.

.

vrijdag 11 juli 2008

chemo uitgesteld

Het is mis.. ik was gisteren in het ziekenhuis voor de intake op oncologie.. mensen, ik liep te hijgen als een oud karrenpaard, niet normaal meer.. dat vond de verpleegkundige ook en zij heeft een dokter gewaarschuwd...ondertussen hebben Tonny en ik het verhaal van de 2 dagen ervoor gedaan, het verhaal van de foto's, de geraakte longpunt, en het niets aan de hand ga maar naar huis verhaal..
Toen kwam dokter Brada.. dat is een oncoloog die samenwerkt met mijn eigen oncoloog dokter Knibbeler... hier hoort ook nog dokter van Liessum bij.. in ieder geval Brada constateerd ruis, niet goed en er moesten weer foto's gemaakt worden..dus ik weer naar beneden, ja wel met rolstoel, foto's gemaakt en weer naar boven.. en wat blijkt: mijn longen liggen weer keurig zoals ze moeten liggen maar ik heb longontsteking... altijd beter dan een klaplong denk ik.. hoewel..
Het gevolg is een antibioticakuur en uitstel van chemo. Chemo werkt namelijk ook op de witte bloedlichaampjes. Ga je met een longontsteking de chemo in, dan is het eind zoek..
Dit heb ik dus weer....over 10 dagen mag ik bij van Liessum op controle en dan worden er misschien nieuwe chemo's gepland..
Ik ben er echt niet blij mee maar o zo dankbaar voor deze doortastende verpleegkundige....

grts

1 opmerking:

  1. De hemel bereik je niet zonder donkere wolken te doorkruisen, maar zoveel donderkoppen is ook weer niet nodig dacht ik zo. Hou je taai meiske!!! Knuf: Trudie

    BeantwoordenVerwijderen