.

.

maandag 16 februari 2009

Dokter, hachee, en Philip

Ik heb net maar weer een afspraak met dr Lips, mijn huisarts gemaakt.. ik kan om 11 uur terecht.. als ik wilde, was hij wel gekomen, of was het een telefonisch consult geworden, maar ik wil er ook even uit vandaag... de nacht was lang vol jeuk en pijn... dan wil je echt wel even wat anders.. ik heb echter mijn twijfels of Lips me verder kan helpen.. we hebben al zoveel geprobeerd.. maar zijn wegen zijn kort...hoewel.. de mijne ook natuurlijk maar dan moet ik altijd naar de SEH... spoed eisende hulp.. dat is het natuurlijk wel, spoedeisend, want mensen wat ben ik moe.. en dan heb ik vanochtend al veel gedaan.. alle luiken geopend.. bij één moet ik naar buiten en zelf draaien, de vuilcontainer naar de straat getrokken.. die was Tonny vergeten en hij is meer dan vol.. de kippen gevoerd.. die was Tonny gisteren ook vergeten... kon ik zien aan de eieren die er lagen, hun onrustig gedrentel en klagelijk getok.. oja en de voerbak was leeg... kleine aanwijzing maar hè...en een wasmachine aangezet.. dat was er gisteren om de één of andere reden niet door gekomen..die lethargische moeheid die zoveel lotgenoten treft en die maakt dat je niet begint..gelukkig niet altijd...soms lukt het je daar overheen te stappen en wat te doen...

Zo mijn thee water is klaar.. tenminste ik hoor niets geen geluid meer uit die hoek komen.. dus nu eerst een kopje..
Dat smaakt..samen met wat eigen gebakken brood.. raar hoor.. als we op vakantie zijn zegt Tonny dat het heel lekker brood is.. maar thuis raakt ie het niet aan.. mijn snelle vleeshap op zaterdag én mijn kippenragout van gisteren heeft hij als vies gekwalificeerd.. maar ik ben er denk ik achter wat hij vies vind: de knoflookolie.. want dat is het enige ingrediënt dat ik in beide schotels gebruikt heb.. dus ik heb hem de knoflookolie laten ruiken en ja hoor.. smerig was zijn commentaar.. kijk dan weet ik dat nu.. ik vond het trouwens wel lekker.. maar dan gebruik ik voortaan gewoon olie met gesneden knoflook.. en dat lust hij wel.. ik zal straks wel horen wat mijn moeder er van vond.. die had ik gisteren de snelle hap gebracht..

Allemachtig.. als ik dit stukje overlees, zie ik pas hoeveel fouten er in staan.. nu niet meer hoop ik.. ik heb de stukjes van dit jaar vorige week al allemaal bekeken op taalfouten.. het staat zo slordig vinden jullie ook niet.. en dat terwijl ik het goed weet.. het zijn tikfouten door ja wie zal het zeggen... jammer de de spellingcontrole van dit blog niet zo goed is.. moet ik eens kijken .. misschien kan ik een toevoeging maken in de vorm van een woordenboek op mijn browser...dat is de moeite van het zoeken waard denk ik.. maar niet op deze lap.. die heeft echt te weinig vermogen en ruimte.. oja voor de gewone dingen gaat het wel.. maar je moet niet te veel willen en zeker niet snel..niet dat ik niet blij ben dat ik deze Toshiba nog heb, maar.. ach je weet wel wat ik bedoel..

Vandaag heb ik gewoon sla met aardappels en ik denk een karbonaadje.. niets fancy, anders, geen smaakjes, geen beetje van mij en een beetje van een ander... de overgebleven ragout gaat naar mijn moeder denk ik.. straks haar even bellen..
Hebben jullie het trouwens ook zo koud... de thermometer geeft een slordige 21 graden aan, maar ik zit te rillen..

Zo ik heb even mijn mp3 speler aan het infuus gelegd.. de batterij was bijna leeg en je zult net zien als ik bij de dokter zit te wachten, dan doet ie het niet meer... ik luister momenteel naar Gare du Nord van Philip Freriks
Beschrijving
Gare du Nord is voor vele treinreizigers de toegangspoort tot Frankrijk. Vanaf de eerste keer dat Philip Freriks in Parijs arriveerde heeft hij een bijzondere band met dit station. Hij zou er zelfs later werken als conducteur. In deze bundel reist Freriks langs het prachtige Franse landschap met zijn soms zo bewogen geschiedenis, en verhaalt over beroemdheden als Jules Verne, popidool Johnny Halliday en Francoise Mitterand. Een boek voor elke liefhebber van Frankrijk en het Franse leven.

Het is een leuk niemendalletje dat lekker wegluisterd.. in feite.. ik moet een stukje terug spoelen want ik ben in slaap gevallen.. het verhaal wordt trouwens door Philip Freriks zelf voor gelezen...leuke bijkomstigheid dus..

Ondanks mezelf heb ik net van het restje rundvlees een hachee gemaakt.. wat uien in een pan, aanbakken met een beetje honing, vlees erbij, zout en peper, de jus en een scheutje port.. als je wilt kun je het afmaken met boter en bloem, maar dat is niet mijn favo... ik eet hachee het liefste zo..heb ik gelijk wat warms te eten vanmiddag....zomaar met een boterham.. een soort brood warm vlees maar dan anders..
Ik moet vandaag ook de kip doorbakken die Tonny gisteren heeft laten liggen.. gelukkig kan dat nog zag ik net.. ik had het goed verpakt weggelegd in de koelkast.. je moet met vlees en vooral met kip altijd goed opletten of het nog goed is.. en bij een beetje twijfel: weggooien... we leven toch in een consumptie maatschappij..of niet dan?

Ik ga mijn schoenen aantrekken,enzo..
fijne dag allen

2 opmerkingen:

  1. Hoi Frieke,
    Ik lees regelmatig je log hoe het je vergaat.. het is een heel gevecht wat je moet leveren zeg. Ik hoop dat je huisarts wat voor je kan doen, al zo moe zijn en dan ook nog niet kunnen slapen van de jeuk en pijn, meid wat een ellende.
    Heel veel sterkte, ik denk aan je!
    Nu ga ik nog even op je receptensite zien, misschien doe ik een idee op voor wat we vanavond zullen eten.
    Knuf Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanuit Breda even een reactie,ik denk dat je al bij de dokter bent geweest. Ik hoop dat je wat wijzer bent. Wat een gedoe hé elke dag dat eten. Hoop dat je moeder je snelle hap wel lekker vindt. We gaan zo even het centrum in, hoewel het weer niet echt vrolijk is. Knuffel:Trudie

    BeantwoordenVerwijderen