.

.

woensdag 19 maart 2008

Allergie vervolg en een harde schijf

14 februari 2008

Het is dus allemaal niet over.. Erger geworden zelf en door het smeren met de zalf heb ik een harde schijf in mijn borst ontdekt. Onder de allergieplek.

Ik vertel dit tegen Tonny: voel jij eens.. dit had ik toch niet? Volgens hem niet. Hij voelt en voelt en weet eigenlijk net zo zeker als ik dat dit "nieuw" is. Ik heb er ook wel een idee over: een ontsteking vanwege de allergie in een kliertje. Dat is helemaal niet zo verwonderlijk en komt wel vaker voor.

Ik vertel aan Janneke en Evelien dat ik een ontsteking heb in mijn borst in de vorm van een schijfje. Janneke schrikt en zegt dat ik er mee naar de dokter moet en Evelien raadt dat ook aan. Ach ik moet toch terug voor de allergie, dus ik noem het maar gelijk bij de dokter.

Deze schrikt een beetje en wil toch even kijken. Mijn idee over een ontsteking wijst hij niet direct van de hand, maar hij suggereert wel dat ik het moet laten onderzoeken.

 

Ik wijs het een beetje af: ja dat komt nog wel... ik heb veel meer last van mijn allergie en die tabletjes helpen niet.

Zou het misschien van de medicijnen komen die in heb ingenomen tegen mijn hoofdpijn of komt het van de olie van de fysio….Ik zelf gok op de diapezam. En kan ik de duur en de heftigheid van de reactie verklaren. En misschien is het wel alles bij elkaar.

Maar daar ben ik niet mee geholpen: ik slik nu niets en bij de fysio gaat de massage zonder olie.

 

Ik krijg weer andere tabletten.. Die moet ik meteen innemen en er moet morgen al resultaat zijn. Zo niet dan krijg ik het laatste "redmiddel" prednison

Ik hoop echt dat deze tabletten helpen want het idee prednison doet nekharen rijzen.
 
 

Ondertussen heb ik ook nog mijn werk. Keidruk met toetslijngesprekken, voortgang van de hulp, inzet van de hulp, analyses.. Kortom de gewone heksenketel op een basisschool na de Cito-toetsen en vlak voor de rapporten. Maar deze tabletten betekent absoluut geen autorijden dus daar gaat mijn planning. Ik ga wel nog even naar school voor die ene afspraak die door moet gaan, maar dan ga ik naar huis om het wondermiddel te proberen. En een ander belangrijk gesprek wordt via mijn mobiel gehouden…

 

Met het smeren van die corticosteroïden ben ik overigens opgehouden. Dat hielp echt niet tegen mijn jeuk. Ik ben Cardiflorcrème van VSM gaan gebruiken wat wel het gewenste effect gaf. En ook wat veiliger in gebruik:)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten