.

.

donderdag 17 april 2008

geen verdere uitzaaiingen



Eindelijk ook eens een goed bericht.. er zijn geen verdere uitzaaiingen gevonden in de verwijderde lymfeklieren .. toen ik hopeloos van de pijn maandag 6 april het ziekenhuis belde, kon ik bijna meteen komen. Dokter Van Bebber kwam lezend in mijn dossier en iets mompelend de onderzoekskamer binnen.. ik verstond niet echt wat hij zei, en Tonny ook niet. Maar Ria, die achter hem liep riep: volgens mij heeft niemand dit gehoord.. dus van Bebber nog een keer: Ik heb de uitslag al binnen van het weefsel onderzoek en het is schoon.. gefeliciteerd!.. nou een klein feestje dat snap je wel.. De drain mocht er ook uit. Hoera!! want die deed me toch zeer en daarvoor kwam ik eigenlijk.

De controle van woensdag erop was bijna een formaliteit. Het litteken zag er goed uit, genas goed. De hechtpleisters mochten er allemaal af en de knoopjes van de hechtdraden werden afgeknipt. Dus niets meer in de weg van genezing. Wel moest ik een afspraak gaan maken bij oncologie. Er was overleg geweest en er was besloten om toch eerst bestraling te doen. Ik zou gebeld worden door het Verbeeteninstituut voor vrijdag anders moest ik even terug contact opnemen met de secretaresse van Van Bebber. Dit was het laatste bezoek aan Van Bebber.

Tonny en ik gingen op zoek naar de internist/oncologie waar ik een formulier moest afgeven. Na het uiteindelijk gevonden te hebben, bleken er weer onduidelijkheden te bestaan over de behandelvolgorde. Maar de secretaresse zou het navragen en mij dan bellen daarover.

Dat deed ze de volgende dag en ik heb gelijk voor donderdag 17 april een afspraak gemaakt met dokter Knibbeler. Een vrouw deze keer. Dan houden we een intake en kan ik meteen vragen naar de PAC.
Dat doe ik op maandag de 21ste ook aan Ria, want Van Bebber deed daar erg vaag over.

Vrijdagmiddag werd ik na mijn telefoontje naar de secretaresse van dokter Van Bebber gebeld door het Verbeeteninstituut Op 24 april heb ik een afspraak daar met dokter Oei.

Alles bij elkaar een heel programma.. om zeker te weten dat er geen kankercellen zich ontwikkelen.. maar die zekerheid bestaat er toch niet.. teveel internetverhalen gaan over terugkomen van kanker.. en ook al deze mensen hebben positief gedacht.. daar ben ik zeker van..



Geen opmerkingen:

Een reactie posten