bloesem.. de titel weet ik even zo niet meer, maar er komt de zin in voor... ergens laat zich weer de helse toeter horen, van een matineuze heer in het verkeer.........raar dat je bij een geluid ineens zo op een stukje van een liedje komt... straks als ik volgende maand die MRI ga maken, neem ik Herman ook mee..die krijg ik dan op de koptelefoon zodat je afgeleid wordt van het gebonk van het MRI apparaat.

Fijne dag allemaal
grts

2 opmerkingen:

  1. oh oh, die praktische beslommeringen er ook nog bij... wat ken ik het goed! verminderd inkomen, aflossingen voor een auto... herkenbaar! en ik viel na een maand al terug op de helft van mijn loon omdat ik nog niet lang genoeg in het onderwijs werk... en heb daarnaast ook een eigen praktijk zoals jij maar heb die toch ook een tijdje moeten stopzetten dus géén inkomen daarvan... lastig hé! maar laat het niet aan je hart komen en geniet maar lekker van je slow cook food en de dingen die je vandaag gepland hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja poezen hebben zo hun eigen kijk. Ontspannen en relaxen, is zeker goed. Ik weet enkel van mezelf dat als ik iets heb , ik het liefst thuis ben. Naar bed kan gaan als ik wil, opstaan als ik wil, douchen en eten als ik wil. Miepen als ik dat wil. Als je weg gaat voel je je toch verplicht dingen te doen waar je eigenlijk helemaal geen zin in hebt. Te lamlendig voor bent ook, maar toch maar doet om je reisgezelschap niet teleur te stellen. Ik raad je aan gewoon te doen wat JIJ wilt en waar jij zin in hebt. Denk je echt dat je de volgende maand weer kunt rijden zelf? Ik hoop het zo voor je! min 500 euro, das heel wat joh. En alles gaat gewoon door, je kosten worden niks minder. De crisis gaat zich laten merken.Deb had gesolliciteerd in Breda, hoorde maar niks, kreeg vanmorgen een bel dat de zaak failliet is. Toen we er vorige maand waren was daar niks van te merken, ze vroegen volop personeel. Ja dat met die liedjes ken ik wel, ik heb dat ook vaak. In mijn dolle eerste moederjaren ging ik dan ook meteen zo'n liedje zingen tot groot verdriet van de kinderen, die zeiden mijn moeder weet overal een liedje op. Zij hadden liever gehad dat ik die afwijking niet had. Vond het zelf wel vrolijk, maar goed. Meiske succes met de slow cook, is er ook een leuk nederlands woord voor, pruttelpotje of zo? Sterkte vandaag, ik hoop op een paar goede uurtjes voor je als adempauze! Knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen