.

.

zondag 22 februari 2009

weer niets

Het is weer zondag...eerst dacht ik: het gaat voor geen meter, maar nu ben ik al weer even op, naar mijn moeder geweest, wasmachine aangezet en wat gegeten natuurlijk.. en het gaat wel.. ik heb alleen een hele dikke schouder, borst en hand.....het lijkt wel of de drainage van vrijdag totaal averechts werkt....tikken is zo een een crime.. dus het wordt geen lang berichtje.. soms wilde ik wel eens dat ik gewoon kon zeggen: het gaat goed, het gaat prima.. maar dat is helaas niet zo..is het niet het een dan is het wel het andere...

neem nu mijn huis.. het is een puinhoop. Tonny heeft wat geklust en alles net zo laten liggen als het viel.En hoewel ik blij ben dat de wastafel boven eindelijk is aangesloten, ben ik minder blij met de rommel. Had ik tot voor kort een Evelien die trouw elke week kwam, sinds we aan het sporten zijn is dat dus niet meer.. ik kan het dus zelf opknappen.. dat is niet erg.. als ik het maar kon.. en niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk.. net wat ik bij Sabine in haar blog las.. de moeheid is niet lichamelijk maar geestelijk.. door alle emoties..

en als er nu wat leuks om naar te kijken op de tv was.. maar nee hoor.. niks aan..en zin om en film op te zetten heb ik ook niet.. dus ik ga toch maar wat huishoudelijke taken uitvoeren...eten komt vandaag uit kant en klaar.. ik ben niet in staat te snijden, schoon te maken of zo iets, dus gewoon wat baklappen met dat weet ik nog niet...

fijne zondag allemaal...
nee ik heb geen klaartjes meer.. ik heb het koud, voel me unheimlich en mijn tranen zitten hoog, heel hoog....ik weet alleen dat dit ook wel zal verbeteren..

grts

5 opmerkingen:

  1. Jawel, maar wanneer hé, soms heb je gewoon zin om iets kapot te gooien of iemand een schop onder zijn kont te geven, jank maar ff meid, lucht op, Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frieke
    Hopeloos als je je zo verloren voelt ,maar meid laat die tranen gaan .Het lucht op of weet je .Ik ga op mijn balkon staan en gil een keer .Dat lucht ook op .Laat de boel de boel maar dat is geen oplossing .Waarom zeg je niet tegen de kinderen en Ton dat ze moeten helpen ,want dat het gewoon teveel energie vreet en dat je dat te weinig heb nu .Je kunt je wel groot blijven houden maar dat breekt je nu op .
    ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. meis laat die tranen gaan,dan lucht op,het is naar als het zo troep is en je kan het zelf niet,ook ik heb regelmatig een taantje gelaten omdat ik het niet kon.
    Maar ik kan je zeggen ook voor jou gaat de zon weer schijnen.
    Een hele dikke knuffel vanuit het noorden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Frieke,

    Het is al weer een tijdje geleden dat je iets van me hebt gehoord, ik heb de laatste tijd weer last van een te hoge druk in mijn hoofd en dinsdag gaan ze de drain die ik heb controleren en zonodig vervangen.
    Dat je nu zo moe bent komt ook door de amitriptyline, als je eraan went wordt dat vanzelf minder.
    Ik weet nog goed dat ik in de 1e 2 weken dat ik het slikte te pas en te onpas in slaap viel, ik hoop dat het jou ook helpt om wat te kunnen slapen.
    De amitriptyline deed het bij mij goed als pijnstiller, hopelijk werkt het voor jou ook zo goed.
    En wie weet doet het ook nog wat tegen die vreselijke jeuk die je hebt.
    Overigens kan je van amitriptilyne een hoge dosering hebben hoor, ik zat op zo'n 300mg per dag die ik wel rustig aan opgebouwd had en kon na de gewenning gewoon auto rijden!
    Het zal wel weer even duren eer je weer iets van me hoort ik wens je heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk lees ik dan dat het wat beter gaat met jou!

    Een dikke knuffel en groetjes van Gerda (plaatjes enzo)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Frieke, laat die tranen gewoon lekker lopen joh, mischien lucht het wat op. Kan je niet met Evelien en Ton bepraten dat ze je nu ff wat meer moeten helpen met het huishouden, het is zo rot dat je het niet kan en je er steeds om moet vragen. En helemaal als je al zo moe bent dan is dat net de druppel....
    Dit lijkt me geestelijk ook zo vreselijk zwaar, het is zoveel wat je op je bordje krijgt.
    Knuf Maaike

    BeantwoordenVerwijderen