.

.

maandag 13 oktober 2008

bureaucratie ten top

wat een bureaucratie zeg.. mijn zittend ziekenvervoer - de taxi dus - loopt nog tot 24 oktober... daarna (nu dus) moet ik verlenging aanvragen... maar ik moet één verlenging aanvragen voor chemo en één verlenging voor hardheidsclausule overige medicatie.. en dat terwijl de overige medicatie ook tijdens de chemo en tussen de chemno's in worden toegediend.. en erna ook nog.. ook de artsenconsultaties schijnen zo vergoed te kunnen worden.. ik ga in ieder geval iets proberen.. want ojee.. ziek zijn is echt duur zat...

vannacht heb ik alle tape los getrokken.. ik kreeg er zoveel last van... dus nu is alle pijn weer terug in mijn borst oksel streek.. hoezo heeft het niets te maken met lymfe oedeem??? Ik heb weer een keidikke hand die nauwelijks krom kan.. ik kan nog geen pen vasthouden.. laat staan een mesje om iets te schillen.. appels bijvoorbeeld..
misschien dat Anneke morgen even kan en wil helpen.... ja dat doet ze wel.. em als Greet mee komt, is het nog eens zo gebeurd.. ik ga straks maar een haffel schilmesjes halen.. beter mee verlegen dan om verlegen hè..

en even naar de apotheek om mijn volgende lading antibraak misselijkheid medicicatie voor bij de chemo te bestellen.. ik kan dat beter eerst even bellen, dan kan ik het morgen misschien ophalen.. ja dat is slimmer

de strijk ligt er nog net zo als gisteren.. daar ook maar iets aan doen want de volgende lading was zit al weer in de machine en in de droger..

het leven van een huisvrouw is nooit klaar... mijn huis is een grote puinhoop.. Evelien is wel geweest maar heeft niets gedaan.. ik hoop dat ze deze week wel hard een goed werkt.. want het is echt heel smerig aan het worden zo.. en zelf gaat het nog niet echt... ik doe wel wat.. maar duidelijk te weinig..

Een waar woord wat je zegt over vriendschap Truike.... enn die actifry is rond de 200 euro Annie.. maar al goedkoper op Marktplaats.. of heb ik dit al ergens gezet.. nouja dan nog maar eens..

Als ik bovenstaande lees, zou ik gemakkelijk depri kunnen worden.... maar dat doe ik lekker niet.. ik ga voor mijn klaartje vandaag... de zon schijn door mijn ramen op kantoor en speelt met de luxaflex.... daar word je toch vrolijk van.. daar kan niets tegen op!!

oja vandaag eet ik gebakken mosselen ... recept volgt nog..

grts


2 opmerkingen:

  1. Hoewel je het soms niet in de hand hebt, geef ik je 1 raad, hoe rot alles soms loopt, hoe rot je je voelt, begin niet aan een depressie. Het wordt er enkel maar erger van, je huis nog viezer, en niks interesseert je meer. Ik ben er geweest en hoop er nooit meer te komen. Blijf jij die zonnestraaltjes maar zien, bestel je medicijnen, ga in conclaaf met de instanties over je vervoer, das allemaal nuttiger als depri worden.
    Instanties....sja...ik weet er alles van. Ik vraag me wel eens af, waar betaal ik belasting voor en heus niet weinig, waarom zijn die instanties er eigenlijk en als ze een doel hebben , waarom doen ze dan nooit iets voor je. Ik heb al hele scenario's bedacht, ik ga een open brief schrijven....heb ik geprobeerd maar die wordt niet geplaatst. Ik ga bij de instantie zelf klagen, ja mevrouw wij vinden het ook niet kunnen, maar ja, we kunnen het ook niet helpen. Ik wor hoe langer hoe kwaaier, dus ik stop erover. Succes met jouw battle, ik hoop dat je er een taxi aan over houdt meiske! P.S. Eef gaat heus wel poetsen joh. knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Frieke, dan moet ik nog ff doorsparen of misschien een mooi kado voor de kerst als ik mijn 13de maand krijg,ik vind alleen weinig info erover.... niet depri worden hoor ,huisje komt heus wel schoon is het vandaag niet dan morgen weer een dag meid, ja meidje instanties daar wordt je niet vrolijk vam Bart zit al te glunderen bij het idee van gebakken mosselen, je kan zo een kookboekje uitgeven zeg
    tot horens weer en ik hoop dat alles lukt met de Taxi en hulp van Anneke

    Knuf Annie

    BeantwoordenVerwijderen