.

.

woensdag 19 maart 2008

Poortwachterklier onderzoek 10 maart 2008


Vandaag staat het poortwachterklier onderzoek gepland. Evelien gaat mee.

 

Om 1 uur waren we aanwezig in de kelder van het Groot. Om 10 minuten over 1 waren er 4 radioactieve injecties in mijn rechterborst rond de tepel gegeven. Het ging erg snel en slechts eentje, de bovenste, deed zeer.

Ja en dan is het wachten tot kwart over 4. Want toen pas hoefden we terug te zijn voor de gamma foto"s. We zijn de stad ingegaan en ik het wat kleren gekocht. Drie uur in de stad zijn anders zo om: nu kropen ze voorbij.

Maar goed om kwart over 4 werden de foto's gemaakt. Ik heb ze gezien: je ziet de borst als een grote grillige vlek en daarnaast, meer naar de oksel toe twee punten die de poortwachterklier aangeven. Morgen gaan ze na of er een besmetting daarin zit.

Mijn operatie is overigens een uur uitgesteld. In plaats van kwart voor 8 morgen, word ik om kwart over 9 verwacht.

Maar we hadden vandaag ook goed nieuws. Vanochtend sprak ik over de telefoon met de mammacareverpleegkundige Ria Geerts over afgelopen vrijdag. Ik heb mijn boosheid en frustratie daarover duidelijk kunnen maken, en ook hoe ik behandeld werd. Gelukkig ging Ria hierin toch wel iets met me mee.

Ze ging achter de uitslag aan en na overleg met dr.van Bebber belde ze me terug: schoon!!!

Met een dubbel opgelucht gevoel ging ik het onderzoek van vandaag dus in. Ik verwacht echt dat ik ook schoon in de lymfeklieren ben.

 

2 opmerkingen:

  1. Ook ik heb het zelfde meegemaakt
    maar bij mij moesten er 9 klieren uit .
    was in Januari 2009 in de BOB bus geweest
    niks te zien je krijgt bericht goed .
    maar voelde wel een bobbeltje dacht een opgezet kliertje maar ik droomde steeds dat ik borst kanker had toch maar naar de huis arts September
    gelijk de volgende dag ziekenhuis onderzoeken gehad en er weerd gezegt u heeft borstkanker
    kon geen borst besparenden operatie was al te ver dus 23 October mijn linker borst er af terwijl ik op de operatie tafel lag is er een taxi naar Den Haag gegaan met die poort wachtersklier en die belde dat de 9 klieren er uit moesten had gelukkig verder geen uitzaaigen
    dus je ziet maar hoe vlug het kan gaan waren twee kankers in eén .chemo bestralingen gehad wat ben ik ziek geweest zag het niet meer zitten
    kon niet eten alles was vies .7 kilo af gevallen
    4 mei 2010 op m'n verjaardag de laatste bestraling gehad
    voel me nu gelukkig beter eten smaakt weer kom weer wat bij .
    krijg nu fisio zit veel bindweefsel op dat litteken moet los gemaakt worden .
    maar we gaan door .
    gaan lekker op vacantie er ff uit na al die ellende .
    yvonne ..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Yvonne, ieder maakt het op zijn eigen manier weer leefbaar. Gelukkig wel. Je moet ook wel als je deze periode achter je wilt laten. Heel veel succes met het herwinnen van je zelf en je eigen lichaamsvertrouwen

    BeantwoordenVerwijderen