.

.

vrijdag 8 maart 2019

Stappenplan

Sinds  gisteren half 4 lig ik op de hartafdeling van Bernhoven.  B1-oost, kamer 44. Daarvoor had ik een echo van mijn hart. Ik was al een half uur terug toen er een cardioloog kwam. Hij had een heel verhaal. Maar het kwam er op neer:

  1.  Ik werd zo snel mogelijk verhuist
  2. De echo gaf een onduidelijk beeld
  3. Er gaat nu een echo gemaakt worden via de slokdarm ( een TEE)
  4. Ook gaat er een onderzoek gestart worden naar de kransslagaders rond het hart
  5. En omdat ik heftige bloedarmoede had, wordt er overlegd met de MaagDarmLever arts. De cardioloog wil eerst weten waar dat vandaan komt. Hij gebruikt bloedverdunners als hij gaat opereren, en dan moet er niet ineens ergens een spontane bloeding komen.
  6. Omdat ik geen lucht genoeg krijg als ik plat op mijn rug lig, moet er voor het maag darm onderzoek een andere insteek komen. Dus er is overleg.
  7. Ook is er overleg met het cardiologenplatform om voor mij, gezien mijn ziektegeschiedenis en bouw, een goede oplossing te vinden voor de falende aortakleppen.
Vandaag kreeg ik al mijn kransslagader onderzoek. En die waren helemaal schoon en goed.Ik kreeg gelijk al de uitslag van de dokter. Het onderzoek is via mijn lies gegaan, want natuurlijk moest er in mijn linkerarm een infuus. Er zit nu een propje als afsluiting in de slagader van de lies. Na 90 dagen lost dat vanzelf op.

Woensdag krijg ik die TEE. Ik ben benieuwd. Volgens de dokter is het een niet zo fijn onderzoek voor mij....
Maar ja, welk onderzoek is wel fijn......

Vandaag ben Ik geholpen met douchen en haren wassen. Omdat ik een hartkastje draag, mocht ik niet douchen. Want het kastje mag niet nat worden. Gelukkig heeft de verpleegkundige daar wat op verzonnen. En ik voel me na een kleine week weer lekker schoon.


1 opmerking:

  1. Heel wat voor de boeg dus....maar ook fijn dat je nu weet wat er gaat gebeuren. Denk aan je !!!!!! XX

    BeantwoordenVerwijderen