.

.

dinsdag 7 januari 2014

Nieuwe kansen en even terug komen op Secret Santa

En dan is het ineens 7 januari... we zijn al zo snel door de eerste week van het jaar heen. En het lijkt wel voorjaar op sommige dagen. Ik hoorde van mijn neef dat in zijn vorig jaar opgehangen vogelhuisje, ja zo'n door Tonny gemaakte eikel, een koolmeesje een plekje heeft gevonden... nu al... En alle rozen bloeien nog steeds, evenals de geraniums. Maar vandaag hebben mijn hulp en ik besloten om de boel volgende week "winterklaar" te maken.. Ja, ik weet het... wat aan de late kant, maar alles staat nog steeds in volle glorie.

Inmiddels ziet het er naar uit dat mijn abonnement bij de tandarts gewoon naadloos doorloopt...ik krijg alweer last van die kiezen. Alleen de angst voor flauwvallen houdt me nog even tegen... de pijn is dragelijk, maar morgen zal ik echt moeten bellen.. dat weet ik ook wel...

Vannacht heb ik me liggen verbazen over de vervoeging van het werkwoord  "weten".  Een sterk werkwoord. Er is sprake van klinker verandering: weten - wist - geweten.  Het is een raar werkwoord in de vervoeging.  Heten gaat immers zwak (heten, heette, geheten). Terwijl het normaal is dat dezelfde klinkers vaak hetzelfde vervoegen....kijken - keek - gekeken, lijken - leek - geleken . maar ergens ga ik daar ook een gedachtefout in want het is  vallen - viel- gevallen  en knallen - knalde - geknald

Kortom, nu ik er over nadenk zijn er wel meer andere vervoegingen. Wat is Nederlands toch een moeilijke taal. Alleen, zeg nu zelf , "wist"....is en blijft een raar woord... zeker 's nachts.

Nog even terug komen op de Secret Santa. Jammer dat niet iedereen op haar/zijn blog meldt of het pakje is ontvangen.  Ik zie nog steeds niet terug of mijn pakje is aangekomen. En dat terwijl ik het voor kerstmis al heb opgestuurd zodat het de 27ste kon worden aangeboden. Zo wordt het geven wel minder leuk. En verdwijnt mijn animo om mee te doen. Helaas.......
Nu weet ik wel ik dat echt helemaal Secret ben, maar dat mag toch niemand tegen houden een blogmelding te maken. Nouja..het is zo...jammer....





2 opmerkingen:

  1. Het is zeker een moeilijk taaltje dat van ons. Heb je gister nog dat oud Nederlands gehoord bij de wereld draait door? Lullig dat je niks hebt gehoord over je secret santa pakje, je doet toch je best om er iets speciaals van te maken.Ik vind dit weertje wel lekker eigenlijk, maar vanaf volgende week komt de winter dan echt. Althans volgens het weer bericht. Sterkte weer bij de tandarts, zo niet fijn voor je! Hou je haaks meidje! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, wat jammer dat de ontvanger niets heeft laten weten.... :-(
    Nee, zo voelt geven niet fijn...

    BeantwoordenVerwijderen