.

.

zondag 30 november 2008

van alles zondag

na twee dagen moe en misselijk gaat het nu wel weer... ook nog moe en misselijk, maar wat rustiger.. ik ga dan ook nergens heb.. gisteren moest ik wel naar Mardiens verjaardag.. maar na een uur was ik totaal op.. nu zit ik gewoon in mijn huispak thuis op mijn stoel, lapop op schoot, televisie aan.. en het gaat wel.. weten jullie.. de pijn in mijn borst is zo goed als weg, een 3 op schaal van 10,.. dankzij alle medicatie daar ben ik overtuigd van.. wat mij nu meer zorgen baart, is de neuropathie in mijn handen en voeten.. was dat tot vorige week enkel beperkt tot mijn vinger- en teentoppen.. nu zit het tot halverwege mijn handen.. dus de hele vingers en iets verder.. en halverwege mijn voeten.. alles is heel heel gevoelig.. op blote voeten staan kan ik niet meer.. en alles valt uit mijn handen.. zelfs een blaadje papier.. iets vastpakken doet zeer.. wel dof, maar toch.. die morfine die ik slik, helpt de pijn wel verdoezelen, daar ben ik van overtuigd.. maar leuk is het niet.. ik wil eigenlijk een kop koffie nu.. dus ik ga maar eens even opstaan.. dit blijft wel hangen...zo meteen ook en wasmachine aangezet.. want dat moet ook gewoon gebeuren..

Ik ben net bezig geweest voor de eindejaarscadeaux voor Janneke en Evelien.. Voor Janneke ben ik wel geslaagd, denk ik...zij wil graag een koffieautomaat van deLonghi...mooi ding hoor, maar wel duur, bijna 400 euro.. dus even gegoogeld en wat denken jullie.. voor 100 euro goedkoper dan de adviesprijs, vlakbij ook nog, in Vinkel.. kijk dat is dan te doen.. voor Evelien wordt het wat ingewikkelder.. zij wil graag een nieuw matras, maar ze weet nog niet welk.. dus daar moeten we komende weken even achterheen..

Ik wil voor mijn invallers in mijn praktijk ook een aardigheidje halen.. ik denk aan en bos bloemen, of bloemstukje.. maar iets te snoepen is misschien net zo leuk.. van de week even met jip en janneke overleggen... en ik moet wat kleinigheidjes aanschaffen voor mijn leerlingen.. dus dat wordt maandag kruidvatten denk ik.. of zeemannen.. het gaat om het idee.....

Tonny en ik hebben het gisteren even snel gehad over vakantie... met de kerst gaan we dus weer niet weg.. ik zit dan midden in de laatste chemo's hè.. maar dan wordt het daarna.. eind januari.. wellicht de eerste week van februari.. ik voel nu meer voor een langweekend dan voor een hele week..temeer daar aan het eind van februari carnaval is, tonny dan een verplichte vrije week heeft, er een mamma echo gepland staat voor mij en dat ik waarschijnlijk met de 13 keer herceptin elke 21 dagen gestart ben.. tenminste als ook in die hoeveelheden niet geknipt wordt.. maar de kans is, denk ik wel groot.. omdat ik zo heftig reageer...ach wie dan leeft, dan zorgt.. momenteel wil ik alleen maar de chemo klaar en even een paar dagen er tussen uit.. ik denk zelf aan de zee.. dus dat zal het wel worden..

zien jullie het: ik maak plannen op langere termijn dan één dag... ja hoor.. aan alles komt een eind..ook aan dit ..

gisteren had ik een flessenpompoen geroosterd.. nee, geen echt succes.. een weeïge smakeloze smaak.. ik ga van de restanten denk ik een pureetje maken.. en daarna en soepje.. moet ik nog even over nadenken... of anders gooi ik het gewoon weg..geen geroosterde pompoen voor mij meer...

