.

.

woensdag 29 oktober 2008

gevulde karbonades

Ingrediënten:
2 haaskarbonades, niet te dun
40 gram zachte geitenkaas
1 eetlepel honing
1 glas witte wijn of rosé
zout, peper
vloeibare margarine
cocktailprikker, alufolie


Voorbereiding:
Meng de zachte geitenkaas met wat honing tot een smeuig mengsel
Snijd de karbonades overlangs in met een scherp mes, als een enveloppe.
Vul de karbonades met het geitenkaashoningmengsel.
Zet de opening vast met een cocktailprikker.
Wrijf de buitenkant van de karbonades in met zout en peper


Bereiding:
Verhit 2 kneepjes vloeibare margarine in een koekenpan. Wacht tot de grote bellen verdwenen zijn.

Bak de karbonades in ca. 8 minuten aan beide zijden bruin en gaar. Haal de karbonades uit de pan en houd ze warm onder aluminiumfolie.

Blus het bakvet af met de wijn en laat het ca. 1 minuut op hoog vuur enigszins inkoken.

Serveren
Leg de karbonades op de borden en schenk de jus erover. Lekker met aardappeltjes gebakken in de actifry en bloemkool.

1 opmerking:

  1. Even een berichtje toch van mij, kom net uit bed rollen. Mijn griepje is een griep geworden, koorts en pijn, maar ook dat komt goed. Wij gebruiken deze slogan ook meidje. Fijn dat de pijn toch een onvoldoende nu van je krijgt. Kleed je maar lekker warm aan, zo rond het vriespunt is wel errug koud ineens. Ik ga er zo weer in, ik heb de griep verwaarloosd door alle drukte en dat krijg ik nu natuurlijk op mijn brood. Ik vind het idee van de scoot best slim van Ton, kun je toch boodschappen doen zonder op iemand te wachten die meegaat. Knuffie: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen