.

.

zondag 5 oktober 2008

slapen? wat is dat?

het is gruwelijk vroeg, maar wat ik ook probeer ik kan niet meer slapen.. dus ben ik maar opgestaan en mijn nieuwe lappie in orde aan het maken.. wel lastig hoor al die programma's die opstarten.. dat vreet geheugen, lees snelheid.. ik wil ze uit het opstartprogramma, maar dat lukt me nog steeds niet.... net zo min als ik de netwerkprinter geïnstalleerd krijg voor de lap... ach het zal me echt wel lukken.. maar mijn hoofd lijkt wel watten te bevatten soms..

dat van dat boek lezen, ken ik Coralie.. ik heb precies hetzelfde.. ik kan ook geen film bekijken, en zelf bij een serie haak ik halverwege al weer af.. het heeft toch met concentratie te maken hè... vandaar dat het voorbereiden voor mijn leerlingen ook zovel tijd kost:)....

ik moet nu even mijn hoofdcomputer gaan aanzetten en een map daarop delen... want op deze lap heb ik geen plaatjes of tags staan.. wat kan een mens het toch druk hebben zo midden in de nacht.. nouja.. het is inmiddels alweer 6 uur geweest...

gisteren had ik dus american pancakes met sirup en eigengemaakte vruchtencompote... aardbeien, pruimen en ananas.. ik was de sinasappel vergeten te kopen... wat lichte basterd er bij en heel zachtjes opzetten.. dan karameliseren de vruchten, afblussen met wat citroensap....lekker hoor.. wat je over hebt kan je gewoon bewaren en later gebruiken op bijvoorbeeld koude pancakes met vanillevla en een dot slagroom als toetje of taartje... ja ik weet het wel lekker te maken hoor..

vandaag wordt het filetlappen van de grill, aardappeltjes en snijbonen met gesmolten boter en geraspte kaas erover... heel lekker.. en voor morgen staat er een kippengerecht op de rol... ik zag gisteren een programma op de bbc met zo'n gerecht en dat leek me erg lekker. dus ik ga het uitproberen.. gelukkig staan de recepten overal op indernet.. en google gewoon bbc food en je krijgt heel scala aan recepten per programma..

mijn klaartje: het is me eindelijk gelukt om mijn netwerkprinter op mijn laptop met vista toe te voegen.... niet mijn eigen oplossing, via helpmij... maar hij doet het nu..


4 opmerkingen:

  1. Hoi Frieke,
    dat midden in de nacht wakker worden en niet meer kunnen slapen herken ik ook, maar gelukkig gaat het de laatste weken weer beter. Ik ben zowiezo een ochtendmens, dus lekker uitslapen is er niet bij. Zou wel heerlijk zijn als ik nu zo naar buiten kijk!

    we hebben gisteren een huisje geboekt aan zee voor volgend weekend. Kan net voor de volgende chemo. Dinsdag 14/10 moet ik naar dr Brada voor controle omdat dr Knibbeler met vakantie is en als het bloed goed is krijg ik 16/10 de volgende kuur. Misschien zie ik je dan weer?
    We hebben dit jaar helemaal geen vakantie gehad dus je begrijpt dat ik erg naar het weekendje uitkijk.

    Nog even over die eetprogramma's op tv. Kijk je ook naar Wie is de chef? iedere werkdag om 19.00 op RTL 5.

    Boven hoor ik gerommel dus ik ga maar eens een lekker ontbijtje maken.

    fijne zondag
    groetjes,
    Coralie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben 16/10 om half 1 op de chemokamer voor bloedprikken.. als alles goed is mag ik de 17de voor mijn volgende kuur.. Brada is ook een schat... ik heb ze allemaal al gehad...

    maar bel me anders even... kijk op www.clair1991.com voor het telefoonnummer

    grts
    frieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het gelukt is met je printer. Ik schrijf niet veel over mezelf omdat het over jou en borstkanker gaat. Enkel dat vergeetachtige en concentratieverlies heb je ook bij een trage schildklier waar ik dus last van heb. Ik kan dus inschatten hoe dat is. Ik werkte nooit met een agenda of kalender, maar moet echt alles opschrijven.
    Vind het rot hoor, ik was in familie beroemd om mijn goede geheugen altijd. Meiske, wat een lekkere dingen noem je op! Fijn dat je iemand hebt zoals Coralie waar je echt mee kunt delen. Fijne dag en een knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik krijg honger als ik je blogje lees...
    Dikke knuf
    Mieke-Argos

    BeantwoordenVerwijderen