Volgende week moet ik ook nog langs de macro.. sokken en broeken voor Tonny scoren.. en ik heb het druk met mijn praktijk.. plus de pedicure.. die afspraak moet ik verzetten... en aan het eind van de week weer een chemo..
Ik ga direct maar overleggen met Tonny hoe wat en wanneer.. want ik wil dus ook die machine in Vinkel halen voordat ie weg is..donderdag macro.. dat is de enige optie.. o . ik zie net dat ze tot 22.00 open zijn.. dus we hebben ook andere uitwijk mogelijkheden..

straks even met Mardien bellen over onze moeder.. morgen moet ze naar het ziekenhuis en dinsdag wordt ze geopereerd.. als alles goed gaat is ze zaterdag weer thuis..maar dan begint het.. ze mag zelf niet in de keuken staan om eten te koken.. maar ze wil geen gebruik maken van tafeltje dekje.. dat is niet goed, want dat komt uit de magnetron.. dus Mardien en ik mogen haar maaltijden verzorgen.. maar ik kan niet als mijn eten klaar is, eerst mog eens eten naar haar gaan brengen.. wel de volgende dag.. en dan moet ze het nog zelf warm maken.. al dan niet in de magnetron.. ik ben benieuwd hoe Mardien dat ziet...

oja dat hele verzorgende stuk gaat dus minimaal 6 weken duren.. ik hoop echt dat ma niet teveel verzorging verwacht, want dat is niet op te brengen.. door niemand niet....we willen allemaal wel helpen waar nodig maar niet als extra extra taak. Ach misschien valt het wel mee, en loopt het vanzelf.. zie ik momenteel beren die er niet zijn.. laat ik het daar maar op houden.. echt constructief denken kan ik nu toch niet.. het houdt op bij plannen maken.. en zelfs dat is nu aan het weg ebben...
dus afgeloopen maar....
allen een prettige zondag en mijn klaartje: mijn haar groeit.. echt.. ik heb een heel zacht donsdekentje op mijn hoofd...

2 opmerkingen:

  1. Ja de eindejaarsperikelen, kadoos, plannen maken , regelen. Ik zit er ook midden in hoor. Allebei snotverkouden en we lopen nu al de soppen en zemen voor de kerst. Omdat we het zo druk hebben. Zaterdag gaat Samantha over, althans haar spullen. Je wil niet weten hoeveel er in dat jaar hier staat hangt en ligt. Ik wilde haar kamertje ook even een beurt geven maar het is geen doen, zoveel troep, ik kan nergens bij. Verder mag Hans met zijn verkouwen kop de hele week werken, het is druk op de zaak. Dinsdag krijg ik bezoek van Samantha's begeleidster. Tel daar nog bij op dat we bijna elke dag naar Breda heen en weer moeten. Meiske, fijn dat de pijn te dragen is. Waardeloos van je handen en voeten. Kunnen jullie absoluut niet eerlijk tegen je moeder zijn? In deze omstandigheden kun je toch zorg inschakelen. Ik weet wel dat Hans zijn moeder na haar tia ook zo veranderde, soms ronduit vals deed. Terwijl het zo een lief mens was. Later bleek het toch een begin van alzheimer. Knuf van mij, ook voor Ton en de meiden, enne laat je niet gek maken! Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frieke,
    het is geen weer om er vandaag eens lekker uit te gaan, dus wat dat betreft doe het maar rustig aan. Spaar je energie, want ik lees, dat je voor volgende week heel wat plannen hebt. Het is voor iedereen een drukke tijd met alle Sint en Kerstinkopen. Wij gaan zaterdagavond samen met het gezin van mijn zus het sinterklaasspel doen. We moeten 3 cadootjes voor 10 Euro kopen. En inderdaad als je naar Kruitvat, Zeeman of Action (jammergenoeg, niet hier in de buurt)gaat, slaag je beslist en heb je voor weinig geld leuke dingen.

    Goed van je, dat je ook weer plannen maakt voor vakantie of een weekendje weg. Met Kerst kan het nog niet doorgaan, maar vindt je dat zo erg, Kerst is toch ook heel gezellig om lekker met de familie thuis te vieren en dan heb je weer iets leuk om naar uit te kijken in het nieuwe jaar. De Roompot kan ik je aanbevelen, maar alles is eigenlijk leuk.

    ik krijg visite (mijn zus) dus ......... koffiezetten.

    beterschap met de pijn in je handen en voeten.
    groetjes,
    Coralie

    BeantwoordenVerwijderen